Za největší riziko Češi považují úraz. Pojištěna proti němu ale není ani polovina

Každý vnímá riziko jinak, pro někoho je největším rizikem ztráta zaměstnání, pro někoho vážné onemocnění. Z nového reprezentativního průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP) vyplynulo, že lidé nejvíce vnímají jako rizikové faktory úraz, neschopnost postarat se o sebe ve stáří a dopravní nehodu.
Za největší riziko Češi podle aktuálního průzkumu České asociace pojišťoven považují úraz. Pojištěna proti němu ale není ani polovina. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Z výsledků průzkumu, o němž naši redakci informovala tisková mluvčí ČAP Veronika Nová, vyšlo najevo, že za další rizika Češi považují výpadek příjmů z důvodu invalidity nebo onemocnění, způsobení škody jinému člověku, úmrtí a s tím související výpadek příjmů v rodině, požár domu nebo bytu, nedostupnost zdravotní péče, havárii vody, krádež auta, poškození a zničení domu a zdravotní indispozice v zahraničí.

Přestože Češi považují úraz za nejrizikovější faktor, úrazové pojištění má podle nového průzkumu sjednáno jen 48 procent z nich.

Nadpoloviční většina si pojistila domácnost (64 %), nebo má životní pojištění (53 %) či pojištění nemovitosti (51 %).

Životní pojištění je podle průzkumu ČAP produkt typický pro klienty ve věku 30 až 59 let. Většina z pojištěných (79 %) jej považuje jako zajištění pro své blízké v případě smrti či dlouhodobých následků nemoci a úrazu. Pro jiné je také investicí (např. investiční životní pojištění toto nabízí, pozn. red.). Tuto formu rezervy či investice očekává od svého produktu až třetina klientů pojišťoven.

Co respondenti průzkumu letos nejvíce ocenili na své pojišťovně? Na prvním místě je cena, tedy výhodná výše pojistného, následuje srozumitelnost pojistných podmínek a jednoduchý proces uzavření smlouvy. Klienti pojišťoven dále oceňují vstřícnost při řešení problémů, služby a přístup v případě likvidace škody a modernizaci.

PSALI JSME:
Na zmrzlém chodníku si zlomila nohu, odškodnění vymáhala čtyři roky

„Faktory ovlivňující spokojenost klientů s pojišťovnou jsou především služby a přístup pojišťovny v případě likvidace pojistné události, vstřícnost při řešení problémů, cena pojistného, srozumitelnost pojistných podmínek či jednoduchý proces uzavření smlouvy. Celková spokojenost klientů s jejich s hlavní pojišťovnou se od loňského roku na stupnici od nuly do deseti zvedla ze 7,9 na 8,3,“ vysvětlila mluvčí ČAP.

Více než třetina účastníků průzkumu (36 %) má zkušenost s likvidací pojistné události a 77 procent z nich vyřešilo likvidaci s pojišťovnou bez jakýchkoliv problémů a prodlev. Řešení pojistné události se zpomalí např. kvůli nedostatečné dokumentaci škodní události klientem (22 %), kterou si pojišťovna musí dodatečně vyžádat, či proto, že konkrétní škodní událost není zahrnuta v podmínkách smlouvy (49 %).

PSALI JSME:
Složité smlouvy s pojišťovnami. Co si ohlídat v pojistných podmínkách?

Průměrná délka likvidace pojistného plnění je u českých pojišťoven podle ČAP v případě úrazu či nemoci 42 dní, u autonehody 28 dní, u škod v domácnosti téměř dva měsíce (58 dní) a nespecifikované další škody jsou vyřízeny v průměru za 25 dnů. „Délka likvidace je ale velmi závislá na typu pojistné události, škody v domácnosti trvají v průměru nejdéle, autonehody jsou řešené výrazně rychleji,“ vysvětlila Veronika Nová.

Přesto téměř třetina klientů (30 %) v tuzemsku působících pojišťoven uvažuje o změně. Nejčastějším důvodem jsou podle průzkumu subjektivní faktory vysoké pojistné a neuspokojivá likvidace pojistné události. Do hry ale také vstupují externí podněty – doporučení jiné pojišťovny známými či rodinou, telefonický kontakt z nové pojišťovny či nezávislý pojišťovací poradce. Každý pátý respondent připustil, že při výběru pojišťovny je ovlivněn známými, médii nebo reklamou.

PSALI JSME:
Pojišťovny inovují produkty. Ruší limity nebo snižují spoluúčast

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Pojištění

Změny v povinném ručení se dotknou i vás

Kdo si myslel, že jsme si všechny změny v legislativě odbyli se začátkem roku, měl by zbystřit. S dubnem nám do života vstupují nová nařízení ohledně povinného ručení. Povinnost se rozšiřuje na více druhů vozidel, …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Letní tábory pro děti už stojí skoro stejně, jako dovolená u moře

Průzkum
Pobyt v chatce nebo ve stanu v českých luzích a hájích je mnohdy srovnatelný s cenou levnějších zájezdů k moři. Třetina rodičů očekává, že si letos za letní tábor pro své děti připlatí k moři. Každý pátý rodič počítá, že za svou dceru nebo syna zaplatí více než deset tisíc korun. Ukázalo šetření společnosti Provident Financial, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.