„Ten billboard jsem viděl už z dálky. Zabrzdil jsem auto a krátce jsem zastavil na kraji silnice, abych to vyfotil. Byl jsem z toho naprosto v šoku,“ vylíčil redakci Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) Lukáš Bukna, který v pondělí dopoledne jel autem z průmyslové zóny v Gbelanech zpátky do Žiliny.
„Dělal jsem si tam z našich slovenských spolupracovníků srandu kvůli výsledku jejich prezidentských voleb, ale všichni tvrdili, že oni nevolili. Měli jste a mohlo to dopadnout jinak, řekl jsem jim. Kdybych ten proruský billboard viděl cestou za nimi, asi bych volil ostřejší slova,“ připustil s odstupem pan Lukáš, který na Slovensko jezdí pracovně někdy i třikrát týdně.
„Tu fotku jsem pak hned poslal kolegům z firmy do naší skupiny na sociální síti. Skoro nikdo nereagoval, asi byli v šoku, tak jako já. I když jsem cestou na Slovensko brzy ráno poslouchal podcast Radiožurnálu o výsledku slovenských prezidentských voleb, tohle jsem fakt nečekal a pořád si kladu otázku, co to má znamenat,“ dodal pan Lukáš.
V Trnavě v neděli, v Trenčíně dnes. Opět euroAWK.
(foto @SmatanaLubo) pic.twitter.com/9UmjVNE2bp— Poslední skaut™ (@Posledniskaut) April 6, 2024
Poslední skaut, známá postava na sociální síti X (dříve Twitter, pozn. red.) v pondělí odpoledne přidal fotografii dalšího z aktuálních proruských billboardů na Slovensku s heslem „EÚ a NATO nepotrebujeme“. Lokaci neupřesnil.
„To, že jeden z největších poskytovatelů venkovní reklamy v Evropě, nadnárodní společnost euroAWK, přijme takovou zakázku a klidně to svinstvo vylepí, je prostě nehoráznost,“ napsal k proruským billboardům na síti X bývalý radní České televize René Kühn. Upřesněme, že vlastníkem euroAWK je skupina firem společností Freund (dvojka na německém outdoorovém trhu) z Koblenze.
Slovenská agentura Gryf Media, která se od roku 1998 specializuje na venkovní reklamu, se naopak chlubí tím (resp. její „matka“ Gryf reklamné štúdio), že jako jedna z mála na slovenském trhu nemá zahraniční spoluvlastníky. Firmu vlastní společnost Bionatur a jednatelem obou společností je letos 53letý slovenský podnikatel Róbert Magát.
Společnosti euroAWK a Gryf Media ke skandálním billboardům zatím nevydaly žádné stanovisko.
To je hnus
Čobolové mě nezajímají.Jsem rád,že už k nám nepatří.
V demokraciich existuje svoboda projevu. Nic nikomu nebrani umistit vedle banner s opacnym tvrzenim, at si lide vyberou, co chteji. Tak to funguje v USA.
Vylepsit tie stavajuce je vhodnejsie. A dat presetrit, ci je v sulade so zakonom propagovat terorizmus.
………jsme přece “ demokracie “ ……….tak proč, když se napíše pravda, potrefené husy tak kejhají…….?!
Synku, Tys´ asi nebyl ve škole nejostřejší tužka v penále, a to je právě problém nynější demokracie, že každý tupohlav má stejné volební právo, jako politolog, který se tomu věnuje roky, a to už nemluvím o tom, že asi nechápeš, že schvalování teroru, etc., je trestný čin, tak bacha, aby Tě někdo Bobane nenahlásil, asi by ses divil 🙂
Zatím funguje, přestože Bidenovým „Demokratům“ se čím dál víc zajídá, ale že by se chovali až tak, jako jejich „žáci“ u nás, to si tam stále ještě nedovolí …
Zkouší jak daleko v propagandě mohou zajít. Tohle ale není tolik nebezpečné jako skryté proruské aktivity Fica, Pellého, Babiše, Okamůry a podobných zrádců.
Přesně tak.
Tenhle aktivistický článek je otřesným příkladem české žurnalistiky v posledních letech… Další server, co mi nemá co nabídnout a blokuji.
Přesně tak je to odpad, už mam toho chazarského antirusismu taky plne zuby.
A co Ti brání, se na Slovensko přesunout, čeština Ti evidentně nejde, tipuji Tě na 1. stupeň ZŠ, možná PŠ, takže tam se budeš mít aspoň na co vymlouvat 🙂
Že někomu blbne diakritika na mobilu není znakem intelektu, ty národnostní experte.