
Jako obvykle to byla divize módy a koženého zboží se značkami Louis Vuitton, Dior, Céline atd., která byla tahounem tržeb, jež vzrostly o 25 procent na 38 miliard eur. Luxusní gigant, který tradičně neuvádí žádné údaje o svých značkách, vzácně prozradil, že tržby jeho vlajkové značky Louis Vuitton poprvé překročily 20 miliard eur, což představuje přibližně čtvrtinu celkových tržeb.
Tento nárůst je stejně výjimečný jako překvapivý, protože přichází na pozadí stagnujícího prodeje v Číně. Byli to Američané, kteří využili silného dolaru, a Evropané, kteří přebrali co možná největší spotřebu na oslavy konce roku. Provozní marže zůstala podobná jako v předchozím roce a činila 26,6 procent, což je v tomto odvětví téměř maximum.
LVMH, první evropská společnost, která překročila hranici tržní kapitalizace 400 miliard eur, vyplatí svým akcionářům dividendu ve výši 12 eur na akcii, což je o dvě eura více než v roce 2021.
Autor je analytik trhu pro Francii ve společnosti eToro
(Redakčně upraveno)
Ilustrační foto: Depositphotos.com