Brand Finance: Sberbank je nejsilnější bankovní značkou světa

Mezinárodní agentura Brand Finance uveřejnila žebříček předních světových značek roku 2018. Sberbank se v kategorii nejsilnějších značek umístila jako nejsilnější bankovní značka na světě. Banka, která působí i v ČR od roku 1993, o tom informovala v tiskové zprávě.
Nepříznivý vliv na hodnotu značky v amerických dolarech mělo znehodnocení ruské měny. Foto: Sberbank

Stejně jako vloni obsadila Sberbank i první příčku v žebříčku nejsilnější a nehodnotnější značky ve střední a východní Evropě. V minulém roce se dle Brand Finance index síly značky Sberbank zvýšil z 90 na 93 bodů a hodnota značky vzrostla z 11,6 miliardy USD na 12,4 miliardy USD.

„Ruská bankovní značka poprvé získala prvního místo v globálním žebříčku společnosti Brand Finance,“ komentoval ocenění generální ředitel a předseda představenstva Sberbank Russia Herman Oskarovič Gref (mimochodem někdejší ruský ministr hospodářství a obchodu – pozn. red.) a dodal, že „přední umístění v globálním měřítku také ukazuje, že jsme zvolili správnou strategii – strategii zaměřenou na technologické vedení a rozvoj ekosystému produktů a služeb s cílem poskytnout klientům kompletní škálu finančních i nefinančních služeb pro všechny jejich životní situace“.

K nárůstu hodnoty značky Sberbank přispěly dobré obchodní výsledky. Nepříznivý vliv na hodnotu značky v amerických dolarech ale mělo znehodnocení ruské měny. Brand Finance počítá hodnotu značky pomocí 19 faktorů, jako jsou investice do značky, známost, preference, skóre zaměstnanců, firemní pověst apod. Síla značky je společně se ziskem klíčovým faktorem při určování její hodnoty.

PSALI JSME:
Raiffeisenbank nabízí novým klientům tři procenta. Ti stávající mají smůlu a téměř nulové úročení

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

ČSOB hlásí meziroční nárůst zisku o 25 %

Skupina ČSOB tento týden informovala o svých hospodářských výsledcích za rok 2019. Její čistý zisk meziročně vzrostl na 19,7 miliardy korun, což znamená nárůst o 25 % ve srovnání s rokem 2018 (15,8 mld. Kč).

Moneta s čistým ziskem čtyři miliardy korun

Skupina Moneta za loňský rok vykázala čistý zisk ve výši čtyř miliard korun a meziroční běžná ziskovost se zvýšila o 13,4 procenta. Vedení společnosti očekává, že banka vzhledem k výsledkům vyplatí akcionářům …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Stát chce utrácet, ale jen nařizuje, kdo mu má co dát

Rozhovor
Živnostníci se stali oblíbeným terčem výpadů politiků, jejichž voliči jsou spíše zaměstnanci. Prý se mimo jiné „vezou“ na vlně výhod důchodového systému, do něhož ale přispívají jen minimálně. „Stát utrácet chce, ale vydělávat se mu nedaří jinak, než nařizováním toho, kdo mu má co dát,“ říká v rozhovoru pro portál FAEI.cz advokát Zdeněk Tomíček, místopředseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR …
Rolovat nahoru