Investice s vůní benzínu

Kouzlu vozů z dob minulých podléhá stále více lidí, kteří shánějí hlavně socialistické veterány. V tom jim už rok pomáhá Mototechna Classic, která od svého spuštění v loňském březnu dosud prodala přes padesát vozů v hodnotě skoro 18 milionů korun.
Škoda Felicia kabriolet v dobrém stavu může přijít i na více než půl milionu korun. Ilustrační foto: Pixabay

„Veterány a investiční vozy se ukázaly jako dobrý přírůstek do našeho portfolia, zájem o ně nás mile překvapil,“ dodává Petr Vaněček, provozní ředitel Aures Holdings.

Nejdražším prodaným vozem Mototechny Classic byl Ford Mustang kabriolet z roku 1965 za 750 tisíc Kč, následovaný Škodou Felicia kabriolet z roku 1961 za 600 tisíc Kč. Nejdražší exemplář v nabídce Classicu, Jaguar XK 120 Alloy Roadster, byl převezen do USA, kde bude nabízen v aukci. Jeho hodnota se pohybuje okolo 8,5 milionu Kč. Foto: Mototechna Classic

Vozy z někdejšího Československa nebo dalších socialistických zemí jsou trhákem: 62 % všech prodaných aut pochází právě z bývalého východního bloku. Mezi premianty se tak zařadily modely, které bylo běžně možné potkávat na ulicích ještě před deseti lety. Nejvíce se prodalo vozů Škoda Favorit, celkem osm kusů, ale zákazníky zaujaly i další modely Škoda od modelů 1000 MB po „klasickou“ 120L.

„Očekávali jsme zájem o staré škodovky, ale Favorit rozhodně překvapil. Lidé mají k těmto vozům silný vztah a spolu s nízkým nájezdem to jen zvyšuje jejich investiční potenciál,“ říká Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab.

Na investiční potenciál pak sázeli zákazníci, kteří pořizovali vozy, které ještě veteránského věku nedosáhly. Tyto youngtimery byly zastoupeny Škodou Felicia FUN, raritně zachovalými BMW řady 7, Mercedesem CL 500 z roku 1995 nebo třeba Lancia Delta HF Turbo. Samostatnou kapitolou pak byl vůz Lancia Kappa po bývalém prezidentovi ČR Václavu Havlovi.

Obchod s veterány je specifický po více stránkách, klasickým výkupem na pobočce Mototechna Classic pořídí pouze 20 % vozů, zbytek aktivně vyhledává. Prodej také trvá výrazně delší dobu, v průměru 77 dní. To je více než dvojnásobek oproti běžným ojetinám. „V současnosti nabízíme přes 20 vozů a pro letošní rok plánujeme držet nabídku zhruba 30 aut. Vyšší počet už z důvodu náročnosti přípravy do prodeje není udržitelný,“ vysvětluje Vaněček.

PSALI JSME:
Trh s ojetými auty? Lidé si jich mezi sebou za rok prodají více než všechny tuzemské autobazary

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Investice

Nevylijme s vaničkou i potřebné investice

Zahraniční firmy, které v Česku investují do zdejších podniků, loni na těchto investicích vydělaly sumu opět přesahující 400 miliard korun. Konkrétně se dle čísel Českého statistického úřadu šlo o 401 miliardu. …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Česko je v bezkontaktních platbách na chvostě. Žádná evropská země nemá nižší limit

Analýza
Kdeže jsou ty časy, kdy se Česko mohlo chlubit, že v Evropě patří mezi ty nejlepší, pokud jde o bezkontaktní karetní transakce. Tuzemské banky očividně zaspaly evropský trend, když zhruba 90 procent zemí od letošního března a dubna zvýšilo kvůli pandemii koronaviru limit pro bezkontaktní platby. Dvě třetiny států dokonce na maximální možný limit 50 eur, stanovený směrnicí EU o platebních službách. Vyplývá to z …
Rolovat nahoru