
Bohužel i ten nejlepší manažer logistiky často naráží na limity tuzemského pracovního trhu. Za posledních deset let se totiž rozloha průmyslových a skladových nemovitostí v Česku téměř zdvojnásobila, přičemž počet pracovníků v dopravě a skladování podle Českého statistického úřadu zůstal téměř nezměněný.
Především malé a střední firmy s vlastní logistikou a skladováním se dlouhodobě potýkají nejen s nedostatkem pracovníků, ale i se stoupajícími náklady na zajištění běžného provozního vybavení, což jim i při pečlivém plánování často znemožňuje plně využít potenciál předvánoční nákupní horečky nebo Black Friday.
Může to být oříšek i pro nejzkušenějšího logistického manažera. Pokud chce firma využít odborné kapacity svého specialisty naplno, měla by ho zbavit břemena operativních a personálních záležitostí.
Fulfillment (služba, která zařídí kompletní servis od převzetí až po doručení balíku zákazníkovi, pozn. red.) je ideální formou outsourcingu těchto rutin, protože umožňuje podnikům bez ohledu na jejich velikost využívat výhody z rozsahu, na které by samy nedosáhly.
Nejenže firmě odpadá starost o zajištění vzácné pracovní síly, fulfillmentové centrum se stovkami e-shopů pod jednou střechou přirozeně vyjednává i výhodnější smlouvy s dopravci, dodavateli obalových materiálů a manipulační techniky.
Outsourcing skladování a expedice objednávek je krokem, který firmě vrátí příležitost soustředit se na svůj primární byznys. Logistický manažer o práci nepřijde; jeho primární oblast zájmu se místo zajišťování každodenní operativy přesune ke strategičtějším činnostem – například k analýze dat a plánování.
Logistický manažer, který má čas poznat svou firmu do detailu a ovlivňovat její směřování, je zároveň ideálním partnerem pro spolupráci s fulfillmentovým centrem.
Dokáže mu totiž včas poskytnout potřebná data, predikce a konkrétní informace o budoucím směřování, čímž zajistí ideální podmínky pro hladkou operativu na straně partnerského fulfillmentového centra.
Autor je výkonný ředitel společnosti Mailstep
(Redakčně upraveno)