Děsivé zážitky z „callcentráků“. Ponižování, celý den bez WC i modřiny od baseballové pálky

Co všechno mohou lidé zažít v call centrech, zjišťovala Direct pojišťovna v rámci kampaně „Voláme rádi“ a sesbírala zážitky lidí, kteří pracovali nebo pracují v tzv. callcentrácích. Zážitky lidí, kteří pracují v call centrech, bývají mnohdy děsivé. Ponižování, zesměšňování, urážky a dokonce i fyzické tresty, s tím vším se zaměstnanci některých call center setkali. Zatímco na některých webech, jako třeba zde, si o tom můžete přečíst jen v rámci placeného „prémiového obsahu“, u nás článek zpoplatněn není.
V některých tuzemských „callcentrácích“ dochází podle svědectví jejich bývalých zaměstnanců i na fyzické tresty. Ilustrační foto: Adobestock

„Na návštěvu WC jsme dostali deset minut, přitom hromadně nahnali dvacet žen na dva záchody,“ vzpomíná bývalá zaměstnankyně call centra: „Když mě pak jakýsi hejsek sprdl za to, že jsem se včas nevrátila z hromadné návštěvy WC, už mě tam druhý den neviděli.“

Další žena si vybavila vyprávění kolegyň z předešlého zaměstnání, že pokud neplnily normy, byla jim na celý den odebrána židle a nesměly na záchod. „Když si někdo dovolil jít na WC mimo rozpis, tak na něho řvali jako na malé dítě,“ líčí zkušenost další z bývalých zaměstnanců callcentráku: „Když někdo jeden den nic neprodal, nasadili mu na další směnu síťovku na hlavu. Ostatní se mu smáli a ponižovali ho.“

„Pokud někdo neměl dostatek prodejů, musel veřejně zpívat. Ostatní ho pak mohli ponižovat. Pokud zpívat odmítl, došlápl si na něho nadřízený jinak. Pokud si někdo po sto letech vzal propustku k lékaři, jeho nadřízený volal lékaři a zjišťoval, jak dlouho tam byl, s čím a kdy odešel,“ vzpomíná další, kdo se svěřil Direct pojišťovně, s podmínkami na svém někdejším pracovišti.

„V předchozí práci jsem musela každý třetí hovor něco prodat,“ vzpomíná žena, která dnes pracuje v call centru pojišťovny: „Když se mi to nedařilo, tak jsem si vyslechla urážky, že i pes by prodával líp. Dokonce se zveřejňovaly blacklisty lidí s nejhoršími výsledky a ti se pak veřejně zesměšňovali.“

Po již bývalém zaměstnanci call centra u přepravní společnosti nějací puberťáci chtěli poslat sloní sperma: „I když jsem věděl, že si dělají legraci, nesměl jsem podle předpisů ukončit hovor jako první. To mohl jen zákazník.“

Zřejmě nejděsivější zážitek ale popsala bývalá zaměstnankyně callcentráku: „Moje vedoucí chodila po call centru s baseballovou pálkou. Kdo neprodával, dostal přes záda pořádný ťukanec. Takhle chodila celou směnu, přes osm hodin. Můj kolega měl pak záda úplně modrá, za celý den totiž nic neprodal.“

„Došly nám opravdu děsivé příběhy. Občas jsme přemýšleli, jestli jsou skutečně pravdivé, ale podle zkušeností našich lidí z předchozích prací je situace na některých pracovištích opravdu velmi špatná,“ říká mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.

„Sepsali jsme výzvu za konečně normální call centra. Máme i desatero, jak by podle nás mělo takové normální call centrum vypadat. Chceme, aby to i jinde vypadalo jako u nás a lidé do práce chodili rádi a nestyděli se za to, kde pracují,“ dodává. Cílem pojišťovny je upozornit na špatné podmínky v tomto oboru a změnit je.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 90
Sdílet článek