Výuka jazyků jako benefit? Už ne, firmy od toho ustupují

Individuální vzdělávací programy pro zaměstnance, finanční spoluúčast na jazykové výuce, měření pokroku ve vzdělávání a naopak opouštění plošné jazykové výuky zaměstnanců ve formě benefitu, to je trend posledních čtyř let v oblasti firemního vzdělávání. „Naši klienti se snaží peníze na vzdělávání využívat efektivně. Studium jazyků platí především těm, kteří je ke své práci potřebují a kontrolují jejich studijní výsledky,“ uvádí Martina Šmídová, ředitelka jazykové školy Caledonian School, která je největší v naší republice a specializuje se na firemní jazykovou výuku.

Za poslední čtyři roky došlo u 22 procent klientů Caledonian School, což je více než 500 firem a zhruba 13 tisíc zaměstnanců, ke změně v přístupu ke vzdělávání. Firmy přecházejí k promyšlenému plánování vzdělávání vybraných jazyků, které jejich zaměstnanci aktivně využívají, požadují individuální plány, zavádějí finanční spoluúčast a opouštějí od benefitů. „Zaznamenali jsme 13procentní meziroční nárůst klientů, kteří si výuku částečně hradí sami,“ konstatuje Martina Šmídová a dodává: „V rámci našeho dotazování se ukázalo, že hrazení nebo příspěvek na vzdělávání od firmy, vnímají zaměstnanci velmi pozitivně. V žebříčku jej uvedli dokonce na druhém místě hned za dovolenou.“

Už od roku 2009 poptávka po výuce jazyků meziročně stoupá. Vzdělávání poskytuje 83 procent všech zaměstnavatelů. U dlouholetých klientů Caledonian School jde o nárůst o 42 procent. Jazyková škola se zároveň snaží zlepšovat a přizpůsobovat výuku jak potřebám studenta, tak jeho zaměstnavatele. „Na začátku studia se vytváří analýza potřeb studenta. Ta obsahuje nejen pracovní a dovednostní požadavky, ale také jeho typologii, abychom zvolili nejlepší a nejvhodnější způsob výuky. Každých 26 odučených hodin pak revidujeme výukový plán a pravidelným testováním zjišťujeme požadovaný pokrok,“ vysvětluje Martina Šmídová, ředitelka největší jazykové školy u nás.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.