Až 86 % Čechů minulý rok pomohlo. Letos se k tomu i skrze Giving Tuesday chystá až třetina české veřejnosti

Solidarita a ochota pomoci jeden druhému je teď potřeba více než kdy dřív. Možností, jak to udělat, je spousta. Podle nového výzkumu vypracovaného pro Asociaci společenské odpovědnosti společností Ipsos k tématu Giving Tuesday, které letos připadá na 29. listopadu, až dvě třetiny dotazovaných říkají, že když nebudou mít dostatek financí na dobročinnost, budou se snažit zapojovat alespoň jiným způsobem, například darováním věcí nebo dobrovolnictvím.
Během šesti let už Češi darovali v rámci Giving Tuesday více než 270 milionů korun a vykonali nespočet dobrých skutků. Zdroj: Asociace společenské odpovědnosti

Dárci jsou a budou letos ve své solidaritě kreativnější a originálnější, prostor jim nabízí právě tradiční Giving Tuesday. Za necelé tři týdny se po celém světě opět spojí stovky milionů lidí a v rámci světového dne štědrosti a dobrých skutků budou konat dobro.

„Na web Giving Tuesday přibývají od 1. listopadu výzvy neziskových organizací, firem i různých spolků, a vytvářejí tak pro veřejnost zajímavé způsoby, jak udělat dobrý skutek. Na jednom místě se potkávají osobní příležitosti k dobročinnosti, lidé si na Giving Tuesday 29. listopadu jen vyberou, která forma pomoci je jim nejbližší,“ popisuje Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která v Česku Giving Tuesday od roku 2016 zastřešuje.

Každý může přiložit ruku k dílu

„V průběhu posledních let postupně roste částka, kterou lidé věnují na dobročinnost, nejčastěji darují do 500 Kč. Nelehká ekonomická situace může proměnit způsoby konání dobra. Tři čtvrtiny lidí říkají, že se budou muset více rozmýšlet, zda a jaké aktivity podpoří,“ doplňuje k výsledkům výzkumu manažerka komunikace Ipsos Markéta Kneblíková.

Je mnoho možností, jak svou pomoc pojmout – darování času, dobrovolničení, ale i odborných znalostí. Organizace, firmy i jednotlivci mohou své dobročinné projekty, aktivity nebo dárcovské výzvy k pomoci registrovat až do konce listopadu na www.givingtuesday.cz, kde jsou mimo jiné k vidění i aktivity z minulých let.

Navíc se opět společnost ČEPS letos rozhodla podpořit neziskové organizace, které svoji výzvu na Giving Tuesday registrují. Tři z nich mohou získat finanční dar ve výši 150 000 korun.

„Pomoc potřebným je naléhavým tématem současnosti. ČEPS v rámci své hlavní platformy společenské odpovědnosti, Dárcovského programu, dlouhodobě podporuje řadu projektů,“ říká Hana Klímová, ředitelka Komunikace ČEPS, a.s., a doplňuje, že se podpora z Dárcovského programu výzva zaměřuje zejména na sociální a charitativní pomoc, regionální kulturu, sport hendikepovaných a rozvoj vzdělanosti.

Výzva Štědré dny ČEPS na tyto aktivity navazuje a rozšiřuje myšlenku firemního dárcovství dovnitř společnosti. „Jsme proto velmi rádi, že se již druhým rokem můžeme zapojit do projektu Giving Tuesday s vlastní výzvou, a podpořit tři neziskové organizace, které vyberou přímo naši zaměstnanci,“ dodává Hana Klímová.

Globální hnutí Giving Tuesday se slaví ve více než 80 zemích. Během šesti let už Češi darovali v rámci Giving Tuesday více než 270 milionů korun a vykonali nespočet dobrých skutků. Partnery letošního ročníku Giving Tuesday jsou společnost Albatros Media, ČEPS a Lidl Česká republika. Další informace o Giving Tuesday najdete na www.givingtuesday.cz či na sociálních sítích pod hashtagem #GivingTuesdayCZ.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB