„Veterány a investiční vozy se ukázaly jako dobrý přírůstek do našeho portfolia, zájem o ně nás mile překvapil,“ dodává Petr Vaněček, provozní ředitel Aures Holdings.
Vozy z někdejšího Československa nebo dalších socialistických zemí jsou trhákem: 62 % všech prodaných aut pochází právě z bývalého východního bloku. Mezi premianty se tak zařadily modely, které bylo běžně možné potkávat na ulicích ještě před deseti lety. Nejvíce se prodalo vozů Škoda Favorit, celkem osm kusů, ale zákazníky zaujaly i další modely Škoda od modelů 1000 MB po „klasickou“ 120L.
„Očekávali jsme zájem o staré škodovky, ale Favorit rozhodně překvapil. Lidé mají k těmto vozům silný vztah a spolu s nízkým nájezdem to jen zvyšuje jejich investiční potenciál,“ říká Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab.
Na investiční potenciál pak sázeli zákazníci, kteří pořizovali vozy, které ještě veteránského věku nedosáhly. Tyto youngtimery byly zastoupeny Škodou Felicia FUN, raritně zachovalými BMW řady 7, Mercedesem CL 500 z roku 1995 nebo třeba Lancia Delta HF Turbo. Samostatnou kapitolou pak byl vůz Lancia Kappa po bývalém prezidentovi ČR Václavu Havlovi.
Obchod s veterány je specifický po více stránkách, klasickým výkupem na pobočce Mototechna Classic pořídí pouze 20 % vozů, zbytek aktivně vyhledává. Prodej také trvá výrazně delší dobu, v průměru 77 dní. To je více než dvojnásobek oproti běžným ojetinám. „V současnosti nabízíme přes 20 vozů a pro letošní rok plánujeme držet nabídku zhruba 30 aut. Vyšší počet už z důvodu náročnosti přípravy do prodeje není udržitelný,“ vysvětluje Vaněček.
Autor článku bude asi velký znalec,když pod fotku 450 da do popisu název Felicia.