Investice s vůní benzínu

Kouzlu vozů z dob minulých podléhá stále více lidí, kteří shánějí hlavně socialistické veterány. V tom jim už rok pomáhá Mototechna Classic, která od svého spuštění v loňském březnu dosud prodala přes padesát vozů v hodnotě skoro 18 milionů korun.
Škoda Felicia kabriolet v dobrém stavu může přijít i na více než půl milionu korun. Ilustrační foto: Pixabay

„Veterány a investiční vozy se ukázaly jako dobrý přírůstek do našeho portfolia, zájem o ně nás mile překvapil,“ dodává Petr Vaněček, provozní ředitel Aures Holdings.

Nejdražším prodaným vozem Mototechny Classic byl Ford Mustang kabriolet z roku 1965 za 750 tisíc Kč, následovaný Škodou Felicia kabriolet z roku 1961 za 600 tisíc Kč. Nejdražší exemplář v nabídce Classicu, Jaguar XK 120 Alloy Roadster, byl převezen do USA, kde bude nabízen v aukci. Jeho hodnota se pohybuje okolo 8,5 milionu Kč. Foto: Mototechna Classic

Vozy z někdejšího Československa nebo dalších socialistických zemí jsou trhákem: 62 % všech prodaných aut pochází právě z bývalého východního bloku. Mezi premianty se tak zařadily modely, které bylo běžně možné potkávat na ulicích ještě před deseti lety. Nejvíce se prodalo vozů Škoda Favorit, celkem osm kusů, ale zákazníky zaujaly i další modely Škoda od modelů 1000 MB po „klasickou“ 120L.

„Očekávali jsme zájem o staré škodovky, ale Favorit rozhodně překvapil. Lidé mají k těmto vozům silný vztah a spolu s nízkým nájezdem to jen zvyšuje jejich investiční potenciál,“ říká Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab.

Na investiční potenciál pak sázeli zákazníci, kteří pořizovali vozy, které ještě veteránského věku nedosáhly. Tyto youngtimery byly zastoupeny Škodou Felicia FUN, raritně zachovalými BMW řady 7, Mercedesem CL 500 z roku 1995 nebo třeba Lancia Delta HF Turbo. Samostatnou kapitolou pak byl vůz Lancia Kappa po bývalém prezidentovi ČR Václavu Havlovi.

Obchod s veterány je specifický po více stránkách, klasickým výkupem na pobočce Mototechna Classic pořídí pouze 20 % vozů, zbytek aktivně vyhledává. Prodej také trvá výrazně delší dobu, v průměru 77 dní. To je více než dvojnásobek oproti běžným ojetinám. „V současnosti nabízíme přes 20 vozů a pro letošní rok plánujeme držet nabídku zhruba 30 aut. Vyšší počet už z důvodu náročnosti přípravy do prodeje není udržitelný,“ vysvětluje Vaněček.

PSALI JSME:
Trh s ojetými auty? Lidé si jich mezi sebou za rok prodají více než všechny tuzemské autobazary

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Investice

Bitcoin pokořil hranici 9 000 dolarů

Hodnota bitcoinu stejně jako dalších kryptoměn je nestabilní a postupem času se výrazně mění. Na současném růstu hodnoty bitcoinu mnozí lidé vydělali. Podobně však v roce 2018 při výrazném pádu ceny bitcoinu mnoho …

Jak bezpečně nakoupit firemní dluhopisy

Prodávat dluhopisy mohou jen osoby či subjekty s licencí České národní banky (ČNB). Existuje však několik výjimek, kdy mohou tyto cenné papíry veřejně nabízet také přímo emitenti. Bohužel, řada z nich toho využívá a …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Téměř polovina Čechů jezdí na dovolenou autem. Co podceňují?

Analýza
Téměř polovina Čechů (47 %) podle Českého statistického úřadu jezdí na dovolenou autem. Nejčastěji do bližších zemí: Na Slovensko, do Chorvatska nebo Itálie. Dlouhé cesty ovšem znamenají poměrně silnou zátěž, zejména pro řidiče. Od únavy či chvilkové nepozornosti může být už jen krůček k dopravní nehodě, zejména pokud popojíždíte v dopravní zácpě vyvolané nástupním dnem na dovolenou.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru