Zemědělský svaz České republiky se delší dobu snaží o propagaci českých výrobků na pultech obchodů. Pro české regionální výrobce není jednoduché, v podstatě leckdy nemožné, dostat se do velkých supermarketů, neboť objem jejich produkce není schopen pokrýt celou síť obchodů v řetězcích. Obchodní síť spotřebních družstev COOP, jejíž prodejny fungují i v těch nejmenších vesničkách, je jedna z nejvhodnějších variant, jak dostat výrobek ke spotřebiteli. Je totiž schopna individuálního přístupu k malým výrobcům, umožnit prodej třeba pouze jen v několika obchodech a tím zachovat regionalitu těchto produktů.
„Pozitivním výstupem setkání je zjištění, že zájem na obou stranách propagovat české výrobky hlouběji, je. Skupině COOP záleží na tom udržovat tradici, regionálnost a cítí potřebu výrobky označené značkou regionální potravina odlišit od ostatních výrobků,“ zhodnotil kladně proběhlé setkání předseda svazu Martin Pýcha. Podle něj je právě skvělé, že síť COOP již dnes zachovává výjimečnost regionálních potravin a jejich tradici. Jednotlivá družstva COOP odlišují regionální výrobky od ostatních výrobků a zachovávají jejich exkluzivitu i příběh
„Je důležité, aby spotřebitel viděl prodej komplexněji. Koupí českého výrobku podpoří nejen českého zemědělce, českou ekonomiku, ale také region, ve kterém žije. Dlouhodobě spolupracujeme při podpoře lokálních výrobců i spolupráce v regionech,“ říká Pavel Březina, předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev – Skupiny COOP.