Fotbalové Euro přineslo trojciferný nárůst tržeb v německých restauracích

Bezmála trojnásobný meziroční nárůst tržeb v pohostinství přineslo mistrovství Evropy ve fotbale německým pořadatelským městům. Vůbec největší meziroční nárůst tržeb, a to o 283 procent, zaznamenal Dortmund v den utkání Francie s Polskem.
Bezmála trojnásobný meziroční nárůst tržeb v pohostinství přineslo mistrovství Evropy ve fotbale německým pořadatelským městům. Ilustrační foto: Pixabay.com
Bezmála trojnásobný meziroční nárůst tržeb v pohostinství přineslo mistrovství Evropy ve fotbale německým pořadatelským městům. Ilustrační foto: Pixabay.com

Do první desítky nejlepších se dostal i zápas české reprezentace proti Portugalsku. Vyplývá to z nejnovější studie Mastercard SpendingPulse, která sleduje veškeré platby za nákupy v kamenných i internetových obchodech a jejíž výsledky mají Finanční a ekonomické informace (faei.cz) k dispozici.

Příliv fotbalových fanoušků ze všech částí Evropy během základní části šampionátu mezi 14. a 25. červnem vedl k meziročnímu velmi významnému navýšení tržeb ve všech pořadatelských městech. Zajímavé ovšem bylo, že se toto navýšení netýkalo jen největších pořadatelů, jako jsou Berlín, Hamburk nebo Mnichov. Ze čtyř zápasů základní části nejvíce těžil zmíněný Dortmund.

Trojciferného navýšení tržeb v porovnání s předchozím rokem dosáhly také Düsseldorf (17. června), Kolín nad Rýnem (25. června) a Stuttgart (23. června). Výrazný růst se nevyhnul ani menším městům, jako jsou například Lipsko či Gelsenkirchen, když jejich restaurace dosáhly dvouciferného meziročního zvýšení tržeb.

Tyto výsledky dokládají široké přínosy pořádání zápasů šampionátu pro jednotlivé regiony pořadatelské země. K mírnému meziročnímu poklesu tržeb restaurací došlo ve dvou hracích dnech jen v Hamburku.

TOP 10 zápasů, které meziročně podpořily tržby německých restaurací nejvíce
Místo konání Datum Zápas Změna tržeb v %
1. Dortmund 25. června Francie-Polsko (1:1) +283,10 %
2. Dortmund 18. června Turecko-Gruzie (3:1) +195,00 %
3. Dortmund 22. června Turecko-Portugalsko (0:3) +159,30 %
4. Kolín n. R. 19. června Skotsko-Švýcarsko (1:1) +144,20 %
5. Dortmund 15. června Itálie-Albánie (2:1) +134,40 %
6. Düsseldorf 17. června Francie-Rakousko (1:0) +107,90 %
7. Kolín n. R. 25. června Anglie-Slovinsko (0:0) +106,60 %
8. Stuttgart 23. června Skotsko-Maďarsko (0:1) +102,20 %
9. Lipsko 24. června Chorvatsko-Itálie (1:1) +81,50 %
10. Lipsko 18. června Portugalsko-ČR (2:1) +71,40 %

Ve všech pořadatelských městech byly návštěvníkům, kteří se nedostali přímo na stadiony, k dispozici fanzóny. Před velkoformátovými obrazovkami tak mohli fanoušci ve velkých počtech prožívat zápasy společně. Studie společnosti Mastercard zaměřená na zážitkovou ekonomiku ukazuje, jak je tenhle aspekt důležitý:

Téměř šest z deseti (56 %) evropských příznivců fotbalu, kteří v posledních několika letech sledovali fotbalový zápas naživo, se při sledování živého zápasu cítí nejšťastněji. Každý druhý (51 %) respondent studie byl přesvědčen, že sledování fotbalu spolu s dalšími fanoušky lidi sbližuje a prohlubuje vztahy s přáteli a rodinou.

„Příležitosti, jako je právě evropský šampionát ve fotbalu, ukazují, jak důležité jsou pro fanoušky společné zážitky. Jednotlivá místa konání zápasů přitahují velké počty návštěvníků a ti zase podporují místní hospodářství zvýšenými útratami za gastronomické služby, služby cestovního ruchu a za zábavu,“ uvedla Natalia Lechmanova, hlavní ekonomka Mastercard Economics Institute.

Podle ní města jako Dortmund, Düsseldorf, Kolín nad Rýnem či Stuttgart, pravdivost tohoto tvrzení jednoznačně potvrdila trojciferným nárůstem tržeb restaurací. „Ukazují tak, jak mohou podobné události působit jako dlouhodobě pozitivní ekonomické stimuly, které dalece přesahují čistě sportovní stránku,“ dodala.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB