Nabídka nealko piv pro řidiče je široká, ale každého zaujmout nemusí

V Česku platí nulová tolerance vůči alkoholu za volantem nebo řídítky, ovšem zároveň jsme země pivařů. Před létem tedy přichází boom produktů, jež chutnají po chmelu, mají pěnu, ale nadýchat byste po nich neměli.
Ilustrační foto: Autor

Co je to vlastně nealkoholické pivo? V české legislativě takové, jež má maximálně 0,5 procenta alkoholu v celkovém objemu, což je úroveň, kterou organismus spotřebitele dokáže odbourávat už v průběhu konzumace. A to u mužů i žen. Jde o podobné množství, jaké bychom našli třeba v moštech.

V podstatě každý větší český pivovar pouští do světa nějaké lihuprosté pivo, na úplnou nulu ale nejde skoro nikdo. Opakované degustace totiž ukázaly, že i výše zmíněný minipodíl má na chuť produktu znatelný vliv.

Jinými slovy úplná „holátka“ (navíc dlouho dovážená ze zemí s jinou pivní kulturou) nikomu nechutnala. I tak ovšem plošně platí, že řidičská piva chutnají jinak, než klasické ležáky, což je dáno i výrobní technologií.

Chtějte je chlazené

U nealkoholického piva těžko prosedíte celý večer, něco ale pomoci může. Především zchlazení: běžně na 6-8 °C, při vedrech na 8 až 10. A čepování, což s výše uvedeným úzce souvisí. Poptat se můžete i na výrobní technologii. Řízené kvašení je nejbližší tvorbě běžného piva, naopak oddestilování alkoholu z již hotové klasiky sice lihu prostost zaručí spolehlivě, ale nepříjemně torpéduje chuť.

Na druhou stranu ovšem nemusíte mít strach, že z výroby vyjde něco, co nějaká procenta přece jen má – kontrola v pivovarech je vícenásobná. Kvalitní nealko nemá problém vytvořit pěknou pěnu, horší to může být s typickou vůní. Při nákupu lahví pozor na trvanlivost.

Nealkoholické pivo je plné zdraví prospěšných látek, obsahuje vitaminy, stopové prvky, proteiny. Díky přirozenému obsahu CO2 příjemně osvěží. Mimochodem věděli jste, že tento pocit je nastolen pouze tím, že se bublinky oxidu uhličitého rozprskávají o patro? Co se týče sortimentu, zatím u nás tolik nezdomácněla tmavá nealka a už vůbec ne pšeničná.

PSALI JSME:
Na kolo jedině s přilbou a střízlivý? Neplatí to všude

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Automobilky hlásí obří propady prodejů

Škodovce se propadají prodeje nových vozidel méně, než ostatním značkám na evropském trhu. Díky tomu vzrostl její tržní podíl, takže každý sedmnáctý nově prodaný automobil má logo s okřídleným šípem.

Trh zánovních aut podle Mototechny nově vedou SUV

Před osmi lety obnovila skupina Aures Holdings značku Mototechna, kterou si mnozí ještě pamatují z dob socialismu, a začala prodávat zánovní automobily. Od roku 2012 jich prodala v České republice a na Slovensku již …

Zájem o bateriové elektromobily v Evropě táhnou dotace

Zatímco v Evropské unii během druhého kvartálu podle dat Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) klesly nové registrace všech automobilů v podstatě na polovinu (přesně o 49,7 %), na prodeje elektromobilů během …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Stočený tachometr Čechům nevadí. Chtějí slevu a podléhají emocím

Průzkum
Opravdu to českým řidičům tak vadí? Pro většinu motoristů není stočený tachometr důvodem k tomu, aby se poohlédla po jiném autě. Kupující ale v takovém případě požadují slevu. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů.
Rolovat nahoru