Dnešek je Mezinárodním dnem Prosecca. Italského šumivého vína se v Česku vloni prodalo 4,5 milionu lahví

Prosecco si rok co rok získává mezi konzumenty větší pozornost, a to nejen po celém světě, ale také u nás. V roce 2018 se podle údajů DOC Consortium – Valori Italia v Česku prodalo více než 4,5 milionu lahví a jeho spotřeba v posledních dvou letech stoupla téměř o 80 %.
Foto: Mionetto

V roce 2016 se v Česku prodalo více než 2,5 milionu lahví Prosecca, v roce následujícím 3,9 milionu. Loňský rok je tak z posledních tří nejúspěšnější. Meziročně jde o téměř 17% nárůst, díky kterému se Češi zařadili na 14. příčku dovážejících zemí. Například značka Prosecco Mionetto, kterou na českém trhu distribuuje společnost BOHEMIA SEKT, se také těší větší oblibě. Její prodeje meziročně vzrostly o více než 42 %.

„Vzrůstající zájem o Prosecco pozorujeme především v posledních třech letech, kdy jeho prodeje narostly více než dvojnásobně. Prosecco se stalo oblíbeným nápojem vhodným pro každou příležitost, lidé si jej zamilovali zejména pro jeho svěží nekomplikovanou chuť. Nejraději si jej dopřávají samotné, či v míchaných drincích typu Spritz,“ komentuje nárůst prodeje Marek Žižkovský, manažer značky Mionetto pro Českou republiku.

Celosvětově, vyjma Itálie, se v roce 2018 prodalo více než 411 milionů lahví Prosecca. Největší podíl na tom má především Velká Británie (34,9 %), USA (20 %) a Německo (10,6 %). Následuje je Francie, Švýcarsko a Belgie.

Prosecco se díky své popularitě zapsalo také do kalendáře. Mezinárodní den Prosecca připadá na 13. srpna.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

„Jako protiváha „velké čtyřce“ jsme tu začínali jako poslední. Ale jako jediní jsme zůstali ryze českou firmou,“ říká Josef Jaroš

Rozhovor
Josef Jaroš (*42) je většinový vlastník české poradenské skupiny Apogeo Group. Na růstu firmy se podílí prakticky od začátku, za tu dobu toho ale stihl ještě mnohem víc, prozradil v rozhovoru pro FAEI.cz. Během časově náročného povolání vystudoval bohosloveckou fakultu, stal se ředitelem pražského Divadla Na Fidlovačce a také už několik pomáhá malým a středním podnikům, které tvoří páteř české ekonomiky, …
Rolovat nahoru