
Michelinský průvodce pokrývá zhruba 13 procent zemí světa. Nemalou část zbývajících 87 procent zemí turisté navštěvují rovněž hojně. I přesto, že vlády těchto zemí nezaplatily za avízo, kde přesně se vybraně a zpravidla velmi draze najíst.
České restaurace, které aspirují na to oslovovat zákazníky, kteří se řídí legendárním gastroprůvodcem francouzského výrobce pneumatik, ať si Michelinu platí samy. Mohou se na to složit, třeba i anonymizovaně prostřednictvím nadace, fondu či jiné podobné organizace, kterou si za tím účelem zřídí a budou financovat.
Zmíněné miliony na to jistě restaurace najdou, pokud jim to zviditelnění v průvodci vskutku stojí za to a navýší jejich ziskovost. Není třeba do toho zatahovat stát a vytahovat peníze daňového poplatníka. Zvláště ne v době, kdy vláda říká, jak by si tentýž daňový poplatník měl utáhnout opasek.
Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)
Ilustrační foto: Depositphotos.com