Mototechna po 70 letech: Tatraplány došly, zkuste Ferrari!

Tatra 57B, Tatra 87, Škoda 1101 Tudor, Aero Minor: To byla před 70 roky, kdy vznikl Národní podnik Mototechna, paleta nabízených vozů. Postupně ji obohacovaly Tatraplány, Spartaky i první Felicie a Octavie, později dokonce Favority.
S vidinou dalšího zhodnocení si v Mototechně můžete koupit třeba Ferrari Testarossa z roku 1986 za 3 370 000 korun. Reprofoto: Mototechna

Za loňský rok prodala společnost, která dnes patří společně se sítí autobazarů AAA Auto do skupiny Aures Holdings, v ČR a na Slovensku 12 000 vozů většiny značek přítomných na obou trzích. Za více než šest let od svého „zmrtvýchvstání“ prodala Mototechna již na 50 000 automobilů.

Mototechna, která původně prodávala nová auta, se dnes zaměřuje na zánovní vozy do dvou let stáří. Nejprodávanějším automobilem byla v roce 2018 Škoda Rapid (8,5 %) následovaná Škodou Fabia (8,4 %) a Hyundaiem i30 (5,7 %). Škoda tvoří více než 30 % celkové poptávky v Mototechně. Z luxusních automobilů se nejlépe prodávaly Audi A5 (17 %), Mercedes E (10 %) a Mazda 3 (6 %).

Pod značkou Mototechna Classic nabízí společnost ale také investiční a sběratelské vozy. S vidinou dalšího zhodnocení si tak momentálně můžete koupit třeba Ferrari Testarossa z roku 1986 za 3 370 000 korun.

PSALI JSME:
Autobazary hlásí za loňský rok rekordy

„Na českém i slovenském trhu je stále více patrná změna chování zákazníků, kteří upřednostňují zánovní automobily namísto nových a rychlost nákupu. Právě u zánovních vozů mohou oproti novým ušetřit až 40 % z ceny a nemusí čekat i půl roku, než se vyrobí,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings.

Pamětníci se ovšem mohou při zmínce o několikaměsíčním čekání na nový automobil shovívavě usmát. Za „zlatých časů“ předlistopadové Mototechny se na některé modely čekalo i několik let. Přitom bylo běžné skládat až polovinu kupní ceny předem.

Zavřít reklamu ×
  1. No nevim do roku 1990 jsem 40 let žil bez auta a přežil bez toho plechového předraženého krámu.něco vám napíši.v cca v r.1981 byla VC tedy velkoobchodní tedy výrobní cena Škody 105 l cca 26000,- Kčs tedy polovina prodejní.kolik je dnes výrobní cena pekáče zvanèho Fabia??také polovic? nebo ještě méně.typuji pod sto tisíc.víc ne.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.