Kdo nejčastěji kupuje nový byt v Praze? Žena. Manželů výrazně ubylo

Emancipovanost žen se naplno projevuje už i v oblasti nemovitostí. Rezidenční trh s novým bydlením totiž podle dat největšího českého stavitele, společnosti Central Group, oslovuje zejména ženy. Podle dat Central Group ženy v posledních třech letech v žebříčku stabilně porážejí muže.

Koupě bytu. Foto: Central groupFOTO: Central Group

Ještě před devíti lety každý druhý byt u společnosti Central Group koupil muž a třetinu tvořili manželské páry. Údaje firmy za první pololetí 2017 ale ukazují, že se situace za poslední roky výrazně změnila. V posledních třech letech mají totiž největší zastoupení ženy s průměrným věkem 40 let a v polovině letošního roku představovaly ženy kupující byt 41 procent. Vyplývá to ze statistik společnosti Central Group, která loni prodala v Praze nejvíce bytů a na trhu se podílí 20 procenty.

VYSVĚTLENÍ TRENDU

„Myslím, že tento zajímavý trend si lze vyložit hned několika způsoby. Ženy se daleko více v posledních letech soustředí na svoji kariéru, a přestože mají obvykle nižší platy než muži, dovednou se bez problémů poměrně brzy postavit na vlastní nohy. Vlastní bydlení zároveň berou jako určitý vklad do budoucna,“ vypočetla důvody trendu výkonná ředitelka Central Group Michaela Tomášková. Ženy mohou v případě založení rodiny a následnému stěhování do většího rodinného bytu efektivně využít příjem z pronájmu bytu jako doplňkový zdroj rodinného rozpočtu.

K největšímu zlomu došlo v roce 2014, tedy v době, kdy ceny bytů v Praze teprve čekala jízda vzhůru. Tehdy mezi zákazníky Central Group výrazně ubyly zejména manželské páry, které kupují byt do společného jmění manželů. Meziročně šlo o více než 15% procent.

POKLES BUDE POKRAČOVAT

Pokles podílů u manželů zřejmě bude pokračovat i nadále. „Kvůli rostoucím cenám bytů v Praze nepředpokládám, že by se podíl kupujících z kategorie manželských párů zlepšil. Aktuální nedostatek bytů, vysoké ceny rodinných bytů a omezení na straně hypoték zcela jistě oživení u této cílové skupiny nepřinese,“ odhadla Tomášková další vývoj. Naopak podíl žen od roku 2013 stabilně roste a od roku 2015 je kupujících žen u Central Group už většina.

Ženy často kupují byt také jako investici, kdy ukládají vlastní peníze na horší časy. Ze statistik Central Group vyplývá, že preferují malé byty, které lze velmi snadno pronajímat a na které je možné celkem snadno získat hypotéku. Jsou také ideální jako tzv. startovací bydlení pro jejich děti.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubrik: [S] Opening a Bydlení

Levné byty došly již i v Brně

Za první čtvrtletí letošního roku se v Brně prodalo jen 88 nových bytů, zájem byl především o dispozici 1+kk. Lidé vykoupili skoro všechny cenově dostupné byty v novostavbách a na trhu tak zůstávají jen ty dražší, …

Co zohlednit při výběru stínicí techniky

Období jara představuje ideální příležitost pro pořízení a instalaci kvalitní stínicí techniky ještě předtím, než udeří tropické letní teploty. I u stínění přitom existuje množství různých řešení, ať už z hlediska …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Běžní spotřebitelé vs. „podvedení klienti“

NázorTéma týdne
Je s podivem, že jsou to více než dva měsíce, co tuzemská média začala informovat o aktivitě „poškozených klientů“ pojišťoven v oblasti investičního životního pojištění (IŽP), ale žádné z nich se blíže nepozastavilo nad „modelovými příklady“, které na březnové tiskové konferenci představil Jiří Chvojka. Mluvíme o paní z Prahy, co měla sjednáno devět IŽP a o pánovi z Moravy, jenž vložil do finančního produktu, …
Rolovat nahoru