
Navíc třeba Německu je šokem, jak Volkswagen ztrácí pozice v Číně, a jak naopak čínské elektromobily začínají dobývat Německo. Stovky tisíc pracovních míst jsou v ohrožení, celoevropsky jde o miliony.
Přitom už nyní se podstatná část zelené agendy EU platí na dluh, takže předluženost EU je stále větším problémem. A to vlastně Green Deal v plné síle ještě ani nezačal účinkovat.
Navíc Francii ratingová agentura Fitch nedávno zlomově zhoršila rating dluh, čímž jí vlastní zadlužení trvaleji prodraží.
V pátek Francii zhoršila ratingový výhled agentura Scope, což je pro prezidenta Emmanuela Macrona další špatná zpráva.
Trhy zkrátka Francii – a nejen jí – vzkazují, že nejsou už ochotny půjčovat za příhodný úrok. Jenže při stávajícím daňovém zatížení Francie, které už moc zvedat nelze, nemá-li země skončit v plamenech celá, jiný zdroj k financování Green Dealu, než je dluh, není.
Macron tak naráží na zeď ekonomické reality, pročež si chce dát od dalšího prosazování zelené agendy a Green Dealu „pauzu“. Diplomaticky řečeno.
Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)
Němci jsou hlupáci. Já to psal před 10 lety…..Čína všechny převálcuje a Evropa ještě Číně umetá cestu…..
To spíše lidé, jako Vy, pane Kovando poslali Evropský automobilový průmysl ke dnu. Neustálou podporou obyvatel v tom, že je greendeal nesmysl jste v obyvatelstvu „vypěstovali averzi vůči tomuto. Prodeje elektromobilů byly a jsou v Evropě oproti Číně nízké. Proto je nyní Čína natolik technologicky napřed, že Evropské automobilky již nemají žádnou šanci. Možná by stálo za to, se nad tímto zamyslet a přestat neustále omýlat Vaši mantru o greendeal…co Vy na to?
Greendeal je drahý nesmysl, postavený na nereálných základech. Toť vše pane Petře…
George – ale to se dalo čekat , celá EU zadala kupu zakázek do Číny a tím ji pomohla k rozvoji a co dál . EU se v tom patlá – no prostě kupa neschopných politiků a úředníků , kteří si překážejí