Hybridní vozy Lexus trhají v Česku rekordy, prodeje vzrostly o 36 procent

Japonská prémiová značka Lexus zažívá v Česku rekordní rok. Od ledna do června prodala tuzemským zákazníkům 190 vozů, což je o 36 procent více než ve stejném období loni. Podíl prodávaných vozů na hybridní pohon se blíží 94 procentům, což je s velkým náskokem nejvíce na trhu.

Nejlépe si na českém trhu vede střední SUV Lexus NX, který si v pololetí pořídilo 84 zákazníků. Na druhé příčce je prostornější model RX se 71 prodanými vozy. „Zájem o naši značku roste. Čím dál více se objevují zákazníci, kteří hledají ryzí prémiovost, na níž byli u masových prémiových značek zvyklí před léty a kterou jim dnes Lexus v rámci své filosofie Omotenashi, tedy japonské pohostinnosti, dokáže nabídnout. Tuzemští zákazníci si uvědomují i výhody hybridního pohonu, ke kterým vedle spolehlivosti a nižších provozních nákladů patří i parkování na modrých zónách v Praze zdarma,“ říká manažer značky Lexus Jakub Květoň.

Po registraci parkování zdarma

Auta s hybridním pohonem mohou parkovat v placených zónách kdekoli po Praze zdarma. Vůz stačí zaregistrovat na úřadě a zaplatit stokorunový administrativní poplatek. Například firemní vozový park o pěti vozech zaplatí ročně 151 tisíc korun za parkování v cenovém pásmu číslo jedna, tedy v centru Prahy. Oproti tomu pět hybridních vozů bude nyní firmu stát pouze 500 Kč za rok, a to s možností parkovat kdekoli po celé Praze, ne pouze v dané městské části.

Hybridní fleet ušetří desetitisíce

Češi se podle nedávného průzkumu agentury NMS vyslovili pro větší dohled státu a úřadů nad kvalitou aut na českých silnicích. Podle 43 procent dotázaných by měly úřady usilovat o snížení počtu aut s vyšším objemem emisí.

Podle nedávného testu automobilky Toyota může firma, která si nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem ušetřit více než 100 tisíc korun ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let by úspora činila 190 tisíc korun.

Rostoucí čísla prodejů zaznamenává Lexus také v Evropě

Loni automobilka prodala 74 600 aut, z toho přes 90 procent v západní a střední Evropě tvořily hybridní modely. Lexus proto plánuje do roku 2020 zvýšit prodej na starém kontinentu proti loňsku o třetinu.

V první polovině letošního roku zvýšil prodej o sedm procent na 38 543 aut. Z toho bylo 24 029 vozů na hybridní pohon, což představuje meziroční nárůst o pět procent. I v Evropě byly nejoblíbenější modely NX a RX, za kterými následuje kompaktní hatchback CT.

Automobilka nedávno představila dva vlajkové modely, luxusní kupé LC a sedan páté generace LS. Kupé zlákalo od začátku prodeje před rokem už více než tisíc zákazníků v Evropě a prodeje sedanu od ledna 2018 dosáhly už 676 vozů.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena