Výuka jazyků jako benefit? Už ne, firmy od toho ustupují

Individuální vzdělávací programy pro zaměstnance, finanční spoluúčast na jazykové výuce, měření pokroku ve vzdělávání a naopak opouštění plošné jazykové výuky zaměstnanců ve formě benefitu, to je trend posledních čtyř let v oblasti firemního vzdělávání. „Naši klienti se snaží peníze na vzdělávání využívat efektivně. Studium jazyků platí především těm, kteří je ke své práci potřebují a kontrolují jejich studijní výsledky,“ uvádí Martina Šmídová, ředitelka jazykové školy Caledonian School, která je největší v naší republice a specializuje se na firemní jazykovou výuku.

Za poslední čtyři roky došlo u 22 procent klientů Caledonian School, což je více než 500 firem a zhruba 13 tisíc zaměstnanců, ke změně v přístupu ke vzdělávání. Firmy přecházejí k promyšlenému plánování vzdělávání vybraných jazyků, které jejich zaměstnanci aktivně využívají, požadují individuální plány, zavádějí finanční spoluúčast a opouštějí od benefitů. „Zaznamenali jsme 13procentní meziroční nárůst klientů, kteří si výuku částečně hradí sami,“ konstatuje Martina Šmídová a dodává: „V rámci našeho dotazování se ukázalo, že hrazení nebo příspěvek na vzdělávání od firmy, vnímají zaměstnanci velmi pozitivně. V žebříčku jej uvedli dokonce na druhém místě hned za dovolenou.“

Už od roku 2009 poptávka po výuce jazyků meziročně stoupá. Vzdělávání poskytuje 83 procent všech zaměstnavatelů. U dlouholetých klientů Caledonian School jde o nárůst o 42 procent. Jazyková škola se zároveň snaží zlepšovat a přizpůsobovat výuku jak potřebám studenta, tak jeho zaměstnavatele. „Na začátku studia se vytváří analýza potřeb studenta. Ta obsahuje nejen pracovní a dovednostní požadavky, ale také jeho typologii, abychom zvolili nejlepší a nejvhodnější způsob výuky. Každých 26 odučených hodin pak revidujeme výukový plán a pravidelným testováním zjišťujeme požadovaný pokrok,“ vysvětluje Martina Šmídová, ředitelka největší jazykové školy u nás.

O jazykové škole Caledonian School:

Caledonian School je lídrem v oblasti firemního jazykového vzdělávání v ČR. Už od svého založení roku 1992 poskytuje svým klientům prvotřídní servis a kvalitu výuky. Jako jedna z prvních zavedla do výuky komunikativní metodu a neustále inovuje výukové postupy tak, aby bylo vzdělávání co nejefektivnější. Se svými cca 500 klienty a 13 000 studenty patří společně se sesterskými společnostmi Tutor a Top vision do skupiny EDUA Group, největší soukromé vzdělávací skupiny na českém trhu. Více na http://www.caledonianschool.cz/.

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *