bool(false)

Výuka jazyků jako benefit? Už ne, firmy od toho ustupují

Individuální vzdělávací programy pro zaměstnance, finanční spoluúčast na jazykové výuce, měření pokroku ve vzdělávání a naopak opouštění plošné jazykové výuky zaměstnanců ve formě benefitu, to je trend posledních čtyř let v oblasti firemního vzdělávání. „Naši klienti se snaží peníze na vzdělávání využívat efektivně. Studium jazyků platí především těm, kteří je ke své práci potřebují a kontrolují jejich studijní výsledky,“ uvádí Martina Šmídová, ředitelka jazykové školy Caledonian School, která je největší v naší republice a specializuje se na firemní jazykovou výuku.

Za poslední čtyři roky došlo u 22 procent klientů Caledonian School, což je více než 500 firem a zhruba 13 tisíc zaměstnanců, ke změně v přístupu ke vzdělávání. Firmy přecházejí k promyšlenému plánování vzdělávání vybraných jazyků, které jejich zaměstnanci aktivně využívají, požadují individuální plány, zavádějí finanční spoluúčast a opouštějí od benefitů. „Zaznamenali jsme 13procentní meziroční nárůst klientů, kteří si výuku částečně hradí sami,“ konstatuje Martina Šmídová a dodává: „V rámci našeho dotazování se ukázalo, že hrazení nebo příspěvek na vzdělávání od firmy, vnímají zaměstnanci velmi pozitivně. V žebříčku jej uvedli dokonce na druhém místě hned za dovolenou.“

Už od roku 2009 poptávka po výuce jazyků meziročně stoupá. Vzdělávání poskytuje 83 procent všech zaměstnavatelů. U dlouholetých klientů Caledonian School jde o nárůst o 42 procent. Jazyková škola se zároveň snaží zlepšovat a přizpůsobovat výuku jak potřebám studenta, tak jeho zaměstnavatele. „Na začátku studia se vytváří analýza potřeb studenta. Ta obsahuje nejen pracovní a dovednostní požadavky, ale také jeho typologii, abychom zvolili nejlepší a nejvhodnější způsob výuky. Každých 26 odučených hodin pak revidujeme výukový plán a pravidelným testováním zjišťujeme požadovaný pokrok,“ vysvětluje Martina Šmídová, ředitelka největší jazykové školy u nás.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

95 % lidí netuší, že ohrožují bezpečnost svých osobních údajů přihlašováním do veřejných WiFi sítí. V létě je využíváme nejčastěji.

Léto je dobou, kdy cestujeme, jsme delší dobu vzdálení od svých domácích a pracovních sítí, a tak častěji využíváme veřejné WiFi. Bezplatný bezdrátový přístup k internetu je k dispozici v hotelech, na letištích, v celé řadě restaurací i ve veřejných prostorech a dopravních prostředcích a jeví se jako skvělá …

Klienti skupiny ČSOB v Chorvatsku ušetří při placení kartou

Klienti ČSOB a Poštovní spořitelny mohou výrazně ušetřit, pokud budou v Chorvatsku platit za zboží a služby bezhotovostně. Banka bude držitelům karet Mastercard v červenci účtovat zvýhodněný kurz. Plná nádrž paliva tak díky placení kartou bude například stát v přepočtu 2502 korun, což je o 127 korun méně než při …

Nejčtenější

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru