Hledat peněženku nebo kartu už nebude třeba. Mastercard zahájil novou éru biometrického ověřování plateb

Pokud plánujete pořídit si chytré hodinky či náramek nebo lepší mobil hlavně kvůli možnosti platby v obchodě, tedy abyste nemuseli mít u sebe peníze, peněženku či kartu, můžete zkusit svůj nákup přehodnotit. Karetní společnost Mastercard totiž tento týden informovala o spuštění pilotního programu nového způsobu placení, kdy platebním kanálem je díky biometrii sám zákazník.
Karetní společnost Mastercard týden informovala o spuštění pilotního programu nového způsobu placení, kdy platebním kanálem je díky biometrii sám zákazník. Nebude tak třeba mít chytrý mobil nebo hodinky.

Nový způsob placení v kamenných obchodech, program společnosti Mastercard Biometric Checkout, si totiž vystačí jen s úsměvem nebo mávnutím rukou, informovala karetní společnost v tiskové zprávě. Prověřenou technologii používanou k odemykání chytrých telefonů obličejem nebo otiskem prstu tak bude nyní možné využívat i k placení u pokladny.

V rámci globálního spuštění programu Biometric Checkout, které bylo oznámeno tento týden, byl představen i technologický rámec, který usnadní zavedení potřebných standardů nového způsobu placení v obchodech všech velikostí, od velkých řetězců po malé rodinné prodejny.

Program totiž bankám, obchodníkům a poskytovatelům technologií předkládá soubor norem, které přispívají k zajištění bezpečnosti a soukromí osobních údajů využívaných při biometrickém ověřování plateb.

Tento týden byl spuštěn první pilotní provoz společností Payface a St Marche, které patří do skupiny firem, které jsou karetní společnosti Mastercard partnery při zavádění nových technologií v potřebném rozsahu. Dalšími partnery jsou firmy jako Aurus, Fujitsu Limited, NEC, PaybyFace či PopID.

V rámci pilotního projektu nasadí řetězec St Marche technologii společnosti Payface v pěti ze svých supermarketů v brazilském São Paulu. Zákazníci těchto supermarketů si své biometrické a platební údaje mohou zaregistrovat pomocí aplikace společnosti Payface.

PSALI JSME:
Obchody bez pokladen. Ahold spustil v Nizozemsku novinku pro rychlý nákup

Poté budou mít možnost své nákupy platit pouhým úsměvem pro objektiv kamery, bez potřeby použít platební kartu nebo mobilní zařízení. Spuštění dalších pilotních projektů je naplánováno v zemích Blízkého východu a Asie, uvedla společnost Mastercard.

S pokračujícím rozšiřováním technologií biometrického ověřování po celém světě přispívá Mastercard k tomu, aby všechny zúčastněné strany zachovávaly nejvyšší možnou úroveň zabezpečení a ochrany soukromí spotřebitelů.

Program Biometric Checkout se řídí zásadami zodpovědného nakládání s daty společnosti Mastercard. „Účelem těchto zásad je zajistit, že si spotřebitelé zachovají kontrolu nad tím, jak se s jejich osobními údaji nakládá, a že budou mít z využívání těchto údajů prospěch,“ uvedla firma.

PSALI JSME:
Čeští chtějí potvrzovat platby otiskem prstu

Využívání biometrických údajů Mastercard podporuje dlouhodobě jak v kamenných obchodech, tak i při nakupování on-line. Jde o bezpečný způsob ověřování totožnosti, který spolehlivě nahrazuje hesla a kódy zadávané přímo plátcem.

Ověřování biometrickými údaji, postavené na standardu EMV 3-D Secure, lze při placení využívat s moderními platebními kartami nebo mobilními či nositelnými zařízeními. Biometrické údaje se kromě toho využívají i k ověřování totožnosti při „placení pomocí selfie“ nebo při platbě on-line.

Komu se tato novinka líbit určitě nebude, jsou výrobci „chytrých“ zařízení, s nimiž je možné platit. Před dvěma lety se na základě průzkumu agentury Canalys odhadovalo, že dodávky chytrých zařízení, tzv. wearables, v Evropě v příštím roce překročí 500 milionů přístrojů.

PSALI JSME:
Dodávky chytrých zařízení v Evropě v roce 2023 překročí 500 milionů

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Letní tábory pro děti už stojí skoro stejně, jako dovolená u moře

Průzkum
Pobyt v chatce nebo ve stanu v českých luzích a hájích je mnohdy srovnatelný s cenou levnějších zájezdů k moři. Třetina rodičů očekává, že si letos za letní tábor pro své děti připlatí k moři. Každý pátý rodič počítá, že za svou dceru nebo syna zaplatí více než deset tisíc korun. Ukázalo šetření společnosti Provident Financial, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.