Valentýnské nákupy kartou v USA klesají, v Česku naopak rostou

Valentýnské nákupy platebními kartami v České republice i na Slovensku v posledních letech strmě rostou, ale v USA je trend opačný a tržby spojené s tímto svátkem o osm procent klesly. Vyplývá to z aktuálního přehledu Mastercard Love Index, o němž firma včera informovala.
Květinářství jsou stále více vyhledávanou volbou na svátek zamilovaných. Foto: Pixabay

V největší světové ekonomice klesla za tři roky sledování hodnota transakcí platebními kartami spojených s Valentýnem v restauracích v součtu o čtvrtinu a za přenocování v hotelech a ubytovacích zařízeních o desetinu. Čeští spotřebitelé naopak v uplynulých třech sledovaných obdobích před svátkem zamilovaných zvýšili celkové útraty o více než dvě třetiny a slovenští o bezmála polovinu.

Paradoxní na tom je, že svátek svatého Valentýna stále není Čechům vlastní, jak konstatovala Equa bank, která i letos připravila tradiční valentýnský průzkum.

S jistotou svátek zamilovaných podle něj tento týden plánuje oslavit jen čtvrtina Čechů, další čtvrtina si stále není jistá.

Podle Mastercard Love Index objem valentýnských transakcí v tuzemských restauračních zařízeních narostl během tří let o 68 procent. Čeští spotřebitelé mají rovněž ve stále větší oblibě valentýnské nabídky hotelů, o čemž svědčí 48procentní nárůst celkových útrat katrou. A že jsou pro muže květinářství stále více vyhledávanou volbou na svátek zamilovaných, o tom hovoří 141procentní nárůst tržeb v těchto provozovnách uskutečněných platebními kartami.

PSALI JSME:
Muži se do oslav svátku sv. Valentýna moc nehrnou

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Finance

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Milujeme hrady a zámky. Návštěvnost je famózní

Názor
Návštěvníci, ti z tuzemska i ze zahraničí, mají rádi naše hrady a zámky. Historie v nich zhmotněná je jako magnet. Návštěvnost je famózní. Hradní správci, většinou mladší a nadšení lidé, zároveň do středověkých ochozů a věží vnesli marketing. Rozdělí i zříceninu na okruhy, vyšperkují je projekcemi nebo divadlem a pak tam rodina za víkend nechá i tisíce korun.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru