Mototechna po 70 letech: Tatraplány došly, zkuste Ferrari!

Tatra 57B, Tatra 87, Škoda 1101 Tudor, Aero Minor: To byla před 70 roky, kdy vznikl Národní podnik Mototechna, paleta nabízených vozů. Postupně ji obohacovaly Tatraplány, Spartaky i první Felicie a Octavie, později dokonce Favority.
S vidinou dalšího zhodnocení si v Mototechně můžete koupit třeba Ferrari Testarossa z roku 1986 za 3 370 000 korun. Reprofoto: Mototechna

Za loňský rok prodala společnost, která dnes patří společně se sítí autobazarů AAA Auto do skupiny Aures Holdings, v ČR a na Slovensku 12 000 vozů většiny značek přítomných na obou trzích. Za více než šest let od svého „zmrtvýchvstání“ prodala Mototechna již na 50 000 automobilů.

Mototechna, která původně prodávala nová auta, se dnes zaměřuje na zánovní vozy do dvou let stáří. Nejprodávanějším automobilem byla v roce 2018 Škoda Rapid (8,5 %) následovaná Škodou Fabia (8,4 %) a Hyundaiem i30 (5,7 %). Škoda tvoří více než 30 % celkové poptávky v Mototechně. Z luxusních automobilů se nejlépe prodávaly Audi A5 (17 %), Mercedes E (10 %) a Mazda 3 (6 %).

Pod značkou Mototechna Classic nabízí společnost ale také investiční a sběratelské vozy. S vidinou dalšího zhodnocení si tak momentálně můžete koupit třeba Ferrari Testarossa z roku 1986 za 3 370 000 korun.

PSALI JSME:
Autobazary hlásí za loňský rok rekordy

„Na českém i slovenském trhu je stále více patrná změna chování zákazníků, kteří upřednostňují zánovní automobily namísto nových a rychlost nákupu. Právě u zánovních vozů mohou oproti novým ušetřit až 40 % z ceny a nemusí čekat i půl roku, než se vyrobí,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings.

Pamětníci se ovšem mohou při zmínce o několikaměsíčním čekání na nový automobil shovívavě usmát. Za „zlatých časů“ předlistopadové Mototechny se na některé modely čekalo i několik let. Přitom bylo běžné skládat až polovinu kupní ceny předem.

Sdílet:
  1. No nevim do roku 1990 jsem 40 let žil bez auta a přežil bez toho plechového předraženého krámu.něco vám napíši.v cca v r.1981 byla VC tedy velkoobchodní tedy výrobní cena Škody 105 l cca 26000,- Kčs tedy polovina prodejní.kolik je dnes výrobní cena pekáče zvanèho Fabia??také polovic? nebo ještě méně.typuji pod sto tisíc.víc ne.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Firmy

Moneta v čistém zisku přes čtyři miliardy

Moneta Money Bank minulý týden zveřejnila konsolidovaný čistý zisk za rok 2018 ve výši 4,2 miliardy Kč (nárůst o 7,1 % oproti roku 2017 a návratnost hmotného kapitálu 17,9 % (nárůst o 190 bazických bodů oproti roku …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Milujeme hrady a zámky. Návštěvnost je famózní

Názor
Návštěvníci, ti z tuzemska i ze zahraničí, mají rádi naše hrady a zámky. Historie v nich zhmotněná je jako magnet. Návštěvnost je famózní. Hradní správci, většinou mladší a nadšení lidé, zároveň do středověkých ochozů a věží vnesli marketing. Rozdělí i zříceninu na okruhy, vyšperkují je projekcemi nebo divadlem a pak tam rodina za víkend nechá i tisíce korun.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru