bool(false)

Sváteční řidiči nemusejí platit povinné ručení po celý rok

Jsou tak trochu postrachem silnic – sváteční řidiči. Svého miláčka na dvou či čtyřech kolech opráší na Velikonoce a uloží k zimnímu spánku po dušičkách. Některé pojišťovny jim nyní nabízejí atraktivní novinku, a sice tzv. sezónní povinné ručení, které jim umožní platit jen za měsíce, kdy skutečně vozidlo využívají.

Ilustrační foto: FAEI.cz

Sezónní povinné ručení má samozřejmě jednu základní podmínku. Je vhodné pouze pro toho, kdo si je stoprocentně jistý, že v měsících, kdy není pojištěný, nevyjede v žádném případě. Jestliže totiž motorista vyrazí na silnici mimo pojištěné měsíce, musí počítat s tím, že v případě nehody, kterou zaviní, celou škodu zaplatí ze svého. Taková událost pro nepojištěného řidiče muže mít až likvidační dopad.

Novinka je určena nejen pro sváteční řidiče, ale například i pro majitele motocyklů, kabrioletů nebo sněžných skútrů.

Dosud některé pojišťovny (např. Česká pojišťovna, ČSOB Pojišťovna, Generali či Direct pojišťovna) nabízely tzv. krátkodobé pojištění u povinného ručení. U tohoto typu pojištění je sice také pojištěno jen určité období, ale po jeho uplynutí smlouva končí. A je nutné sjednat nové, nebo registrační značky vozidla odevzdat do depozitu.

Naproti tomu sezónní povinné ručení, které v současnosti nabízejí například pojišťovny Allianz, Česká podnikatelská pojišťovna či Uniqa, je vlastně smlouvou na dobu neurčitou s vyznačením konkrétních pojištěných měsíců. Jeho velkou výhodou je to, že po dobu neaktivity vozidla nemusejí řidiči registrační značky odevzdat.

Nejkratší doba pojištění jsou tři měsíce, nejdelší u České podnikatelské deset měsíců. Jeho cena je oproti standardnímu ročnímu pojistnému snížena přibližně v poměru délka sezóny k délce roku.

Prakticky na stejném principu jako sjednání sezónního povinného ručení funguje i uzavření sezónního havarijního pojištění. Například u pojišťovny Kooperativa je možné je sjednat nejen pro auta, ale také pro motocykly. Pro motocykl může být pro celý rok zaplacené povinné ručení a pro letní sezónu navíc havarijní pojistka, navíc kombinovaná např. s pojistkou proti odcizení.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Motorismus

Na evropských dálnicích zaplatíme i letos zhruba stejně

Mnoho dovolenkářů se již chystá na tradiční pouť za prosluněnými plážemi a mořskými radovánkami, a tak jako každý rok se musí připravit, že jen průjezd dálnic, tunelů a horských průsmyků vytáhne z jejich kapes část …

Nejčtenější

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …

U syndromu vyhoření platí, že nic na světě nevznikne náhle

Rozhovor
Syndrom vyhoření může postihnout každého. Podle lektorky společnosti 1. VOX a cvičitelky Pavly Svobodové nerozhoduje ani věk, ani povolání či pohlaví. „Na svých seminářích jsem se setkala s úspěšnými byznysmeny, s lidmi bez zaměstnání, ale i s lidmi velmi mladými a na první pohled zcela bezstarostnými, kteří syndromem vyhoření prošli,“ říká.
Rolovat nahoru