Hybridní vozy Lexus trhají v Česku rekordy, prodeje vzrostly o 36 procent

Japonská prémiová značka Lexus zažívá v Česku rekordní rok. Od ledna do června prodala tuzemským zákazníkům 190 vozů, což je o 36 procent více než ve stejném období loni. Podíl prodávaných vozů na hybridní pohon se blíží 94 procentům, což je s velkým náskokem nejvíce na trhu.

Nejlépe si na českém trhu vede střední SUV Lexus NX, který si v pololetí pořídilo 84 zákazníků. Na druhé příčce je prostornější model RX se 71 prodanými vozy. „Zájem o naši značku roste. Čím dál více se objevují zákazníci, kteří hledají ryzí prémiovost, na níž byli u masových prémiových značek zvyklí před léty a kterou jim dnes Lexus v rámci své filosofie Omotenashi, tedy japonské pohostinnosti, dokáže nabídnout. Tuzemští zákazníci si uvědomují i výhody hybridního pohonu, ke kterým vedle spolehlivosti a nižších provozních nákladů patří i parkování na modrých zónách v Praze zdarma,“ říká manažer značky Lexus Jakub Květoň.

Po registraci parkování zdarma

Auta s hybridním pohonem mohou parkovat v placených zónách kdekoli po Praze zdarma. Vůz stačí zaregistrovat na úřadě a zaplatit stokorunový administrativní poplatek. Například firemní vozový park o pěti vozech zaplatí ročně 151 tisíc korun za parkování v cenovém pásmu číslo jedna, tedy v centru Prahy. Oproti tomu pět hybridních vozů bude nyní firmu stát pouze 500 Kč za rok, a to s možností parkovat kdekoli po celé Praze, ne pouze v dané městské části.

Hybridní fleet ušetří desetitisíce

Češi se podle nedávného průzkumu agentury NMS vyslovili pro větší dohled státu a úřadů nad kvalitou aut na českých silnicích. Podle 43 procent dotázaných by měly úřady usilovat o snížení počtu aut s vyšším objemem emisí.

Podle nedávného testu automobilky Toyota může firma, která si nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem ušetřit více než 100 tisíc korun ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let by úspora činila 190 tisíc korun.

Rostoucí čísla prodejů zaznamenává Lexus také v Evropě

Loni automobilka prodala 74 600 aut, z toho přes 90 procent v západní a střední Evropě tvořily hybridní modely. Lexus proto plánuje do roku 2020 zvýšit prodej na starém kontinentu proti loňsku o třetinu.

V první polovině letošního roku zvýšil prodej o sedm procent na 38 543 aut. Z toho bylo 24 029 vozů na hybridní pohon, což představuje meziroční nárůst o pět procent. I v Evropě byly nejoblíbenější modely NX a RX, za kterými následuje kompaktní hatchback CT.

Automobilka nedávno představila dva vlajkové modely, luxusní kupé LC a sedan páté generace LS. Kupé zlákalo od začátku prodeje před rokem už více než tisíc zákazníků v Evropě a prodeje sedanu od ledna 2018 dosáhly už 676 vozů.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.