Prvních deset pilotních bankomatů banka zprovoznila již během léta. „Klienti přišli na chuť bezkontaktním bankomatům velmi rychle a pochvalují si jejich intuitivní ovládání,“ říká David Novotný, který odpovídá za rozvoj bankomatové sítě České spořitelny.
„Nedávno jsme úspěšně nainstalovali a otestovali bezkontaktní čtečky na 170 nejvytíženějších výběrových bankomatech, které v těchto dnech aktivujeme do ostrého provozu. Bezkontaktní výběr je bezpečnější a hlavně rychlejší, a to až o dvacent procent, než klasický výběr hotovosti po vložení karty do bankomatu,“ dodává Novotný.
Bezkontaktní bankomaty umožňují především rychlejší a také bezpečnější výběry peněz. Není potřeba kartu do bankomatu vkládat a pro výběr jakékoliv částky stačí jednoduše „pípnout“ kartou nebo nálepkou a zadat PIN. Navíc odpadá obava z toho, že by klient zapomněl kartu v bankomatu.
Bezkontaktní výběr prostřednictvím mobilní aplikace Poketka plánuje Česká spořitelna přidat začátkem příštího roku. Ostatní služby bankomatu, včetně zobrazení zůstatku účtu, pak v průběhu roku 2019, kdy zároveň dojde k navýšení počtu bankomatů s bezkontaktní čtečkou na několik stovek.
Sedm let po evropské premiéře
Jako první v Evropě oznámila v dubnu 2011 instalaci bezkontaktních bankomatů španělská banka La Caixa, která v zemi provozuje přes 8000 bankomatů. Zákazníci si už tehdy mohli vybrat, zda po zadání PIN kódu výběr uskuteční přiložením bezkontaktní karty nebo chytrého mobilného telefonu.
Výrobce bankomatů, společnost Wincor Nixdorf společně s technologickou firmou HID Global, oznámily, že vyvinuly bezkontaktní bankomat už v prosinci 2010.
Podle průzkumu společnosti Thales z roku 2016 na vzorku 2000 amerických a britských spotřebitelů mělo 68 procent z nich obavy z bezkontaktních transakcí nebo z platby mobilním telefonem. Jejich největší obavou bylo, že jim při použití bezkontaktních technologií hackeři odcizí jejich data.