TÝDEN NAŠIMA OČIMA: Společnost Zlato chce být jedničkou na trhu

Akciová společnost Zlato založila společný podnik se společností IBIS InGold a jedná o fúzích s dalšími významnými prodejci investičního zlata na českém trhu. Po fúzích hodlá mít Zlato a.s. téměř třetinový podíl na tuzemském trhu s investičním zlatem a být jedničkou na trhu, a to v horizontu dvou let.

Felix Slováček se stal prvním ambasadorem značky Zlato.cz. Foto: FAEI.cu

Představitelé společnosti za hlavní výhodu svého projektu považují možnost nákupu zlata formou kontinuálních vkladů již od výše 4 euro měsíčně, zpětný odkup zlata od investorů bez poplatků a také edukaci klientů na novém portále Zlato.cz.

Představitelé společnosti Zlato a.s. na tiskové konferenci také představili prvního ambasadora značky, jímž se stal známý hudebník a vynikající saxofonista Felix Slováček. Ten prozradil, že jeho vztah k investičnímu zlatu a k zlatým mincím, které pro sebe nakupuje dlouhodobě, není náhodný. Vypěstovali ho v něm jeho otec a dědeček. A dodnes jim za to vděčí. „Každá domácnost by měla mít ve zlatě zhruba desetinu svého majetku. Nevíte, co se stane. Zlato je stará poctivá jistota,“ řekl Slováček.

Češi národem spořivců

Češi jsou národem spořivců. Alespoň to vyplývá z ankety, jejíž výsledky zpracoval Finanční a ekonomický institut (FAEI). Na otázku, co by po zaplacení všech dluhů udělali s volnými penězi, odpovědělo 54 % respondentů, že by spořili. Shodně po 23 % účastníků ankety by volné peníze ušetřilo nebo je investovalo.

Také podle říjnového průzkumu agentury IPSOS Češi, kterým se podařilo po řádném splacení svých finančních závazků ušetřit, by tyto volné peníze nejčastěji odložili stranou a dále šetřili nebo by je nechali na svých účtech a používali pro běžnou spotřebu. Obě možnosti zmínily shodně dvě pětiny lidí.

Více než čtvrtina Čechů (28 %) by peníze použila k finančnímu zaopatření svých dětí, zatímco další necelá pětina (18 %) k zaopatření sebe sama v období stáří. Pro 35 % Čechů je důležité použít volné peníze na pořízení si auta (7 %), zaplacení dovolené (8 %) a nákladů za nové bydlení (12 %) či domácnost (8 %).

Je v Praze draze?

Často citovanou statistiku, že si totiž Čech v průměru vydělá zhruba třetinu německého příjmu, potvrdilo srovnání švýcarské banky UBS, která se zaměřila na život obyvatel některých evropských a světových měst.

Podle této studie si člověk v Praze na jeden hamburger Big Mac si vydělá v průměru za půl hodiny, zatímco v Berlíně mu stačí jen 13 minut. Na koupi telefonu iPhone 6 musí Čech pracovat 17 dní, zatímco Němec jen pět.

Výrazně lépe jsou na tom s koupěschopností výrobků typu Big Mac a iPhone i obyvatelé Bratislavy či Varšavy (až skoro o polovinu), naproti tomu na bochník chleba má Pražan vyděláno za polovinu času než např. obyvatel Varšavy.

Obecně platí, že zatímco na chleba a rýži jsou Pražané schopni vydělat za cenu srovnatelnou se světovými metropolemi, u „hambáče“ a iPhonu zaostáváme i za svými sousedy. A vysloveně se musíme červenat při pohledu na Curych, kde si na chleba i rýži vydělají za pět minut (Praha 11, resp. 15), na Big Mac za 11 a na iPhone necelých 21 hodin.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Co všechno zapomínají lidé v taxících?

Jistě všichni dobře znáte ten pocit hrůzy, když někde zapomenete mobil, oblíbenou kabelku, nebo jiné životně důležité předměty. Stejnou situaci zažívají každý den tisíce uživatelů Uberu a některé nálezy řidičů …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.