BMW vstupuje do nové éry svých elektromobilů. Za rok s kabinou plnou světla a úplně bez emisí

Už příští rok se má do showroomů BMW dostat nový sedan s elektrickým pohonem, který lze brát jako přípravu na další generaci třídy 7, jež se v prodeji objeví také v čistě elektrické variantě. Novinka nazvaná i4 bude vycházet ze stejnojmenné studie, jež měla mít premiéru letos v Ženevě.
Takto pojaté budou všechny přídě akumulátorových bavoráků. Foto: BMW

A to za doprovodu hudby filmového skladatele Hanse Zimmera (Muž z oceli, Rivalové, Interstellar), který se též podílel na ladění umělého akustického projevu bavoráku, protože podle nařízení EU musejí všechny elektromobily při jízdě vydávat „varovné“ zvuky.

Světlo a rychlost

Vůz je koncipován jako gran turismo, tedy pohodlný vysokovýkonný sedan pro „velké cestování“.

Šéfdesigner Adrian van Hooydonk a jeho pravá ruka Domagoj Dukec mu dopřáli pouze čtyřmístný interiér bohatě prosvětlený obřím střešním oknem, technické oddělení zase výjimečný dojezd 600 kilometrů dané použitím 550 kilogramů těžké 80kWh baterie.

Maximální rychlost je sice omezena na 200 km/h, na druhou stranu však 530koňové ústrojí eDrive páté generace vymrští vůz na stovku za pouhé čtyři sekundy. Další perlou je zahnutý displej v interiéru, který je společný pro přístroje i navigaci. Otázkou je, jak bude čitelný v kabině zalité sluncem, každopádně BMW tvrdí, že jeho povrch je antireflexní a vůbec nepotřebuje stínění!

Chytré ledvinky i panel přístrojů

Typický znak vozů mnichovské značky je na přídi obrovský a s vyplněným vnitřkem. Plast ovšem skrývá řadu senzorů a dalších technologií, které jsou nutné například pro částečně autonomní jízdu.

Takto pojaté budou všechny přídě akumulátorových bavoráků, nový tedy bude také tzv. světelný podpis, kdy budou zářit i některé linky, spáry, průduchy a podobně. V kabině zase může řidič přepínat mezi režimy Sport, Core a Efficient. Každý z nich určitým způsobem upraví rozsah a podobu informací, které člověku za volantem předává hlavní displej.

Auta i baterie

Výrobu si vezme na starosti továrna v Mnichově, do níž automobilka investovala 200 milionů eur. Nejdříve za zákazníky vyrazí SUV iNext, to bude v polovině příštího roku, na jeho konci pak i4.

Ve městě ale BMW také zřídilo nové pracoviště pro výzkum a vývoj baterií. Jeho cílem je přijít do roku 2025 se zdrojem, který by při stejné váze a velikosti, jako mají ty současné s dojezdem okolo 400-500 km, zajistil akční rádius minimálně 600 kilometrů.

Foto: BMW

PSALI JSME:
Elektromobily sice mají nejnižší povinné ručení, ale skoro nikdo je nekupuje

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Automobilky hlásí obří propady prodejů

Škodovce se propadají prodeje nových vozidel méně, než ostatním značkám na evropském trhu. Díky tomu vzrostl její tržní podíl, takže každý sedmnáctý nově prodaný automobil má logo s okřídleným šípem.

Trh zánovních aut podle Mototechny nově vedou SUV

Před osmi lety obnovila skupina Aures Holdings značku Mototechna, kterou si mnozí ještě pamatují z dob socialismu, a začala prodávat zánovní automobily. Od roku 2012 jich prodala v České republice a na Slovensku již …

Zájem o bateriové elektromobily v Evropě táhnou dotace

Zatímco v Evropské unii během druhého kvartálu podle dat Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) klesly nové registrace všech automobilů v podstatě na polovinu (přesně o 49,7 %), na prodeje elektromobilů během …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Pomáhat Nadaci Terezy Maxové dětem nás baví, říká Radek Sedlář

Rozhovor
Letošní už šestý ročník charitativní akce Nadace Terezy Maxové dětem Hýbejte se s Tearibearem dostalo i kvůli koronaviru novou podobu. Místo běhání či chůze na jednom vybraném místě se mohou zájemci, kteří chtějí pohybem pomoci znevýhodněným dětem, zapojit do projektu kdekoli – stačí si jen stáhnout aplikaci Strava a zaregistrovat se na webu tearibear.cz.
Rolovat nahoru