Hybridní vozy Lexus trhají v Česku rekordy, prodeje vzrostly o 36 procent

Japonská prémiová značka Lexus zažívá v Česku rekordní rok. Od ledna do června prodala tuzemským zákazníkům 190 vozů, což je o 36 procent více než ve stejném období loni. Podíl prodávaných vozů na hybridní pohon se blíží 94 procentům, což je s velkým náskokem nejvíce na trhu.

Nejlépe si na českém trhu vede střední SUV Lexus NX, který si v pololetí pořídilo 84 zákazníků. Na druhé příčce je prostornější model RX se 71 prodanými vozy. „Zájem o naši značku roste. Čím dál více se objevují zákazníci, kteří hledají ryzí prémiovost, na níž byli u masových prémiových značek zvyklí před léty a kterou jim dnes Lexus v rámci své filosofie Omotenashi, tedy japonské pohostinnosti, dokáže nabídnout. Tuzemští zákazníci si uvědomují i výhody hybridního pohonu, ke kterým vedle spolehlivosti a nižších provozních nákladů patří i parkování na modrých zónách v Praze zdarma,“ říká manažer značky Lexus Jakub Květoň.

Po registraci parkování zdarma

Auta s hybridním pohonem mohou parkovat v placených zónách kdekoli po Praze zdarma. Vůz stačí zaregistrovat na úřadě a zaplatit stokorunový administrativní poplatek. Například firemní vozový park o pěti vozech zaplatí ročně 151 tisíc korun za parkování v cenovém pásmu číslo jedna, tedy v centru Prahy. Oproti tomu pět hybridních vozů bude nyní firmu stát pouze 500 Kč za rok, a to s možností parkovat kdekoli po celé Praze, ne pouze v dané městské části.

Hybridní fleet ušetří desetitisíce

Češi se podle nedávného průzkumu agentury NMS vyslovili pro větší dohled státu a úřadů nad kvalitou aut na českých silnicích. Podle 43 procent dotázaných by měly úřady usilovat o snížení počtu aut s vyšším objemem emisí.

Podle nedávného testu automobilky Toyota může firma, která si nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem ušetřit více než 100 tisíc korun ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let by úspora činila 190 tisíc korun.

Rostoucí čísla prodejů zaznamenává Lexus také v Evropě

Loni automobilka prodala 74 600 aut, z toho přes 90 procent v západní a střední Evropě tvořily hybridní modely. Lexus proto plánuje do roku 2020 zvýšit prodej na starém kontinentu proti loňsku o třetinu.

V první polovině letošního roku zvýšil prodej o sedm procent na 38 543 aut. Z toho bylo 24 029 vozů na hybridní pohon, což představuje meziroční nárůst o pět procent. I v Evropě byly nejoblíbenější modely NX a RX, za kterými následuje kompaktní hatchback CT.

Automobilka nedávno představila dva vlajkové modely, luxusní kupé LC a sedan páté generace LS. Kupé zlákalo od začátku prodeje před rokem už více než tisíc zákazníků v Evropě a prodeje sedanu od ledna 2018 dosáhly už 676 vozů.

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru