Absolutním vítězem jubilejního 20. ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku se stala dm drogerie markt

Téměř 79 tisíc lidí se zapojilo do internetového hlasování kategorie Cena veřejnosti, aby vybrali svého oblíbeného obchodníka. Lidl získal takřka 51 tisíc hlasů a stal se tak vítězem kategorie. Vítězi sortimentních kategorií se stali Alza.cz, Decathlon, DEICHMANN, dm drogerie markt, Dr.Max, IKEA, KNIHY DOBROVSKÝ, Lidl, Megahracky.cz, OBI, ORLEN Benzina, Zalando a Zoohit.cz. Vítězem kategorie SOCR ČR Zodpovědný obchodník je Kaufland.
Foto: Mastercard

„Výsledky jubilejního 20. ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku přinášejí několik novinek na prvních místech. Velká gratulace patří bezesporu společnosti dm drogerie markt, která se na základě reprezentativního výzkumu mezi zákazníky probojovala z loňského třetího místa v kategorii Absolutní vítěz na příčku nejvyšší. Mezi vítězi ocenění se objevili také nováčci, jako například společnosti Zalando, vítěz kategorie Obchodník roku s oděvy, nebo Megahračky.cz v kategorii Obchodník s hračkami,“ komentuje výsledky Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Vítězové Mastercard obchodník roku 2022

Vítězové jednotlivých sortimentních kategorií a absolutní vítěz ocenění Mastercard Obchodník roku 2022 byli vybráni na základě reprezentativního průzkumu. Při hodnocení byly brány v úvahu dvě klíčové skupiny faktorů: faktory pozice na trhu a faktory důvěry zákazníků. Celkový index i dané faktory ve výsledku zohledňují celkovou situaci na trhu a pozici obchodníka v rámci konkurenčního prostředí. Absolutním vítězem se každoročně stává obchodník, který dosáhne v rámci reprezentativního výzkumu nejvyššího celkového skóre napříč všemi kategoriemi.

Absolutní vítěz ocenění Mastercard Obchodník roku 2022

  1. místo

Nejlepší skóre vyneslo na první příčku v kategorii Absolutní vítěz společnost dm drogerie markt. Tato síť se tak stala absolutním vítězem ocenění Mastercard Obchodník roku. Společnost se v posledních letech vždy držela v TOP 3 nejlépe hodnocených obchodníků, ale prvenství jí dosud o vlásek unikalo. dm drogerie markt patří do top 5 obchodníků ve všech třech základních parametrech – společnost má vysokou zapamatovatelnost, její zákazníci jsou loajální a těší se velké důvěře.

  1. místo

Stříbrnou pozici v kategorii Absolutní vítěz obsadila společnost Dr.Max, a to především díky parametrům zapamatovatelnosti a loajality svých zákazníků – v těchto parametrech je nejlépe hodnoceným obchodníkem ze všech.

  1. místo

Na třetím místě se v celkovém pořadí umístila společnost IKEA. Na špici žebříčku nejlepších obchodníků na trhu se drží především díky vysoké důvěře, a to napříč všemi sledovanými kategoriemi.

Vítězové sortimentních kategorií

Cenu Mastercard Obchodník roku s potravinami získal Lidl Česká republika. Lidl bodoval mimo jiné v parametru zapamatovatelnosti – spontánně jej jmenovalo 56 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci Lidlu v dané kategorii deklarují rovněž vysokou míru loajality. Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je Albert.

Vedle získaného titulu Absolutní vítěz se dm drogerie markt stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku s drogerií a parfumerií, a to především díky nejvyšší míře loajality deklarované zákazníky v dané kategorii – podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je  63 %. Na druhém místě se umístila TETA drogerie a na třetím Rossmann.

Společnost Zalando se stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku s oděvy díky nejvyšší míře loajality deklarované zákazníky – podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je 34 %. Na druhém místě je společnost Bonprix a na třetím Sinsay.

Ocenění Mastercard Obchodník roku s obuví získala společnost Deichmann. Společnost bodovala v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenoval každý druhý respondent nakupující sortiment. Zákazníci v dané kategorii deklarují k obchodníkovi Deichmann nejvyšší míru loajality. Druhé místo obsadila společnost CCC a třetí Rieker.

Vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku se sportovními oděvy a potřebami je Decathlon. Jeho zákazníci deklarují nejvyšší míru loajality v dané kategorii. Podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je 54 %. Druhé místo obsadilo Sportisimo a třetí A3 sport.

Společnost OBI se stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku pro dům, zahradu a chovatele díky nejlepším výsledkům v parametru zapamatovatelnosti v dané kategorii – spontánně ji jmenovalo 53 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke společnosti OBI deklarují v kategorii také vysokou míru loajality. Na druhém místě se umístil Zoohit.cz a na třetím Hornbach.

V kategorii Mastercard Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňky zvítězila IKEA Česká republika, především díky nejlepším výsledkům v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenovalo 59 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci IKEA v dané kategorii deklarují také nejvyšší míru loajality. Na druhém místě je JYSK a na třetím Sconto nábytek.

