
Air Bank informovala, že její klienti už si ke spárování účtu s mobilním bankovnictvím nemusejí pamatovat žádné přístupové údaje. Nově jim k tomu postačí vlastní obličej. Mobilní aplikace My Air totiž podle fotografie z občansky, nebo podle selfie rozpozná jejich tvář. Biometrie patří vedle hlasového ovládání virtuální asistentky Anety k dalším řešením banky z oblasti umělé inteligence.
Banka uvedla, že svůj účet si s mobilním bankovnictvím páruje v průměru padesát tisíc jejích klientů měsíčně. Novou biometrickou metodu banka poskytuje ve spolupráci se slovenskou společností Innovatrics. Vedle párování účtů s mobilním bankovnictvím by ji v budoucnu mohla využívat i pro další situace, jako je třeba obnovení zapomenutého hesla do internetového bankovnictví.
ČSOB informovala, že jako jediná autorizační metoda pro on-line platby v mobilním bankovnictví ČSOB Smart bude od ledna 2023 fungovat aplikace ČSOB Smart klíč. Jde o nejbezpečnější způsob ověřování, který aktuálně již využívá přes jeden milion klientů. Končí tím ruční přepisování kódů zasílaných prostřednictvím SMS. Data související s platbou se posílají výhradně zašifrovaná.
Banka se také pochlubila, že její aplikaci ČSOB Smart používá už milion aktivních zákazníků. Uživatelé mobilního bankovnictví banky tak počtem poprvé převýšili klienty internetového bankovnictví. Ještě koncem roku 2019 používalo bankovní apku necelých 400 tisíc zákazníků. Stoupají i počty mobilních transakcí. V prvním pololetí vzrostl jejich počet meziročně o 46 procent na 18,6 milionu.
Raiffeisenbank představila novou verzi mobilního bankovnictví. Aplikace s názvem Raiffeisen bankovnictví prošla kompletní změnou designu a přidala také několik nových funkcionalit. S těmi banka slibuje zpřehlednění a zjednodušení ovládání aplikace. V procesu redesignu byla velkou inspirací pro nové funkcionality současná aplikace Equa bank.
Do konce roku 2022 se v aplikaci objeví věrnostní slevový program RB Club, kde budou klienti moci získat až 30% slevy u různých partnerů. Další novinkou by měly být bezpečnostní funkcionality, které klientům pomohou jednodušeji aktivovat mobilní bankovnictví na novém zařízení bez nutnosti přihlášení do internetového bankovnictví, nebo možnost obnovy přístupů do banky vzdáleně.