Za poslední čtyři roky došlo u 22 procent klientů Caledonian School, což je více než 500 firem a zhruba 13 tisíc zaměstnanců, ke změně v přístupu ke vzdělávání. Firmy přecházejí k promyšlenému plánování vzdělávání vybraných jazyků, které jejich zaměstnanci aktivně využívají, požadují individuální plány, zavádějí finanční spoluúčast a opouštějí od benefitů. „Zaznamenali jsme 13procentní meziroční nárůst klientů, kteří si výuku částečně hradí sami,“ konstatuje Martina Šmídová a dodává: „V rámci našeho dotazování se ukázalo, že hrazení nebo příspěvek na vzdělávání od firmy, vnímají zaměstnanci velmi pozitivně. V žebříčku jej uvedli dokonce na druhém místě hned za dovolenou.“
Už od roku 2009 poptávka po výuce jazyků meziročně stoupá. Vzdělávání poskytuje 83 procent všech zaměstnavatelů. U dlouholetých klientů Caledonian School jde o nárůst o 42 procent. Jazyková škola se zároveň snaží zlepšovat a přizpůsobovat výuku jak potřebám studenta, tak jeho zaměstnavatele. „Na začátku studia se vytváří analýza potřeb studenta. Ta obsahuje nejen pracovní a dovednostní požadavky, ale také jeho typologii, abychom zvolili nejlepší a nejvhodnější způsob výuky. Každých 26 odučených hodin pak revidujeme výukový plán a pravidelným testováním zjišťujeme požadovaný pokrok,“ vysvětluje Martina Šmídová, ředitelka největší jazykové školy u nás.