BMW vstupuje do nové éry svých elektromobilů. Za rok s kabinou plnou světla a úplně bez emisí

Už příští rok se má do showroomů BMW dostat nový sedan s elektrickým pohonem, který lze brát jako přípravu na další generaci třídy 7, jež se v prodeji objeví také v čistě elektrické variantě. Novinka nazvaná i4 bude vycházet ze stejnojmenné studie, jež měla mít premiéru letos v Ženevě.
Takto pojaté budou všechny přídě akumulátorových bavoráků. Foto: BMW

A to za doprovodu hudby filmového skladatele Hanse Zimmera (Muž z oceli, Rivalové, Interstellar), který se též podílel na ladění umělého akustického projevu bavoráku, protože podle nařízení EU musejí všechny elektromobily při jízdě vydávat „varovné“ zvuky.

Světlo a rychlost

Vůz je koncipován jako gran turismo, tedy pohodlný vysokovýkonný sedan pro „velké cestování“.

Šéfdesigner Adrian van Hooydonk a jeho pravá ruka Domagoj Dukec mu dopřáli pouze čtyřmístný interiér bohatě prosvětlený obřím střešním oknem, technické oddělení zase výjimečný dojezd 600 kilometrů dané použitím 550 kilogramů těžké 80kWh baterie.

Maximální rychlost je sice omezena na 200 km/h, na druhou stranu však 530koňové ústrojí eDrive páté generace vymrští vůz na stovku za pouhé čtyři sekundy. Další perlou je zahnutý displej v interiéru, který je společný pro přístroje i navigaci. Otázkou je, jak bude čitelný v kabině zalité sluncem, každopádně BMW tvrdí, že jeho povrch je antireflexní a vůbec nepotřebuje stínění!

Chytré ledvinky i panel přístrojů

Typický znak vozů mnichovské značky je na přídi obrovský a s vyplněným vnitřkem. Plast ovšem skrývá řadu senzorů a dalších technologií, které jsou nutné například pro částečně autonomní jízdu.

Takto pojaté budou všechny přídě akumulátorových bavoráků, nový tedy bude také tzv. světelný podpis, kdy budou zářit i některé linky, spáry, průduchy a podobně. V kabině zase může řidič přepínat mezi režimy Sport, Core a Efficient. Každý z nich určitým způsobem upraví rozsah a podobu informací, které člověku za volantem předává hlavní displej.

Auta i baterie

Výrobu si vezme na starosti továrna v Mnichově, do níž automobilka investovala 200 milionů eur. Nejdříve za zákazníky vyrazí SUV iNext, to bude v polovině příštího roku, na jeho konci pak i4.

Ve městě ale BMW také zřídilo nové pracoviště pro výzkum a vývoj baterií. Jeho cílem je přijít do roku 2025 se zdrojem, který by při stejné váze a velikosti, jako mají ty současné s dojezdem okolo 400-500 km, zajistil akční rádius minimálně 600 kilometrů.

Foto: BMW

PSALI JSME:
Elektromobily sice mají nejnižší povinné ručení, ale skoro nikdo je nekupuje

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru