Důvěru a odpovědnost předávejte zaměstnancům rychleji

Řízení výkonnosti firem prochází v posledních letech velkým posunem. Firmy už dávno ví, že jejich úspěch je založen na otevřené komunikaci mezi vedením a zaměstnanci. Uvědomují si, že aktivnější přístup k zaměstnancům se vyplácí a přispívá ke konkurenceschopnosti. Zaměstnavatelé se snaží pochopit, co zaměstnancům vyhovuje, co očekávají, ale i co jim pomůže stát se lepšími nejen pro sebe, ale i pro firmu.

Podle vzdělávací společnosti MgC Group je důležité projevit zaměstnancům důvěru a respekt k jejich rozhodnutí a dát jim prostor k zodpovědnosti za řešení problémů. Důvěra a otevřená komunikace mezi zaměstnancem a vedením firmy je pro řízení výkonnosti firmy (tzv. performance management) klíčová.

Rozšíření důvěry zaměstnancům zvyšuje jejich produktivitu a úspěšné společnosti si to uvědomují. Předání zodpovědnosti, pochopení konkrétních schopností a přání zaměstnanců však není možné bez individuálního přístupu. „Pokud nadřízený neustále říká zaměstnanci, co a jak má dělat, vyjadřuje tím nedůvěru v jeho schopnosti. Lidé vědí nejlépe, co zvládnou a co ne. Nechte na svých lidech, aby našli řešení. Teprve potom mohou proaktivně přispívat svými návrhy na zlepšení firemního prostředí, přístupu a procesů. To se zcela jistě odrazí na výkonnosti celé firmy,“ říká Martina Jandečková, která se za MgC Group zabývá performance managementem ve firmách.

Co zaměstnanci chtějí a jak je motivovat?

Firmy musí hledat nejvhodnější způsoby řízení výkonnosti firmy i možnosti motivace zaměstnance. Dnešní zaměstnanci si přejí autentické vztahy s manažery nebo vedoucími. Stejně důležitý je pro ně rozvoj, další směřování a celkové pochopení vykonávané práce. Častěji požadují také zpětnou vazbu. To se týká především generace mileniálů, která mění stereotypy a je pro ně důležitý přístup k profesnímu rozvoji. Chtějí průběžně vědět, co dělají dobře a co špatně a chtějí hledat a sdílet řešení, aby se profesně posunuli. „Očekávají svěření náročnějších úkolů a důvěru vedení, že úkoly zvládnou. Možnosti, jak zaměstnance motivovat a budovat důvěru je celá řada. Ať už jde o férovou komunikaci, změny v oblasti hodnocení, koučování, častější předávání zpětné vazby nebo přenastavení osobních i firemních cílů,“ uvádí Jandečková.

MgC Group zároveň upozorňuje na to, že pokud manažeři rezignují na projevení důvěry a individuální přístup, jen velmi těžko budou zaměstnance motivovat k lepšímu výkonu. Úkolem manažerů a vedení je přesně zjistit, co zaměstnanec očekává, aby mohl dobře plnit svoji funkci. Pokud hledá manažer se zaměstnancem řešení a pomáhá mu k dosažení jeho cílů, odrazí se to na zvýšení výkonu celého týmu.

„Mluvte se zaměstnanci. Nečekejte na roční hodnocení, které je už minulostí. Debatovat můžete i u kávy v kuchyňce nebo zajděte po práci na skleničku. Jedině změnou přístupu můžete ovlivnit produktivitu, ale i zájem zaměstnance o firmu. Společnosti, které uznají a přijmou nové změny a výzvy, budou těmi, které v budoucnu uspějí.

Hledejte a zkoušejte netradiční možnosti. Vzdělávání, koučink a rozvoj, může být nejcennější výhodou, kterou mohou zaměstnavatelé poskytnout,“ dodává Martina Jandečková.

Úspěšné globální firmy si uvědomují, že zvýšená komunikace a interakce se zaměstnanci vedou k vyšší produktivitě a výkonu zaměstnance. Komunikaci a zdravé nastavení týmu podporuje i Renata Mrázová ze společnosti NN, kde má na starosti management lidských zdrojů celé skupiny: „Hledejme v zaměstnancích to, co jim může pomoci se posunout. Základem vztahu se zaměstnancem a jeho rozvoje jsou časté neformální diskuze o jeho výkonu. Zpětná vazba a koučování vede ke zvýšení výkonnosti nejen jednotlivce, ale i celého týmu.“

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Češi milují značkové oblečení. Ale je jich jen třetina

Průzkum
Všeobecné mínění, jak si spousta Čechů zakládá na značkovém oblečení, nabourává aktuální výzkum společnosti GfK. Košile, kalhoty, trička, obuv a další módní doplňky světových oděvních značek totiž preferuje jen třetina tuzemských zákazníků. Převažují ti, pro něž není módní symbol důležitý.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru