
„Kabriolety a sportovní vozy se sice na našich celkových prodejích stále podílejí jen z několika málo desetin procenta, zajímavá je však dynamika jejich rostoucí obliby. Stojí za ní všeobecné oteplování, zvyšující se životní úroveň a s ní spojená cenová dostupnost i těchto aut pro širší skupinu lidí,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, která provozuje sít autocenter AAA AUTO.
Jeho slova potvrzují i prodejní statistiky. Jen za letošní rok prodalo společnost ve střední Evropě přes 450 kupé a kabrioletů. Na začátku letošní sezóny, v květnu, nabídka autobazaru na tuzemském trhu představovala 34 kabriolety, což nebylo ani půl procenta z více než devíti tisíc nabízených vozů. K dnešnímu dni autobazar nabízí 14 vozů se stahovací střechou. Od nejlacinější devatenáct let staré Mazdy MX 5 za akční cenu 58 000 Kč po Fiat 124 Spider z letošního roku s automatickou převodovkou a devíti najetými kilometry v ceně 550 tisíc korun.
V nabídce má autobazar i dvě veteránské lahůdky – předchůdce současného Spidera, Fiat 124 Spider z roku 1976 s třiceti tisíci nájezdu (220 tisíc Kč) a o rok mladší bílý Mercedes Benz SL 450 v automatu a kůži po prvním majiteli. Ten je ale o 50 tisíc korun dražší, přestože má nalítáno o téměř 200 tisíc kilometrů víc.
Naproti tomu na inzertním serveru sauto.cz se situace ve srovnání s letošním květnem, pokud jde o kabriolety, situace příliš nezměnila: V květnu se zde nabízelo téměř 86 tisíc vozidel, z toho 1278 byly kabriolety. Dnes je v nabídce 1272 aut se stahovací střechou a 47 roadsterů z celkové nabídky přesahující 86 tisíc vozů.
Nejlacinější Opel Astra Cabrio z roku 1995 je v nabídce za devět tisíc korun, nejdražším vozem je za cenu přes 23 miliony korun deset let starý Mercedes-Benz SLK v tmavě modré metalíze s 1800 najetými kilometry a pěti a půl litrovým motorem. Pro srovnání: V květnu byl nejdražším nabízeným ojetým kabrioletem v Česku Lamborghini Aventador s 639 najetými kilometry za 13 690 000 korun.
Mimochodem – vůbec nejdražší kabriolet, který se kdy v Áčkách prodal, byl před třemi lety také Mercedes-Benz – a sice G500 Cabrio Final Edition 200 z limitované edice posledních dvou set vyrobených kabrioletů třídy G. Tento sběratelský a investiční kousek, který pocházel ze soukromé sbírky zakladatele největšího tuzemského autobazaru Anthonyho Jamese Dennyho, si nový majitel pořídil za 6,3 milionu korun.