Očekávání dalšího zlepšení spotřebitelské důvěry se nenaplnilo

Zatímco v dubnu spotřebitelská důvěra výrazně rostla, v květnu se indikátor snížil o 2,2 bodu a poklesl na hodnotu 101,6 bodu. I tak ale stále zůstává nad svým dlouhodobým historickým průměrem a indikuje, že nálada spotřebitelů je již výrazně lepší, než tomu bylo v minulém roce.
Spotřebitelům by v nadcházejících měsících měly nahrávat do karet růst reálných mezd, vysoká míra úspor i situace na trhu práce. Ilustrační foto: Depositphotos.com

To je pak vidět i na výsledku průzkumu mezi obchodníky, kde se hodnota ukazatele zvýšila o 3,7 bodu na 96,4 a je nejvyšší za poslední rok. Rostla i důvěra podnikatelů ve vybraných odvětvích služeb (vč. finančního sektoru, pozn. aut.) a to o 1,1 bodu. Spotřebitelům by měly do karet v nadcházejících měsících nahrávat růst reálných mezd, stále vysoká míra úspor i utažený trh práce.

Nálada se v květnu naopak zhoršila v segmentu stavebnictví (pokles o 1,2 bodu na 103,1) a průmyslu (pokles o dva body na 90,5). V obou odvětvích největším problém zůstává nedostatečná poptávka.

I zde by se však díky očekávanému zlepšení ekonomické situace u nás i v zahraniční a poklesu domácích úrokových sazeb měla situace lepšit. I přes snížení celkového indikátoru důvěry o 0,6 bodu na 96,4 tak květnové výsledky nepovažujeme za změnu trendu a i nadále očekáváme postupné ožívání ukazatelů důvěry i domácí ekonomiky.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB