
Známky budou určeny jako dárek pro nové klienty ČSOB Poštovní spořitelny, kteří si v průběhu ledna a února 2023 sjednají Poštovní účet. Fakt, že jde o unikátní a limitované dílo by mohl vzbudit zájem u tuzemských sběratelů známek. Svaz českých filatelistů má více než čtyři tisíce členů v klubech, odborných společnostech a kroužcích mladých filatelistů.
ČSOB uvedla, že známkový sešitek je tvořen osmi kusy originálních známek s chameleonem v nominální hodnotě 21 korun (kategorie B) u každé známky. Hodnota celého sešitku je 168 korun. Jednotlivé sešitky jsou označeny tiskovou značkou tzv. „sudoku“ – jde o set čtyř vlastních známek. V případě sjednání účtu na pobočce České pošty obdrží nový klient kolekci známek hned na místě.
Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA), informovala, že české domácnosti zvyšují zájem o operativní leasing vozů. Jeho podíl narostl meziročně od ledna do září o 38,5 procenta a tuzemští řidiči jím financují každé páté auto na leasing. Rostoucí zájem o operativní leasing vozů potvrzuje také leasingová společnost Arval, které letos vzrostla poptávka od fyzických osob o 200 procent.
To, že se zvýšila poptávka, ale ještě neznamená, že byla také uspokojena, chce se dodat. Zatímco ČSOB sází na „unikátnost, jedinečnost a běžnou nedostupnost“, což jsou oblíbené atributy pro sběratele, Arval sází na to, že operativní leasing je „trendy“ už i v nefiremní sféře a jeho nabídka operativního leasingu ojetých vozů pro domácnosti začíná už na 4 500 korun včetně DPH.
Asociace českých stavebních spořitelen (AČSS), tradiční „vrtitel psem“ před koncem roku, upozornila, že je nejvyšší čas zkontrolovat stav stavebka a případně vložit potřebnou částku pro získání státní podpory ve výši dvou tisíc korun. A pokud stavebko nemáte, můžete si ho do konce roku založit a získat tak příspěvek i za letošní rok, navrhuje asociace.
Faktem je, že obliba stavebního spoření v poslední době klesá a že jeho budoucnost, coby formy spoření na cokoliv se státní podporou, je kvůli státní podpoře a možným škrtům ve výdajích státního rozpočtu v příštích letech ohrožena. „Stát, respektive tedy daňový poplatník, by se neměl na nafukování cen bydlení podílet, a už vůbec ne touto cestou,“ domnívá se ekonom Lukáš Kovanda.
Poslední mediální manipulaci jsme si nechali na konec. Maďarská společnost Barion, která s českou stopou (v roce 2018 investice dvou milionů eur od Home Credit International, jež je součástí skupiny PPF, pozn. red.), provozuje chytré platební brány a digitální peněženky, v letos v říjnu prostřednictvím agentury STEM/MARK udělala nereprezentativní průzkum na vzorku 505 tuzemských respondentů.
Předloženým výsledkem je tvrzení, že placení bankovkami a mincemi v budoucnu zcela vymizí a nahradí ho bezhotovostní platby, ať už prostřednictvím platebních karet nebo digitálních nástrojů, jako jsou digitální peněženky. „Myslí si to tři čtvrtiny Čechů (74,6 %),“ uvádí tisková zpráva Barion.
Jinými slovy si to myslí 378 respondentů „průzkumu“, oslovených on-line, ve věku 18 až 64 let. Rozdělte to na muže a ženy, podle věkových kategorií, krajů a dalších „sociodemo“ parametrů, třeba vzdělání. K (ne)věrohodnosti tohoto šetření přispívá i to, že byli předem „vypuštěni“ respondenti nad 65 let, kteří obecně mají v zachování hotovosti jako jedné z hlavních platebních metod důvěru.