Trabant Limusina S – 36 500 Kč
Škoda 105 S – 56 000 Kč
Tatra 613 – 284 000 Kčs
Za loňský rok prodala společnost, která dnes patří společně se sítí autobazarů AAA Auto do skupiny Aures Holdings, v ČR a na Slovensku 12 000 vozů většiny značek přítomných na obou trzích. Za více než šest let od svého „zmrtvýchvstání“ prodala Mototechna již na 50 000 automobilů.
Mototechna, která původně prodávala nová auta, se dnes zaměřuje na zánovní vozy do dvou let stáří. Nejprodávanějším automobilem byla v roce 2018 Škoda Rapid (8,5 %) následovaná Škodou Fabia (8,4 %) a Hyundaiem i30 (5,7 %). Škoda tvoří více než 30 % celkové poptávky v Mototechně. Z luxusních automobilů se nejlépe prodávaly Audi A5 (17 %), Mercedes E (10 %) a Mazda 3 (6 %).
Pod značkou Mototechna Classic nabízí společnost ale také investiční a sběratelské vozy. S vidinou dalšího zhodnocení si tak momentálně můžete koupit třeba Ferrari Testarossa z roku 1986 za 3 370 000 korun.
„Na českém i slovenském trhu je stále více patrná změna chování zákazníků, kteří upřednostňují zánovní automobily namísto nových a rychlost nákupu. Právě u zánovních vozů mohou oproti novým ušetřit až 40 % z ceny a nemusí čekat i půl roku, než se vyrobí,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings.
Pamětníci se ovšem mohou při zmínce o několikaměsíčním čekání na nový automobil shovívavě usmát. Za „zlatých časů“ předlistopadové Mototechny se na některé modely čekalo i několik let. Přitom bylo běžné skládat až polovinu kupní ceny předem.
No nevim do roku 1990 jsem 40 let žil bez auta a přežil bez toho plechového předraženého krámu.něco vám napíši.v cca v r.1981 byla VC tedy velkoobchodní tedy výrobní cena Škody 105 l cca 26000,- Kčs tedy polovina prodejní.kolik je dnes výrobní cena pekáče zvanèho Fabia??také polovic? nebo ještě méně.typuji pod sto tisíc.víc ne.
Trochu bych se bála toho, že dnešní Mototechna je pod AAA Auto.