Společnost Alza.cz se stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku s elektrem a elektronikou především díky tomu, že zabodovala v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenovalo 49 % respondentů nakupujících sortiment. Na druhém místě se umístil loňský vítěz Datart a na třetím CZC.cz.

Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou se stala společnost ORLEN Benzina díky nejlepším výsledkům v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenovalo 65 % respondentů nakupujících sortiment. Na druhém místě je loňský vítěz TANK Ono a na třetím Shell.

Ocenění Mastercard Obchodník roku s knihami získala společnost Knihy Dobrovský mimo jiné proto, že bodovala v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenovalo 67 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke společnosti deklarují také nejvyšší míru loajality v kategorii a i z hlediska souhrnného indexu důvěry zákazníků je v kategorii společnost na prvním místě. Na druhém místě je společnost Megaknihy.cz a na třetím Luxor.

V kategorii Mastercard Obchodník roku s hračkami zvítězila společnost Megahracky.cz především díky vysoké míře důvěry zákazníků. Díky tomuto parametru posiluje meziročně celkové skóre obchodníka. Druhé místo obsadilo Pompo a třetí 4kids.cz.

Společnost Dr.Max je vítězem kategorie Mastercard Lékárna roku díky výborným výsledkům v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenovalo 81 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke společnosti Dr.Max deklarují také nejvyšší míru loajality v kategorii. Druhé místo obsadily lékárny Benu a třetí Pilulka.cz.

Titul Mastercard E-shop roku získala společnost Zoohit.cz mimo jiné díky nejvyšší míře loajality zákazníků v dané kategorii – podíl zákazníků, pro které je obchodník Zoohit.cz hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je 42 %. Také z hlediska souhrnného indexu důvěry zákazníků je společnost v kategorii na prvním místě. Na druhém místě je Alza.cz a na třetím Zalando.

Zvláštní ocenění

Cena veřejnosti

V kategorii Mastercard Obchodník roku 2022 – zvítězil Lidl Česká republika s 50 832 hlasy. Na druhém místě se umístila společnost Kaufland, která získala 31 741 hlasů a na třetím společnost Albert s 22 816 hlasy. Celkem hlasovalo 78 440 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 325 938 platných hlasů.

Obchodník roku generace Z

Obchodníkem roku 2022 z pohledu generace Z (do 27 let), se stává IKEA. Mladí lidé tomuto obchodníkovi vyjadřují velmi vysokou míru důvěry, IKEA velmi dobře naplňuje jejich očekávání a je vnímána jako velmi výhodná oproti konkurenci. Zároveň je IKEA mezi mladými lidmi jedním z nejznámějších obchodníků a udržuje si mezi nimi velmi vysokou míru loajality – je hlavním nákupním místem v kategorii nábytku pro naprostou většinu mladých lidí generace Z.

Mastercard Obchodník roku – SOCR ČR Zodpovědný obchodník

Kategorie, jejímž garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), se letos zaměřila na projekty, které přinesly největší energetické úspory. Snížením vlastních nákladů proto mohli jednotliví obchodníci příznivěji nastavit cenotvorbu ve prospěch svých zákazníků a snížit tak tlak na jejich peněženky. Na základě bodového hodnocení udělila odborná porota prvenství společnosti Kaufland. Porotci ocenili dvě opatření, díky nimž Kaufland dosáhl výrazné energetické úspory. Konkrétně se jednalo o plošnou výměnu LED trubic a optimalizaci osvětlení a dále pak o zasklení chladicího nábytku na jednotlivých filiálkách. V prvním případě dosáhla roční úspora zhruba 18 500 MWh, ve druhém přibližně 1 900 MWh. V konkurenci uspěly i projekty řetězců Lidl, Penny a Tesco, které se dostaly do užšího výběru.

Přehled vítězů ocenění Mastercard Obchodník roku 2022

Absolutní vítěz dm drogerie markt
Mastercard Obchodník roku – Cena veřejnosti Lidl Česká republika
Mastercard Obchodník roku s potravinami Lidl Česká republika
Mastercard Obchodník roku s drogerií a parfumerií dm drogerie markt
Mastercard Obchodník roku s oděvy Zalando
Mastercard Obchodník roku s obuví DEICHMANN
Mastercard Obchodník roku se sportovními oděvy a potřebami Decathlon
Mastercard Obchodník roku s elektrem a elektronikou Alza.cz
Mastercard Obchodník roku pro dům, zahradu a chovatele OBI
Mastercard Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňky IKEA Česká republika
Mastercard Čerpací stanice s prodejnou ORLEN Benzina
Mastercard Obchodník roku s knihami KNIHY DOBROVSKÝ
Mastercard Obchodník roku s hračkami Megahracky.cz
Mastercard Lékárna roku Dr.Max
Mastercard E-shop roku Zoohit.cz
Mastercard Obchodník roku generace Z IKEA Česká republika
Mastercard Obchodník roku – SOCR ČR Zodpovědný obchodník Kaufland

 

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Čtyři z deseti Čechů si nespoří na penzi. Nemají na to

Průzkum
Na penzi si nespoří čtyři z deseti Čechů, nejčastěji ti, kteří ji budou mít v budoucnu nejnižší. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který pro Asociaci pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) uskutečnila agentura Perfect Crowd a který má redakce Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) k dispozici.