Obchody bez pokladen. Ahold spustil v Nizozemsku novinku pro rychlý nákup

Zapomeňte na fronty u pokladen, na to, že se pokladní při skenování dotýká všeho, co jste vyložili na pás a na několikanásobnou manipulaci s nakoupeným zbožím. S technologickou novinkou „Tap to go“ (Přilož a jdi) a prvním obchodem bez pokladen přišla už na konci loňského roku nizozemská společnost Ahold Delhaize, která v Česku provozuje obchody Albert. Po více než půlročním testování v nizozemském supermarketu Albert Heijn se novinka rozšiřuje do běžného provozu v dalších osmi desítkách obchodů.
A co když zákazník nějakou položku zapomene naskenovat? Foto: Albert Heijn

Novinka umožňuje zákazníkům rychle a pohodlně nakoupit i zaplatit, aniž by museli projít pokladnou. Jak to ale funguje?

Systém je založen na zákaznické kartě nebo aplikaci v mobilním telefonu, které jsou propojeny s bankovním účtem zákazníka. Když si zákazník vybere nějaké zboží, přiloží kartu nebo chytrý telefon k jeho elektronické cenovce. Ta se modře rozbliká na potvrzení transakce. Nakupující pak může zboží rovnou uložit do tašky, kabelky a podobně. Ukončení nákupu pak jen stačí potvrdit v mobilní aplikaci. Tím se platby dokončí a proběhne automaticky do deseti minut.

Technologická novinka „Tap to go“ urychluje nakupování a snižuje čas strávený v obchodě na minimum, říká Jan-Willem Dockheer, ředitel formátu Albert Heijn to go: „Moderní technologie se rychle vyvíjejí, stejně jako potřeby našich zákazníků, kterým chceme vycházet vstříc. Inovace Tap to go přináší rychlé, snadné a pohodlné nakupování“.

Pokud si zákazník nákup daného produktu rozmyslí, stačí jednoduše položku znovu naskenovat a odebrat ji ze svého nákupu. A co když nějakou položku zapomene naskenovat? Na tuhle otázku redakce portálu Finanční a ekonomické informace od tiskové mluvčí českého Albertu Barbory Vanko odpověď nedostala, stejně jako na to, jak se při používání „Tap to go“ odhalují krádeže.

Mluvčí ale připomněla, že firma investuje do zlepšení nákupního zážitku také pro zákazníky v českých obchodech. „Jde například o přestavby našich obchodů, jen za letošní rok takto kompletně zrekonstruujeme sedm desítek supermarketů a v novém konceptu jsme představili také několik hypermarketů ve velkých městech,“ říká Vanko a dodává: „Naše investice směřují také do zvyšování mezd kolegům na provozních pozicích, změny v sortimentu a zařazování více lokálních a zdravých položek do naší nabídky. To vše našim zákazníkům zlepšuje a zpříjemňuje nakupování.“

A za jak dlouho by se technologická novinka mohla objevit i v prodejnách Albertu v České republice? „Budoucí plány na inovace nebudeme pro tento moment prozrazovat, v případě jakýchkoli aktuálních novinek v Albertu vždy včas informujeme jak novináře, tak zákazníky,“ uzavírá Barbora Vanko.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB