
Utkání na hokejovém šampionátu, které se letos uskuteční v Dánsku a Švédsku (a kde Češi obhajují loňské zlato, pozn. aut.), chce sledovat více než 68 procent Čechů. Ukazují to výsledky průzkumu, které Finančním a ekonomickým informacím (faei.cz) poskytla společnost Allegro.
Z šetření, kterého se zúčastnila více než tisícovka dotázaných, také vyplynulo, že zájem o mistrovství mají tradičně větší muži (78 %), ale ani ženy nezůstávají pozadu – chce ho sledovat více než polovina (59 %). Dokládá to, že hokej patří k nejoblíbenějším sportům v zemi.
Nejčastěji budou lidé fandit doma – v rodinném kruhu nebo s přáteli. Televize zůstává jasnou volbou pro 82 procent fanoušků. Čtvrtina dotázaných dokonce zvažuje, že si kvůli lepšímu zážitku pořídí nový televizor.
Více prodaných televizí
Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky Datart se skutečně před zahájením hokejových šampionátů a dalších významných sportovních událostech zvyšuje prodej televizí v průměru o deset procent. A stejně tomu je i v letošním roce.
„Češi jsou vášniví fanoušci a mnozí si chtějí domácí fandění užít na maximum. To často znamená pořízení nového, většího nebo kvalitnějšího zařízení,“ uvedla Petra Psotková, mluvčí Datartu, který se letos stal hlavním partnerem Českého hokeje.
„Kvalitní obraz a zvuk dnes dokážou vytvořit atmosféru téměř jako na stadionu. V posledních týdnech si tak – podobně jako v minulých letech – všímáme rostoucího zájmu nejen o televizory, ale i o projektory,“ dodala Psotková.
U televizních přijímačů to ale nekončí. Podle průzkumu společnosti Allegro si téměř polovina fanoušků plánuje připravit před zápasy dostatečné zásoby jídla a pití, aby si sportovní zážitek pořádně užili.
Češi berou fandění skutečně hodně vážně. Více než 22 procent z nich počítá s tím, že si během mistrovství obléknou dresy, šály nebo si vezmou i vlajky. Na 13 procent dospělých plánuje do národních barev obléknout i své děti a čtyři procenta nezapomínají ani na své domácí mazlíčky.
O fanouškovské doplňky a tematické oblečení tak v května zažívá tradičně zvýšený zájem, čemuž odpovídá i široká nabídka značek dostupná nejen v tradičních obchodech, ale také v e-shopech.

I když domácí prostředí jednoznačně dominuje, část fanoušků plánuje sledovat zápasy v barech, restauracích či na veřejných projekcích. Pět procent těch největších nadšenců pak dokonce zamíří osobně na některý ze zápasů ve Švédsku nebo Dánsku.
Že jsou Češi hokejovým národem, dokládá ještě jedna zajímavá statistika, kterou faei.cz poskytla agentura Breakit, působící ve sportovním marketingu. Hokejová Sparta se letos v základní části stala čtvrtým nejvíce navštěvovaným klubem v Evropě (bez ruské KHL).
Nejnavštěvovanější Sparta
Průměrná návštěva na domácích zápasech Sparty dosáhla v letošní základní části extraligy 12 804 diváků. To znamená posunutí loňské rekordní úrovně o více než tisíc diváků na zápas – loni průměr dosáhl 11 586 návštěvníků.
„Sparta zvyšuje návštěvnost každý rok od přestěhování do 02 arény. Za letošním rekordem není jen loňský český titul mistrů světa, ale především dlouhodobá práce s fanoušky napříč všemi marketingovými kanály,“ vysvětlil Radek Sitta, majitel agentury Breakit.
„Není to jen o zážitku na stadionu, ale o komplexní práci, vzájemné interakci a přinášení takového obsahu, který fanoušci opravdu chtějí a ocení. A v tom je Sparta českou špičkou, a to nejen v hokeji,“ dodal Sitta.
Nejnavštěvovanějším evropským hokejovým týmem je německý Kölner Haie, který sídlí v Kolíně nad Rýnem. Jeho průměrná návštěvnost přesáhla 17,8 tisíce fanoušků na zápas. V evropské první desítce ještě figuruje pardubické Dynamo s 9 637 fanoušky.