„Vyvinuli jsme nové křídlo a integrální nádrž, která zejména dvoumístným konfiguracím zvyšuje dolet. Umožní nám také zvýšit počet využitelných závěsníků na křídle letadla,“ informoval Miloš Trnobranský, hlavní konstruktér L-39, L-59 a L-159 ve společnosti Aero Vodochody.
„Dále plánujeme integrovat zcela přepracovanou avioniku a technologie přesných zbraní proti pozemním cílům. Modernizací chceme zákazníkům zajistit dlouhodobé a efektivní využití letadla,“ doplnil.
Aero se souběžně s podporou a údržbou stávajících strojů L-159, které aktuálně využívají armády České republiky a Iráku, věnuje modernizaci jeho schopností, jejíž hlavním cílem je poskytnout letoun, který splní náročné podmínky bojového výcviku pilotů pro letouny 5. generace.
Aero pokračuje s modernizací klíčových prvků letounu, který je díky jeho vytrvalosti, odolnosti a bojovým schopnostem mezi jeho uživateli označován jako Honey Badger (Medojed). Celkem se v Aeru zatím vyrobilo 86 kusů L-159 v různých konfiguracích (včetně přestaveb).
Nově začala české letouny využívat pro účely výcviku i společnost Draken Europe, která s Aerem letos ve Farnborough podepsala smlouvu o spolupráci. Firma bude letouny využívat jako agresora při tréninku pilotů bojových letounů RAF, včetně nejmodernějších letounů F-35.
Mezi velké výhody L-159 ve srovnání s konkurencí jsou nízké provozní náklady a jednoduchost údržby v běžném provozu. Letoun slouží jako platforma pro pokročilý a bojový výcvik pilotů pro stíhací letouny čtvrté a nastupující páté generace.
Zajímala by mne odolnost proti systémům. PVO. Zda by se letoun mohl uplatnit na Ukrajině, nebo by tam byl bezmocný.
Bezmocný!
Letoun jak vyšitý pro Českou republiku. Na co kupovat předražené americké stíhačky.
Letoun je to skvělý, ale podzvukový, takže nedožene třeba velké dopravní letadlo, které nekomunikuje. Ale jinak ano, při kolizním kurzu je L-159 schopná takové letadlo sestřelit raketami. Bez nadzvukového letectva se jednoduše neobejdeme.
To je letadlo určené pro výcvik, stíhačku z něj nikdo neudělá ani A10!
Je fajn , že v současné zvýšené potřebě zbrojení Aero reaguje na tuto situaci vylepšením .
Pak Korejci se svým letadlem s 1,5 Mach mají lepší šance na uplatnění
Bylo by daleko lepší, kdyby se Aero zajímalo o vývoj stroje 4+ generace pro účely obdobné, jako má A-10, nebo Su-25. To bych považoval za rozumnou cestu pro budoucnost tohoto odvětví ve středu Evropy a pokrytí díry na trhu.
Muzeme doufat,ze si je aspon nektera Africka zeme objedna ?
Tak nejhezčí je ta zmínka, že je používá letectvo Iráku a my :–))) Je to jen cvičné letadlo, sice dobré, ale není to stíhačka!
Hezký pokus o rozšíření produktového portfolia – ještě tak přidat tuto modifikaci:
http://www.gryfair.cz/cz/gryf-design/projekty-far23/358-l-539-singlebizjet.html
Aero vlastní Madaři