Brand Finance: Sberbank je nejsilnější bankovní značkou světa

Mezinárodní agentura Brand Finance uveřejnila žebříček předních světových značek roku 2018. Sberbank se v kategorii nejsilnějších značek umístila jako nejsilnější bankovní značka na světě. Banka, která působí i v ČR od roku 1993, o tom informovala v tiskové zprávě.
Nepříznivý vliv na hodnotu značky v amerických dolarech mělo znehodnocení ruské měny. Foto: Sberbank

Stejně jako vloni obsadila Sberbank i první příčku v žebříčku nejsilnější a nehodnotnější značky ve střední a východní Evropě. V minulém roce se dle Brand Finance index síly značky Sberbank zvýšil z 90 na 93 bodů a hodnota značky vzrostla z 11,6 miliardy USD na 12,4 miliardy USD.

„Ruská bankovní značka poprvé získala prvního místo v globálním žebříčku společnosti Brand Finance,“ komentoval ocenění generální ředitel a předseda představenstva Sberbank Russia Herman Oskarovič Gref (mimochodem někdejší ruský ministr hospodářství a obchodu – pozn. red.) a dodal, že „přední umístění v globálním měřítku také ukazuje, že jsme zvolili správnou strategii – strategii zaměřenou na technologické vedení a rozvoj ekosystému produktů a služeb s cílem poskytnout klientům kompletní škálu finančních i nefinančních služeb pro všechny jejich životní situace“.

K nárůstu hodnoty značky Sberbank přispěly dobré obchodní výsledky. Nepříznivý vliv na hodnotu značky v amerických dolarech ale mělo znehodnocení ruské měny. Brand Finance počítá hodnotu značky pomocí 19 faktorů, jako jsou investice do značky, známost, preference, skóre zaměstnanců, firemní pověst apod. Síla značky je společně se ziskem klíčovým faktorem při určování její hodnoty.

PSALI JSME:
Raiffeisenbank nabízí novým klientům tři procenta. Ti stávající mají smůlu a téměř nulové úročení

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Rekordní rok pro Shopsys. Po letech je firma v zisku

Společnost Shopsys, která se zabývá tvorbou e-shopů pro největší hráče na trhu, informovala, že uzavřela fiskální rok se ziskem 11 milionů korun. Je to údajně již popáté v řadě, kdy firma vykazuje meziroční růst …

KB Pojišťovna meziročně zvýšila zisk

Hospodářský výsledek KB Pojišťovny, která je součástí finanční skupiny Komerční banky, dosáhl za rok 2021 dle českých účetních standardů výše 654,1 milionu korun, informovala pojišťovna v tiskové zprávě. To je o 260 …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB