Filip Turek může přijít o řidičák, o křeslo europoslance nikoli

Europoslanec Filip Turek, který se chlubí, jak překračuje povolenou rychlost, se chová bezohledně a arogantně. Všem slušným řidičům přeji, aby na dálnici nepotkali nejen jeho, ale ani jeho příznivce, kteří ho začali napodobovat.
Europoslanec Filip Turek se přiznává, že jeho „vášní jsou vozy s pořádnými motory“. Ilustrační foto: © European Union, 1998 – 2025, Attribution, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=151040062
Europoslanec Filip Turek se přiznává, že jeho „vášní jsou vozy s pořádnými motory“. Ilustrační foto: © European Union, 1998 – 2025, Attribution, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=151040062

Traduje se, že automobiloví závodníci v běžném silničním provozu nezávodí, protože si moc dobře uvědomují rizika příliš rychlé jízdy. Existují ovšem i výjimky. Jednou z nich je „nejrychlejší“ europoslanec Filip Turek.

V letech 2015 až 2018 závodil v nižších kategoriích formule, je rovněž držitelem titulu Formule 4 Trophy střední Evropy. „Mojí vášní jsou vozy s pořádnými motory a skvělým designem,“ tvrdí o sobě. A také se tím rád chlubí na sociálních sítích.

Při své nedávné jízdě po dálnici sám vyfotil a na sociální sítě umístil snímky, jak se svým autem hravě překonává dvoustovku. Tvrdil, že to byl v Německu, kde na většině dálnic není rychlost omezená, ale když znalci českých autostrád začali upozorňovat, že taková svodidla v Německu nemají, Turek připustil, že jedna z fotek není ze zahraničí.

Na Turka se rychlou jízdou snesla vlna kritiky, kterou europoslanec zprvu arogantně odrážel tvrzením, že rychlá jízda je bezpečná. Nakonec ale přece jen zařadil nižší rychlostní stupeň a vyzval své příznivce, kteří jej začali napodobovat, ať to nedělají.

Protože po Turkových rychlojízdách se stalo to nejhorší, co se mohlo stát: Někteří šoféři ho začali napodobovat. Všem slušným řidičům přeji, aby na dálnice nepotkali nejen Turka, ale ani jeho fanoušky s plynovým pedálem na podlaze.

Jen v loňském roce si příliš vysoká rychlost vyžádala 148 lidských životů. Jsou mezi nimi nejen ti, kteří nezvládli své vozidlo a zabili se. Ale také ti, kteří zemřeli poté, co do nich při vysoké rychlosti někdo vrazil.

„Typické jsou tyto nehody pro mladé řidiče, kteří ve vysoké rychlosti nezvládnou vozidlo,“ upozornil šéf BESIPu Tomáš Neřold.

Turkovu rychlou jízdu nyní prověřuje policie. To je správné, protože pravidla platí pro všechny. Filip Turek může dokonce přijít o řidičský průkaz. Teprve se ale ukáže, k jakým závěrům vyšetřování dospěje.

Už teď je ale jasné, že Turek nepřijde o své křeslo v Evropském parlamentu. Český volební zákon to neumožňuje. Turek by musel spáchat úmyslný trestný čin a být za něj odsouzený do vězení, aby přišel o volitelnost. Nebo by musel sám rezignovat – což se nepochybně po aféře s rychlou jízdou nestane.

Jednou z reakcí Filipa Turka a Motoristů sobě, jichž je čestným prezidentem, bylo, aby se na českých dálnicích zvýšila povolená rychlost na 160 kilometrů v hodině. A místy že by nemusela být omezena vůbec. Prostě Motoristé sobě. Do slova a do písmene.

Něco takového by bylo samozřejmě velmi nebezpečné, protože tuzemské dálnice nejsou na takové rychlosti konstruované. Už to, že ministerstvo dopravy začne na vybraných úsecích se zaváděním 150kilometrrové rychlosti, mnozí experti na bezpečnost silničního provozu kritizovali.

Takže pokud někdo potřebuje uspokojit svou touhu po vysoké rychlosti, ať si třeba zaplatí jízdy na uzavřeném polygonu. Tam může ohrozit akorát sám sebe. Nebo ať si jezdí na rychlostně neomezených úsecích dálnice v Německu.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek