Klíčem úspěchu digitální transformace jsou lidé

Digitální transformace a automatizace se dnes skloňují prakticky ve všech segmentech ekonomiky. Poměrně daleko jsou v tomto směru banky či pojišťovny, ale osmělují se i výrobní firmy, telco nebo utility.
Ilustrační foto: Digital Transformation Summit

Přestože každé odvětví má své vlastní problémy, minimálně jedno mají společné. Pro úspěšnou digitální transformaci jim nestačí špičková technologie, ale podpora lidí a skloubení zákaznické i zaměstnanecké zkušenosti. To je jeden ze závěrů 4. ročníku Digital Transformation Summitu, který se konal v Praze na konci dubna.

Summit zahájil Robbie Kearns, Salesforce Vice President za oblast digitálního marketingu a e-commerce pro Evropu, Blízký Východ a Afriku, který popsal pět hlavních globálních trendů v digitální transformaci, jimiž jsou podle Salesforce investice do automatizace, bezpečnost, low-code a no-code nástroje, rozhodování na základě dat a tzv. Total Experience.

Právě důležitost spojení zákaznické zkušenosti se zkušeností zaměstnaneckou, tedy Total Experience (TX), bude podle expertů hrát v úspěšnosti firmy čím dál tím důležitější roli. Umění zkombinovat spokojenost zaměstnance se spokojeností zákazníka je už dnes jedním z nejdůležitějších poslání digitální transformace a automatizace.

Od bank až po výrobu

Tento i další trendy se pak prolínaly i následujícími 8 bloky, které měli na svědomí čeští i zahraniční inovátoři na poli digitalizace a automatizace. Na dvou pódiích se postupně vystřídali spíkři z České spořitelny, Heureky, KPMG, ČSOB Pojišťovny, Raiffeisen Bank a ze společností Vekra, Bobcat a SWAN.

„Už samotná skladba spíkrů, kteří se na Summitu představili, odráží jeden z hlavních současných trendů. Digitální transformace i automatizace prostupují do nových segmentů a dnes je řeší firmy prakticky ve všech odvětvích,“ říká za pořádající Enehano CEO Jiří Mach a dodává: „Bylo velmi inspirativní sledovat, s jakými specifiky se firmy v různých segmentech potýkají, jaké problémy mají společné, a v čem se od sebe mohou něco přiučit.“

Největší transformační projekty i přesně zacílené změny

Z konkrétních řešení z praxe, které byly zaměřené na digitální transformaci a automatizaci firemních procesů, obchodu nebo zákaznické péče, zaujal největší bankovní transformační projekt v regionu střední a východní Evropy, který realizuje Česká spořitelna.

Ta plánuje demokratizovat novou platformu pro zaměstnance tak, aby ji mohlo v rámci Spořitelny využívat co nejvíce lidí. Cílem naprosto zásadní výměny kompletního CRM systému je usnadnit práci zaměstnanců na pobočkách a výrazně zlepšit zážitek klientů z jejich návštěv.

Jiný úhel pohledu na možné uchopení digitální transformace přinesla Raiffeisen Bank, která vyvinula vlastní řešení nad Salesforce pro důležitou oblast správy pohledávek. Tento přístup umožňuje bance elegantně zvládnout nejen bezpečnost a integraci na další systémy, ale také komunikaci s klienty, která je při řešení pohledávek obvykle klíčová.

O tom, jak velký dopad na práci zaměstnanců a výslednou zkušenost zákazníků může digitální transformace mít, se návštěvníci přesvědčili v příspěvku společnosti Vekra. Ta vedle obchodu velmi šikovně zdigitalizovala i procesy montáží.

Díky tomu už nejsou pro jejich plánování třeba ohromné bichle a mnohem snadněji lze nahradit montážní partu, pokud dojde k jejímu výpadku. Náhradníci mají ihned k dispozici veškeré materiály a pokyny. Dostanou iPad a vědí přesně, kam jet, co tam dělat a na co se připravit. Kromě toho zákazníci ocení například vizualizaci svého projektu.

Nezapomeňte na lidi

Celou akcí provedl hosty Jiří Mach, spoluzakladatel české technologické společnosti Enehano, která je zároveň hlavním organizátorem Summitu. Zdatně mu sekundoval Lukáš Cingr z KPMG, které bylo letos generálním partnerem akce.

Oba se také zapojili do závěrečné panelové diskuze, ve které špičky svého řemesla diskutovali o skutečných přínosech digitální transformace, o motivaci ke změnám nebo o měření návratnosti investic do digitální transformace.

Všichni účastníci závěreční panelové diskuze se zároveň shodli, že podmínkou úspěšného transformačního projektu jsou lidé – důvěra vedení, podpora v týmu a v neposlední řadě podařená adopce uživatelů nebo zákazníků.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.