Pojišťovna, která je lídrem na tuzemském trhu cestovního pojištění, o tom redakci informovala v tiskové zprávě. Těžký případ průběhu onemocnění například pojišťovna řešila u klientky v Egyptě, která během dovolené onemocněla i přes absolvované dvoudávkové očkování proti covidu-19. Kvůli komplikovanému průběhu spojenému s oboustranným zápalem plic strávila deset dní na jednotce intenzívní péče.
Po celou dobu hospitalizace s ní byli v kontaktu zástupci pojišťovny a asistenční služby, což velmi ocenila, protože byla v destinaci sama. Po čase se její stav začal zlepšovat a po měsíci byla po konzultaci s asistenčním lékařem, který případ od začátku pečlivě monitoroval, propuštěna z nemocnice.
„Následně jsme jí zajistili novou letenku, transfer na letiště a návrat do vlasti s lékařským doprovodem. Uhradili jsme celkové náklady ve výši 496 320 Kč,“ informoval Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny.
Jiný případ: Před návratem z dovolené na Maledivách byla klientka pojišťovny umístěna do 14denní karantény kvůli pozitivnímu covid testu. V souladu s místní legislativou uvízl v karanténě i její partner, přestože jeho test byl negativní.
„Pro oba jsme zajistili prodloužení ubytování, dále opakované PCR testy, které naštěstí vyšly negativně, a zorganizovali jsme i odložený návrat do vlasti. Za oba klienty jsme uhradili vzniklé vícenáklady ve výši 38 564 Kč,“ uvedl Divoký.
Odborníci připomínají, že v případě pojistné události je třeba spojit se s asistenční službou a dodržet její pokyny. „Zároveň je ovšem třeba vzít na vědomí, že rozsah asistenčních služeb může být v místě pobytu omezen s ohledem na místní pravidla o možnostech volného pohybu, cestování a poskytování služeb,“ sdělila redakci FAEI.cz Eva Svobodová, mluvčí Uniqa pojišťovny.