Češi mají životní pojištění hlavně kvůli blízkým

Průzkum
Životní pojištění má sjednáno 51 procent Čechů. Nejčastějším důvodem je snaha zajistit své blízké v případě dlouhodobých následků úrazu nebo nemoci či smrti. Na zajištění vlastních potřeb v nemoci či při úrazu myslí Češi až na druhém místě. Vyplývá to z nejnovějšího reprezentativního průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP), s jehož výsledky se měla redakce FAEI.cz možnost seznámit.
Nejčastějším důvodem pro sjednání „životka“ je zajištění blízkých pro případ nenadálé události. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Podle dat ČAP je v Česku uzavřeno 4,7 milionu smluv životního pojištění. Statistikám odpovídají i výsledky průzkumu, podle něhož má nějaký typ životního pojištění uzavřeno 51 procent Čechů. Typickými klienty životního pojištění jsou dospělí lidé do 49 let s minimálně středoškolským vzděláním. V této kategorii ho má uzavřené 65 procent osob.

„Pojistnou ochranu stále nemá polovina ekonomicky aktivních. Přitom právě životní pojištění může mít velmi zásadní vliv na stabilitu rodinného rozpočtu. Jen loni pojišťovny registrovaly okolo 420 tisíc pojistných událostí, především úrazů, ale i závažná onemocnění, invaliditu, což dokazuje potřebu být na podobné události připravený,“ informoval Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.

Nejčastějším důvodem pro sjednání „životka“ je zajištění blízkých pro případ nenadálé události. „I toto je typické především pro věkovou skupinu 18-49 let, kde je to hlavním očekávání od tohoto typu pojištění pro 81 procent jeho klientů,“ uvedla Jana Hamanová z výzkumné agentury SC&C, která průzkum pro ČAP realizovala.

Zajištění svých potřeb při úrazu či dlouhodobé nemoci od životního pojištění očekává 63 procent klientů pojišťoven. „Tato čísla názorně ukazují, že v případě životního pojištění myslíme na ostatní, ne na sebe. Podceňujeme rizika, která hrozí nám a jejich dopady na nás samotné,“ doplnil Jan Matoušek. Kvůli hypotéce má životní pojištění 17 procent respondentů průzkumu.

Zdroj: ČAP

Jak vyplynulo z nedávno publikovaného reprezentativního průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví, desetina Čechů nemá žádné pojištění. A ti, co už nějakou pojistku uzavřeli, se chrání před rizikem více než dvojnásobně nižší částkou, než je průměr Evropské unie. Nejčastěji podle uvedeného průzkumu pojišťujeme domácnost – to dělá 61 procent české populace.

Nejméně populární je mezi lidmi pojištění vozu proti krádeži či pojištění schopnosti splácet úvěr nebo hypotéku, tyto produkty využívá méně než pětina z respondentů. Jedním z klíčových faktorů, který ovlivňuje, jak se lidé pojišťují, je jejich příjem. Nízkopříjmové domácnosti a domácnosti bez dlouhodobých finančních rezerv se pojišťují výrazně méně.

PSALI JSME:
Zájem o životní pojištění klesá. Aktivních je 4,89 milionu smluv

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Pojištění

Změny v povinném ručení se dotknou i vás

Kdo si myslel, že jsme si všechny změny v legislativě odbyli se začátkem roku, měl by zbystřit. S dubnem nám do života vstupují nová nařízení ohledně povinného ručení. Povinnost se rozšiřuje na více druhů vozidel, …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.