Nemůže tomu uniknout snad nikdo. Už několik týdnů se z televize, rozhlasových stanic, ale i billboardů nebo z časopisů valí jedna hokejová reklama za druhou. A jak se blíží Mistrovství světa v ledním hokeji, které se letos koná v Praze a Ostravě, jejich intenzita se zvyšuje.
Sponzoři či partneři šampionátu, firmy z různých odvětví, se díky spojení s touto sportovní událostí snaží upoutat pozornost na svou značku a především své výrobky a služby. Stručně řečeno: chtějí na hokeji vydělat – ať už bezprostředně nebo dlouhodobě.
Speciální modely aut
Škoda Auto podporuje mezinárodní šampionát jako partner mobility od roku 1992, v roce 1993 se stala hlavním oficiálním sponzorem. Jde o nejdelší sponzorství v historii významných sportovních událostí, což potvrzuje oficiální zápis v Guinnessově knize rekordů. Toto celosvětově ojedinělé partnerství bude pokračovat minimálně do roku 2027.
K letošnímu šampionátu největší tuzemská automobilka připravila tři speciální modely Scala, Kamiq a Karoq v akčním provedení Drive. Mladoboleslavský podnik o této akci informoval rovněž FAEI.cz začátkem dubna ve zprávě s názvem Škoda Auto oslavuje hokejové mistrovství světa v Česku.
„Tuzemské zastoupení automobilky Škoda Auto uvádí na český trh akční modely při příležitosti Mistrovství světa v ledním hokeji 2024, které se uskuteční v Praze a Ostravě. Vozy Škoda Scala, Kamiq a Karoq v akčním provedení Drive přinášejí bohatou výbavu za atraktivní ceny. Zvýhodněné kompaktní modely se již dají objednávat u všech autorizovaných obchodníků značky Škoda v České republice,“ uvedla automobilka.
Potenciální zákazníky firma ubezpečila, že modely nebudou k dostání jen v době konání šampionátu, ale až do konce roku. „Scala, Kamiq a Karoq patří stabilně k velmi oblíbeným modelům u privátních zákazníků. V akčních verzích Drive se stávají ještě atraktivnějšími zásluhou obohacené výbavy za zvýhodněnou cenu i řady dalších benefitů,“ řekl vedoucí prodeje českého zastoupení Škoda Auto Tomáš Duchoň.
Vstupenky v soutěžích
Mezi osvědčené metody, jak přilákat hokejové fanoušky ke svým produktům, jsou různé zákaznické soutěže, které výhercům slibují nejen vstupenky na zápasy, ale také další ceny. Před letošním šampionátem využilo tento tradiční model hned několik firem.
Patří mezi ně například obchodní řetězec Tesco, který je oficiálním sponzorem letošního šampionátu. Svou kampaň s názvem Žijeme hokejem postavil na tom, že zákazník za každých 350 utracených korun dostane kartičku, která mu vedle jiných cen může zajistit rovněž VIP vstupenky. O soutěži informoval řetězec také FAEI.cz.
„Češi včetně našich zákazníků a kolegů v Tesco hokej milují. Navíc letos se mistrovství světa bude konat v České republice, a proto jsme se rozhodli stát se oficiálním sponzorem a promítnout toto sdílené nadšení pro hokej do velmi atraktivní a vtipné kampaně. Zákazníci u nás budou moci soutěžit prostřednictvím aplikace Clubcard o spoustu velmi zajímavých cen včetně vstupu na finále,“ uvedla Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka pro Tesco Česká republika.
Soutěž s názvem Zlatá brána o různé ceny spustil rovněž výrobce smažených bramborových lupínků Bohemia Chips, oficiální partner Českého hokeje. Nabízí dokonce limitovanou edici Fanda Pack – hokej. S podobnou taktikou přišel rovněž Plzeňský Prazdroj, oficiální partner mistrovství světa. „Český hokej a české pivo zná celý svět a šampionát je skvělou příležitostí, jak tyto dvě tradiční značky propojit,“ uvedl ve vyjádření pro média prezident Českého svazu ledního hokeje Alois Hadamczik.
Jedna soutěž o lístky na vybrané zápasy skončila na konci dubna, další soutěž je spojená s obchodním řetězcem Billa. Základní podmínkou je koupit v e-shopu tohoto obchodu aspoň 24 kusů plzeňského piva, a pak doufat ve výhru. Soutěž o lístky si připravila také společnost Samsung, ale ta skončila už první květnový den.
Sázky s Pastrňákem
Mezi oficiální partnery hokejového mistrovství světa v Praze a Ostravě patří rovněž sázková kancelář Tipsport, která si pro sázející připravila hned několik akcí spojených se šampionátem. Tváří hokejové kampaně se stal útočník David Pastrňák, současná největší česká hvězda v NHL. Sázková kancelář ostatně nabízí jako jednu z cen „stylové Pasta bundy“.
„Říká se, že nejtěžší je začít. Pravdou ale je, že to nikdy nebylo jednodušší! Hokejové mistrovství si letos s Tipsportem užiješ jako nikdy předtím. Máme pro tebe 2024 lístků, pětistovku jen za registraci a v soutěžích ceny za celkem 33 mega,“ stojí u Pastrňákovy fotografie na webu Tipsportu.
A jak se píše o kousek níže: Stačí jen začít a užiješ si…