Jak e-commerce mění pravidla hry ve zpracovatelském průmyslu

E-commerce ve zpracovatelském průmyslu reflektuje posun odvětví od důrazu na samotný prodej k soustředění se na zákazníka a jeho potřeby. Nákup součástek nebo výrobků on-line dnes není žádnou novinkou, ale většina systémů stále používá nepraktická a zastaralá řešení. Výrobci využívající moderní B2B e-commerce platformu, postavenou například na řešení společnosti Liferay, mohou tyto často komplikované procesy proměnit v příjemný a jednoduchý zážitek, který uspokojí i dnešní náročné zákazníky.
Ilustrační foto: Pixabay.com

S postupnou přeměnou odvětví, které bylo tradičně zaměřeno pouze na produkty, hledají výrobci digitální řešení, které tuto změnu usnadní. E-commerce jim přináší mnoho výhod, mezi jinými např. větší přesnost objednávek, neomezený přístup k historii, správu účtů nebo efektivnější digitalizaci.

Hlavním rozdílem oproti jiným digitálním řešením je potenciál změnit povahu celého zpracovatelského průmyslu. E-commerce není jen dalším digitálním nástrojem, jde spíše o platformu umožňující firmám posunout se od tradičních obchodních modelů a přijmout digitálně propojený ekosystém zákazníků, vnitřních týmů, dat a systémů, který lze spravovat pomocí jediné platformy. Tyto výhody postupně mění celý trh a výrobcům umožňují:

1) Spojení obsahu a obchodu

E-commerce umožňuje výrobcům kombinovat marketing a prodej na jednom místě. Díky tomu zákazníci, zaměstnanci a další uživatelé nemusí přecházet mezi různými systémy. Výzkum, obchod a správa účtů probíhají na jednom místě. Moderní platformy pomocí spojení obsahu a obchodu nabízí:
Schopnost připravit personalizovanou nabídku (včetně nacenění) jedním účtem nebo rolí v rámci softwaru bez nutnosti kontrolovat každou smlouvu jednotlivě.
Zlepšení viditelnosti v internetových vyhledávačích, ve kterých B2B zákazníci provádějí prvotní průzkum ještě před komunikací s obchodními zástupci.
• Příjemnější zážitek pro zákazníka, který není vystavěn na používání velkého množství nástrojů, ale na jedné platformě.

2) Získávání dat pro neustálé vylepšování, inovace a zvýšení efektivity

Výrobci velmi dobře využívají sběr dat od dodavatelů a z továren pro zvýšení efektivity pomocí automatizace. Přesto tuto strategii založenou na datech často nevyužívají ve svých marketingových strategiích.

Data od zákazníků přinášejí důležité informace, které výrobci následně mohou použít pro svůj vlastní business. E-commerce platformy je zaznamenávají pomocí statistik nákupních trendů, sledováním návratnosti zákazníků a kvalitativní zpětné vazby (hodnocení produktů, recenze). Tato data jsou zásadní pro porozumění zákazníkům a často mohou přinést nové možnosti prodeje, pomoci s vývojem produktu nebo s přípravou servisního programu. A to zejména v kombinaci s daty získanými z výrobního procesu.

Pomocí sběru dat v každém okamžiku od výroby po spotřebu mohou výrobci nastavit kontinuální cyklus dat a inovací, který jim přinese růst a udrží je nad konkurencí.

3) Posílení obchodních zástupců

Přestože benefity, které e-commerce přináší zejména v oblasti samoobslužnosti, jsou velmi zajímavé, nasazení s sebou nese i jisté riziko – konflikt se současnými prodejními zástupci. Obchodní zástupci mohou mít strach, že nové digitální řešení je ohrozí nebo dokonce plně nahradí. Správný přístup k e-commerce je ale transformace tohoto strachu v příležitost, podpořit je, aby přestali pouze přijímat objednávky. Místo sepisování objednávek mohou využít zákaznická data a soustředit se na důležitější a strategicky významnější prodeje.

Díky e-commerce řešení výrobci navíc mohou expandovat i na místa, kde v současnosti nemají obchodní tým.

Jak se stát firmou zaměřenou na zákazníka

Přechod od podnikání zaměřeného na produkt k prozákaznickému přístupu je proveditelný pomocí využití digitální platformy. Ale pouhé přidání e-commerce řešení k již existujícímu ekosystému není řešením. Pokud se implementuje v rámci detailní strategie, získá firma nejen novou prodejní platformu, ale i řešení pro stávající B2B výzvy a impuls pro transformaci na prozákaznickou společnost a v konečném důsledku povede i k dlouhodobému úspěchu.

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Jak jednat s pojišťovnou v případě autonehody?

Autonehody se odehrávají každý den na našich i evropských silnicích a měli byste si být vědomi, že se vám mohou také stát. Mnoho řidičů neví, jak jednat s pojišťovnou v případě nehody.

Ajurvéda jako mužská záležitost

Jak jsou na tom muži se zdravím? Krátký pohled na výskyt klasických civilizačních chorob neposkytuje silnému pohlaví zrovna dobré vyhlídky. Dvě třetiny všech případů vyhřezlých meziobratlových plotének postihují …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Stočený tachometr Čechům nevadí. Chtějí slevu a podléhají emocím

Průzkum
Opravdu to českým řidičům tak vadí? Pro většinu motoristů není stočený tachometr důvodem k tomu, aby se poohlédla po jiném autě. Kupující ale v takovém případě požadují slevu. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů.
Rolovat nahoru