
Jednou z možností, respektive aktuálně jedinou, jak získat plyšového medvídka zdarma, je zajít do konce letošního roku osobně na pobočku Komerční banky (KB) a uzavřít tam pro všeho potomka nové dětské doplňkové penzijní spoření u KB Penzijní společnosti s minimální úložkou 500 korun měsíčně. Ale pozor, nabídka plyšáka zdarma současně platí jen do vyčerpání zásob.
Kolik čeká na pobočkách na své nové majitele plyšových medvídků, není známo, stejně jako není veřejně dostupný přesný počet dětských smluv doplňkového penzijního spoření (DPS) uzavřených ročně u Komerční banky. Avšak podle informací Asociace penzijních společností mělo toto penzijní spoření na konci loňského třetího čtvrtletí uzavřeno téměř 159 tisíc dětí mladších 18 let.
Palec nahoru si určitě zaslouží snaha marketérů bankovního domu dostat v době, kdy se skoro vše dá vyřešit na webu, potenciální klienty na pobočky, nicméně současná akce poněkud připomíná oblíbené marketingové pořekadlo, že „sponzoring je nejdražší cestou, jak získat volné vstupenky zdarma“. Ale zřejmě to funguje, protože loni se nabízela deka a plyšový sobík…
Vzhledem k tomu, že jde o spoření, každá měsíčně vložená pětistovka se nynějšímu dětskému klientovi jednou vrátí, resp. ve chvíli, kdy smlouvu ukončí. Jenže. Jde o to, zda pro své dítě uzavírat doplňkové penzijní spoření právě kvůli lákadlu plyšového medvídka – a jednorázovému bonusu ve výši tisícovky –, nebo zda se podívat i po nabídce konkurence. I když bonus 1 000 Kč nabízí každý.
Pokud uvážíme extrémní případ, kdy rodiče založí svému potomkovi dětské doplňkové penzijní spoření hned po narození – a loni KB Penzijní společnosti evidovala téměř dva a půl tisíce takových smluv –, pak při smluvní měsíční úložce ve výši 500 Kč až do 18 narozenin dítěte přijde roztomilý plyšák na 108 000 korun. Přesněji řečeno, tyto prostředky budou vázány u penzijní společnosti.
Dodejme, že v pravidlech marketingové akce KB Penzijní společnosti dostupných na jejím webu, není o plyšákovi ani zmínka. Jen to, že „pořadatel a organizátor akce si vyhrazuje právo bez udání důvodu akční nabídku kdykoli zkrátit, přerušit nebo zrušit či změnit její pravidla“. Bude tedy vaše dítě muset plyšáka vrátit, pokud za něj smlouvu předčasně vypovíte, nebo přejdete ke konkurenci?