Web, jehož motto zní „Lidé, kteří inspirují“, se bude věnovat hlavně lidem, jejich zaměstnavatelům a obecně pak zaměstnání jako takovému. Ale z jiného úhlu než zavedené tuzemské pracovní portály. „Chtěli jsme vytvořit web o lidech a pro lidi. A také o práci, zaměstnání a o zaměstnavatelích. Je jen na nich, jak se budou prezentovat,“ vysvětluje Pavel Lukeš, jednatel a spolumajitel vydavatelství Fakta.
„Podle statistik a obvyklých předpokladů Češi, Moravané a Slezané pracují 45 let. Za celou svou pracovní kariéru pak každý z nás odpracuje více než 93 tisíc hodin, což je v přepočtu necelých jedenáct let našeho životního času. To rozhodně není málo a ukazuje to mj. na důležitost práce v našem žití,“ říká šéfredaktor webu profese.online.
„Naší ambicí není konkurovat zavedeným personálním portálům, které nabízejí práci. Myslím, že jsme našli mezeru na trhu – přinejmenším v tom, že jako jediní na českém trhu budeme každý den přinášet informace o tom, která ze známých nebo významných osobností tuzemského byznysu slaví narozeniny,“ vysvětluje Lukeš s tím, že jde výhradně o informace z otevřených zdrojů.
„Novým webem a jeho rubrikou ‚Narozeniny‘ tak chceme každý den udělat někomu radost a vnášet pohodu do života. Takových webů moc není. A zapadá to do konceptu profese.online, které jsou pojaty jako specializované, nekonfliktní a inspirativní stránky, které by měly čtenáře nepřímo motivovat k jejich dalšímu profesnímu či kariérnímu rozvoji,“ dodává šéfredaktor webu.
Další klíčovou rubrikou webu profese.online je rubrika ‚Personálie‘. I zde nový web podle Lukeše pokrývá díru na mediálním trhu: „V Česku není web, který by se specializoval na personální přestupy, a to přesto, že poptávka firem, které se chtějí pochlubit, koho do svých řad získaly, rok od roku sílí. S naším novým specializovaným webem proto chceme jít tomuto trendu naproti.“
Web profese.online se bude postupně rozvíjet a budou přibývat nové rubriky. Jeho tvůrci plánují zajímavé rozhovory, příběhy o těch, kdo ve své profesi něco dokázali (třeba zde), a také jsou otevření publikovat komentáře odborníků na pracovní trh. Pokud jde o sociální sítě, sází redakce zejména na LinkedIn, ale do budoucna nejsou vyloučeny ani další platformy.