Osobní zkušenost se stíráním losů má téměř každý dospělý člověk v České republicezdroj: Reprofoto: loterieonline.wordpress.com

Ze stíracích losů je fenomén. Ten, kdo ho daruje, očekává podíl z výhry

Ze stíracích losů se stává fenomén, který se stále častěji stává zajímavým dárkem pro příbuzné nebo známé. Téměř dvě třetiny darujících je ovšem přesvědčeno, že by z případné výhry měly dostat určitý podíl. Reakce lidí po setření vysokých výher sledovala společnost Sazka ve svém krátkém průzkumu, kterého se zúčastnilo 525 lidí.

Také se vám to stalo? Darovali jste někomu stírací los, a pak jste na vlastní oči viděli, jak dotyčný po šetření vyhrál poměrně zajímavou sumu peněz. Podle Václava Friedmanna, mluvčího Sazky v tu chvíli bezmála 60 procentu lidí napadne, proč si los raději nenechali pro sebe. A je jedno, jestli je darujícím muž, nebo žena, případně jestli má jen základní, či vysokoškolské vzdělání.

Naděje, že darující si k nějaké koruně skutečně přijde, je ovšem hodně vysoká. Bezmála 90 procent dotázaných totiž uvedlo, že by se o získané peníze podělili s darujícím. „Výsledky mne velmi mile překvapily, ukazují na velkou snahu o soudržnost rodiny. Samozřejmě reálná výhra často vzbudí nečekané emoce a pozitivní záměr se nemusí vždy naplnit, nicméně už takto vyjádřená reakce ukazuje na sílu společnosti v oblasti rodinných vztahů,“ okomentoval výsledky ankety psychoterapeut Lucian Kantor.

Na trhu s loteriemi není v současné době oblast, která by rostla rychleji, než právě stírací losy. Zatímco v roce 2012 nakoupili lidé losy za zhruba 400 milionů korun, v uplynulém roce už to bylo pětkrát více.  Osobní zkušenost se stíráním losů má téměř každý dospělý člověk v České republice.

„Za rostoucí popularitou stírání losů stojí hned několik faktorů. Jedním z nich je touha lidí znát výsledky loterie okamžitě bez nutnosti čekání na losování čísel. Losy jsou navíc oproti jiným hrám pro zákazníky více osobní. Lidé si vybírají takové losy, které jsou jim tematicky blízké, například ženy rády kupují emise s nádechem magie a osudovosti. Muži pak nejčastěji stírají los Rentiér, který skrývá hlavní výhru 50 tisíc korun měsíčně po dobu 5 let,“ sdělil mluvčí Sazky Václav Friedmann.

Losy v současnosti tvoří zhruba 16 procent celkových tržeb této loterijní společnosti a po nedávné akvizici společnosti Fortuna sázky se tento podíl ještě zvýší. Stále populárnější jsou rovněž speciální emise online losů.

Češi si u Sazky ročně koupí dva až tři stírací losy a utratí za ně přibližně 300 korun. Okamžité loterie jsou dlouhodobě oblíbenější u žen. Losy také velmi často nakupují skupiny přátel, kteří pak společně stírají výherní pole v hospodách nebo restauracích a kavárnách. Celkově jsou losy u zákazníků vnímány spíše jako zábava a neočekávají se u nich astronomické výhry, jako je tomu v případě tipování výherních čísel.

Petr Starý

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *