Za hračky utrácíme miliardy, stále jsou oblíbené deskové hry

Za hračky Češi každý rok utratí několik miliard korun, největší zájem o ně je tradičně před Vánocemi. Velmi oblíbené jsou stále deskové hry, jak ukázal průzkum agentury Nielsen Admosphere z konce loňského roku.
Mezi nejoblíbenější stolní hry patří Monopoly. Foto: Depositphotos.com

Češi mají k deskovým hrám více než kladný vztah a trávení volného času u stolu s Člověče, nezlob se, Dostihy a sázky nebo Monopoly nepokládají za ztracený čas. A netýká se to jen malých dětí.

Z výzkumu agentury Nielsen Admosphere, který se uskutečnil na vzorku pěti set respondentů z české internetové populace starší 15 let vyplývá, že si deskové hry alespoň jednou za týden zahraje zhruba desetina lidí. Alespoň jednou měsíčně se této činnosti věnuje dalších téměř 30 procent dotázaných, méně než pětina pak deskové hry nehraje vůbec.

Z věkových skupin je nejvíce „nehráčů“ mezi lidmi staršími 45 let: V této kategorii nehraje deskovky téměř třetina. Mezi dotázanými, který ještě nebylo pětačtyřicet, je ovšem „nehráčů“ pouze okolo šesti procent.

Ženy nakupují častěji

Deskové hry nakupuje téměř 70 procentech z dotázaných. Častěji pro ně chodí do obchodu nebo je objednávají přes e-shopy ženy než muži. Právě tradiční hračkářství jsou nejčastějším místem, kde deskové hry lidé nakupují. Na druhém místě je internet a nejmenší skupina je nakupuje v supermarketech nebo knihkupectvích. Pouze 13 procent navštěvuje specializované prodejny s deskovými hrami.

Pro výběr deskových her je rozhodujícím faktorem zejména doporučení od přátel, rodiny a známých, kterým naslouchá více než šedesát procent dotázaných. Dalším kritériem je pak kategorie, žánr vybírané hry. Podle toho se rozhoduje 57 procent lidí. Zájemci se dále rozhodují rovněž podle ceny nebo náročnosti hry.

Miliardy za hračky

Výrobci hraček podporují prodeje svých produktů včetně stolních a deskových her milionovými investicemi do inzerce. Deskové hry jsou významnou finanční položkou, kterou Češi každoročně utratí za hračky. Celkově nakupujeme hračky za miliardy korun. Prodeje rostou zejména před vánočními svátky, přičemž deskové hry patří mezi tradiční dárky.

Například internetový obchod Alza před loňskými Vánoci oznámil, že u něho za jediný týden nakoupili zákazníci 2,2 milionu kusů zboží v celkové hodnotě 1,44 miliardy korun. Mezi hračkami, kterých se prodalo více než 135 tisíc kusů, kralovaly vedle stavebnic Lego rovněž deskové hry.

Česká republika si od vstupu do EU vydobyla na evropském trhu pozici hračkářské supervelmoci. Vyvážíme především plastové stavebnice, ale i panenky, miniaturní modely nebo různé hračkářské sady. Podle analýzy UniCredit Bank z roku 2018 Česko exportuje ročně hračky za dvě miliardy eur. Za to vděčí Češi zejména postupnému přesunu výroby stavebnic Lego do Čech. Právě stavebnice z plastu totiž tvoří více než dvě třetiny českých vývozů hraček.

PSALI JSME:
Star Wars, Batman a Disney. I Lego musí inovovat

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Co všechno zapomínají lidé v taxících?

Jistě všichni dobře znáte ten pocit hrůzy, když někde zapomenete mobil, oblíbenou kabelku, nebo jiné životně důležité předměty. Stejnou situaci zažívají každý den tisíce uživatelů Uberu a některé nálezy řidičů …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.