Léto ještě neskončilo, ale firmy už myslí na Vánoce

Zatímco většina Čechů si aktuálně užívá či ještě dokonce plánuje letošní dovolenou, společnosti zabývající se vývojem e-commerce sféry žijí už teď přípravami na Vánoce včetně listopadové slevové akce Black Friday. Anebo s koncem prázdnin začínají s nábory sezonních pracovníků. Kdo si nezajistí dostatečné pracovní síly už nyní, může být při pozdějším hledání lidí neúspěšný.
Hlavní sezóna pro obchodníky začíná podle průzkumů už v polovině září a vrcholí v polovině prosince. Foto: Depositphotos.com

Pro e-shopy, tiskárny, retail nebo pro přepravní společnosti znamenají Vánoce nejvíc obchodů a největší zdroj příjmů. Bez navýšení počtu pracovníků se proto neobejdou. „Sezonní pracovníci nastupují do skladů či tiskáren už během října a zůstávají v práci do konce roku, někteří ještě na začátku ledna, kdy dochází k výměně nevhodných dárků a další vlně nákupů. Pro personalisty to znamená, že už nyní začínají shánět dočasné pracovní síly,“ uvádí Tomáš Surka, partner ve společnostech JobConnector a Devire.

„Některé firmy v předvánočním čase zněkolikanásobí počet svých zaměstnanců, většinou se jedná o lidi bez složité kvalifikace. U zahraničních pracovníků je navíc výhodné, že když sem přijedou na několik měsíců, chtějí toho odpracovat co nejvíce, tedy i během svátků. A to se zaměstnavatelům hodí,“ vysvětluje Surka. Vánoční brigády bývají zároveň atraktivní šancí pro pracovníky. Zvýší si touto cestou příjem před Vánocemi, kdy je čekají nákupy dárků pro rodinu a další blízké.

Největší e-shopy přitom mají svá sídla v Praze, Brně a jiných velkých městech, kde panuje dlouhodobě nízká nezaměstnanost. O to je hledání sezonních pracovníků složitější. Využít je možné cizince, kterým stačí získat tříměsíční schengenské vízum. Toto krátkodobé povolení pro vstup do Evropské unie překryje periodu od října do ledna, kdy firmy potřebují nejvíc lidí do skladů, tiskáren nebo logistiky.

PSALI JSME:
Nakupování v e-shopech: Češi hodně dají na doporučení

Nově založené e-shopy už z letošních svátků příliš nevytěží

Vánoční sezóna znamená pro e-shopy nejvýznamnější období v roce, a to zejména proto, že pro některé z nich může tvořit až 40 % ročního obratu. A právě to je důvod, proč se české elektronické obchody na vánoční období připravují již během léta.

Přípravy se odehrávají zejména na poli marketingu a logistiky, vymýšlejí se produktové novinky, mezi něž patří například různé vánoční sety, na weby se ale také přidávají nejrozmanitější nové funkce. „Načasování a pečlivá příprava s předstihem je pro toto období extrémně důležitá. Pro některé e-shopy může podcenění či špatně zvolená taktika mít dokonce i fatální následky“, říká Lukáš Havlásek ze společnosti Shopsys.

Pokud by firmy chtěly spustit svůj e-shop ještě letos, nemůžou již počítat s vysokými tržbami spojenými s letošní vánoční sezonou. „Po spuštění zbrusu nového portálu trvá zpravidla několik měsíců než si funkčnost, obliba u zákazníků a dořešení problému takzvaně „sednou“, a to včetně zaindexování stránek nového e-shopu internetovými vyhledávači,“ dodává Havlásek.

PSALI JSME:
Heslo už stačit nebude. Zákazníky evropských e-shopů čeká vyšší zabezpečení plateb

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.