Během Černého pátku nakupují Češi oblečení a módu online třikrát častěji než v běžný den

Podle údajů společnosti PayPal získávají nákupní akce na Black Friday (Černý pátek), Singles Day (Den nezadaných) a Cyber Monday (Kybernetické pondělí) pro Čechy na významu – nákupy v e-shopech během těchto dnů vzrostly mezi lety 2016 a 2017 o 27 %, 12 %, respektive 32 %. Největším segmentem při nákupech na Černý pátek byla v roce 2017 móda: objem nákupů v tento den velkých slev víc než trojnásobně převýšil celoroční průměr. Tradičně se tato data velkých nákupních akcí spojují s nakupováním v zahraničí, příležitosti se ale chytají i místní hráči: více než 10 % peněz, které Češi v těchto dnech utratí přes PayPal, míří ke zdejším obchodníkům.

Právě při vstupu do letošního období svátků zveřejňují společnosti PayPal a IPSOS poznatky o nákupních zvyklostech Čechů při nakupování v zahraničí. 80 % českých dospělých dotazovaných v průzkumu provedlo ve 12 měsících, na které se průzkum zaměřil, alespoň jeden online nákup. Vánoce jsou při tom příležitostí, která častěji k nákupům ze zahraničí motivuje 59 % Čechů, zároveň ale téměř 3 z 10 Čechů uvádějí, že k tomu, aby nakoupili za hranicemi, zvláštní příležitost nepotřebují.

Nejčastěji online nakupujeme oblečení, avšak nejvíce utrácíme za cestování a dopravu

Češi nakupující online v zahraničí nejčastěji hledají oblečení a módu (65 %), hračky a potřeby pro své koníčky (55 %), šperky a hodinky (54 %), ale i spotřební elektroniku (48 %). Když se ovšem zaměříme na hodnotu nákupů, nejvíce utrácíme za cestování a dopravu (v průměru 8 166 Kč), potraviny, jídlo a nápoje (7 665 Kč), dětské a kojenecké potřeby, vybavení a doplňky (7 609 Kč). Mezi 5 hlavních destinací, kam se Češi při online nákupech vydávají, patří Čína, Spojené státy, Německo, Hongkong a Velká Británie.

Čeho se Češi při online nakupování bojí

Hned 4 z 10 Čechů (41 %), kteří nakupují online, odhadují, že jejich celkové utrácení na internetu dál poroste. Z těchto spotřebitelů pak 80 % přiznává, že u online nákupů oceňují pohodlí, 42 % očekává zlevnění poštovného a 28 % hodlá online utrácet víc díky změně svých příjmů. Pokud jde o domácí nákupy, téměř polovina Čechů (47 %) řeší při svých online nákupech výši nákladů na poštovné a 30 % se obává potíží s případným vracením zboží prodejci.

„Za prvé, nezapomeňte, že předvánoční slevy a výprodeje jsou tím nejlepším časem na nákup designérských kolekcí, protože můžete sehnat třeba nejnovější kabelku Chanel, aniž byste museli utrácet celou vaši výplatu. Nicméně je vždy lepší porovnat ceny na různých webech. To je důvod, proč opravdu oceňuji, když jsou ceny uvedené v místní měně, např. v českých korunách, protože na první pohled vidím, jestli je pro mě dané zboží cenově dostupné. Při online nakupování je pro mě dále podstatné, jakou má online prodejce politiku pro vracení zboží. Pokud si pořizuji boty z amerického e-shopu, nechci ani myslet na to, jak vysoké poštovné bych musela platit při jejich vracení, pokud by mi velikost neseděla,” říká Giela Abdelwahabová, Consumer Development Manager společnosti PayPal CEE.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Milujeme hrady a zámky. Návštěvnost je famózní

Názor
Návštěvníci, ti z tuzemska i ze zahraničí, mají rádi naše hrady a zámky. Historie v nich zhmotněná je jako magnet. Návštěvnost je famózní. Hradní správci, většinou mladší a nadšení lidé, zároveň do středověkých ochozů a věží vnesli marketing. Rozdělí i zříceninu na okruhy, vyšperkují je projekcemi nebo divadlem a pak tam rodina za víkend nechá i tisíce korun.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru