V Praze významně roste počet individuálních turistů

Žebříčku návštěvníků metropole z více než 60 zemí světa dominují Američané, do metropole dorazilo i nezvykle mnoho Mexičanů a Australanů. Významně se zvýšil i zájem cizinců o okrajové části Prahy.

Praha láká čím dál tím více turistů, kteří přijíždějí individuálně, tj. mimo organizované zájezdy incomingových cestovních kanceláří. Z přepravních statistik společnosti Uber vyplývá, že významně roste počet cizinců, kteří za zážitky v metropoli vyrážejí místo hromadné dopravy a tradičních taxíků autem partnerských řidičů.

Především zaoceánští turisté objednávají svezení přes aplikaci Uber již přímo z letiště. V případě evropských návštěvníků se první cesta v metropoli uskuteční z hlavního nádraží nebo autobusového nádraží Florenc. Kromě památek a hotelů v centru Prahy, na Novém Městě, Vinohradech, Žižkově, Smíchově a v Holešovicích patří mezi nejpopulárnější destinace turistů tradiční staroměstské hospody nebo hudební a taneční kluby.

Pro Američany je Uber jasná volba

Zahraniční turisté tvoří 20-40 % všech uživatelů služby Uber v Praze. Nejčastěji si partnerské řidiče Uberu objednávají obyvatelé země, kde je Uber doma, tj. Američané. Na druhém místě v počtu jízd jsou Britové a třetí jsou cestující z Francie. Z dopravních statistik ale vyplývá, že toto léto Praha přitáhla i nezvykle mnoho turistů z Mexika a Austrálie. Rekordní z hlediska poptávky je kromě letních prázdnin již tradičně i období vánočních a novoročních svátků a také Velikonoc. „Léto je z hlediska absolutních čísel turisty uskutečněných jízd vždy nejrušnějším obdobím v roce. I přes to se Uberu, díky tisícovce spolupracujících řidičů, daří i v tomto období dodržet průměrný dojezdový čas pod čtyři minuty,“ říká Barbora Polachová, tisková mluvčí společnosti Uber pro Česko a Slovensko.

Cizinci míří čím dál tím častěji i do okrajových částí Prahy

Destinačním evergreenem zahraničních turistů jsou v průběhu dne samozřejmě památky, muzea a historické paláce v centru metropole. Z hlediska poptávky je největší zájem o svezení z „rizikových lokalit“, kde v minulosti docházelo k okrádání turistů nepoctivými taxikáři. Večerní a noční jízdy turistů v Praze naopak směřují od/k kultovním hospodám a hospůdkám, restauracím s pozitivním hodnocením v populárních turistických bedekrech, případně oblíbeným hudebním a tanečním klubům v širším centru Prahy. V průběhu celého roku ale významně roste i počet jízd uskutečněných turisty do okrajovějších částí a na předměstí Prahy. „Díky Uberu turisté objevují možnosti ubytování a zábavy na Novém Městě, Vinohradech, Žižkově, Smíchově nebo v Holešovicích. I v případě zahraničních turistů platí, že největší zájem o svezení evidujeme v pátek a v sobotu večer,“ dodává Barbora Polachová z Uberu.

Martin a Honza
@UBER Team Ogilvy PR
Kontakty: Martin Maruniak, Content Director, mobile: +420 728 355 555
Jan Švehla, Social Media Manager, mobile: +420 723 788 682
Společný e-mail: opr-team-uber@ogilvy.com

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *