De Beers, někdejší světový diamantový monopol, je na prodej

Diamanty nakonec asi věčné nejsou. Společnost De Beers, svého času, ve 20. století, de facto světový diamantový monopol, je na prodej. Přitom právě ona stojí za jedním z nejúspěšnějších marketingových hesel dějin, „Diamanty jsou věčné“, s nímž přišla roku 1948, a dokonce jej propašovala do názvu bondovky. Jaký majstrštyk.
Diamanty jsou věčné v bondovkách, v reálu je zjevně věčnější měď a železo. Ilustrační foto: Pixabay.com

V úterý ale její majitel, britská těžařská společnost Anglo American, oznámil, že hodlá De Beers prodat – přitom v něm drží většinu už od roku 1926.

Anglo American se totiž potřebuje ubránit převzetí ze strany největší těžařské společnosti světa, australské BHP. Tudíž musí zeštíhlit svůj záběr. Hodlá už se tak dále soustředit pouze na těžbu železné rudy a mědi.

Diamantový byznys, který je notně opřený o důmyslný marketing, její zaměření na produkci základních kovů rozptyloval a finančně ji proto oslaboval až tak, že je nyní právě terčem snahy o převzetí. Diamanty jsou věčné v bondovkách, v reálu je zjevně věčnější měď a železo.

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB