Brand Finance: Sberbank je nejsilnější bankovní značkou světa

Mezinárodní agentura Brand Finance uveřejnila žebříček předních světových značek roku 2018. Sberbank se v kategorii nejsilnějších značek umístila jako nejsilnější bankovní značka na světě. Banka, která působí i v ČR od roku 1993, o tom informovala v tiskové zprávě.
Nepříznivý vliv na hodnotu značky v amerických dolarech mělo znehodnocení ruské měny. Foto: Sberbank

Stejně jako vloni obsadila Sberbank i první příčku v žebříčku nejsilnější a nehodnotnější značky ve střední a východní Evropě. V minulém roce se dle Brand Finance index síly značky Sberbank zvýšil z 90 na 93 bodů a hodnota značky vzrostla z 11,6 miliardy USD na 12,4 miliardy USD.

„Ruská bankovní značka poprvé získala prvního místo v globálním žebříčku společnosti Brand Finance,“ komentoval ocenění generální ředitel a předseda představenstva Sberbank Russia Herman Oskarovič Gref (mimochodem někdejší ruský ministr hospodářství a obchodu – pozn. red.) a dodal, že „přední umístění v globálním měřítku také ukazuje, že jsme zvolili správnou strategii – strategii zaměřenou na technologické vedení a rozvoj ekosystému produktů a služeb s cílem poskytnout klientům kompletní škálu finančních i nefinančních služeb pro všechny jejich životní situace“.

K nárůstu hodnoty značky Sberbank přispěly dobré obchodní výsledky. Nepříznivý vliv na hodnotu značky v amerických dolarech ale mělo znehodnocení ruské měny. Brand Finance počítá hodnotu značky pomocí 19 faktorů, jako jsou investice do značky, známost, preference, skóre zaměstnanců, firemní pověst apod. Síla značky je společně se ziskem klíčovým faktorem při určování její hodnoty.

PSALI JSME:
Raiffeisenbank nabízí novým klientům tři procenta. Ti stávající mají smůlu a téměř nulové úročení

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Firmy

Moneta v čistém zisku přes čtyři miliardy

Moneta Money Bank minulý týden zveřejnila konsolidovaný čistý zisk za rok 2018 ve výši 4,2 miliardy Kč (nárůst o 7,1 % oproti roku 2017 a návratnost hmotného kapitálu 17,9 % (nárůst o 190 bazických bodů oproti roku …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Milujeme hrady a zámky. Návštěvnost je famózní

Názor
Návštěvníci, ti z tuzemska i ze zahraničí, mají rádi naše hrady a zámky. Historie v nich zhmotněná je jako magnet. Návštěvnost je famózní. Hradní správci, většinou mladší a nadšení lidé, zároveň do středověkých ochozů a věží vnesli marketing. Rozdělí i zříceninu na okruhy, vyšperkují je projekcemi nebo divadlem a pak tam rodina za víkend nechá i tisíce korun.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru