Společnost založili realitní makléři Art Bartlett a Marsh Fisher, kteří v roce 1971 otevřeli svou první kancelář v Orange County v Kalifornii. Koncem sedmdesátých let už byla CENTURY 21 jedničkou na americkém realitním trhu, a to jak v objemu realitních transakcí, tak i v počtu nabízených služeb.
„V letošním roce označil portál Entrepreneur Europe společnost CENTURY 21 Real Estate za nejrychleji rostoucí franšízovou síť na světě. Takového výsledku si velmi vážíme. Zároveň je to pro nás závazek nejen být i nadále lídrem v expanzi, ale také udržet a dále zvyšovat poskytovanou úroveň služeb,“ říká Tomáš Jelínek, ředitel společnosti CENTURY 21 Česká republika.
„Hodnoty společnosti CENTURY 21 jsou založeny na proaktivním a lidském přístupu našich zkušených makléřů ke klientům. Jen profesionální makléř přesně pochopí klientovy potřeby, dokáže mu při prodeji nebo nákupu nemovitosti navrhnout to nejlepší řešení a je mu ve všech situacích spolehlivým partnerem. Důležitost tohoto vztahu jsme zakotvili i do oficiálního sloganu naší sítě, kterým je ‚Spolehlivé partnerství‘,“ dodává.
Zajímavostí je, že již v roce 1987 se CENTURY 21 s 850 kancelářemi ve Francii stala největší realitní sítí v Evropě. Než došlo k otevření první pobočky v České republice, měla CENTURY 21 v Evropě kanceláře již ve 12 zemích, v počtu poboček za Francií následovalo Portugalsko s více než 180 kancelářemi. Rok 1998 byl pro CENTURY 21 z pohledu expanze průlomový. Společnost se etablovala v Číně, na jednom z největších realitních trhů světa.
„Značka CENTURY 21 v době, kdy ještě nepůsobila na českém trhu, byla českým obchodníkům v realitách velmi dobře známá. Uvažovali nad tím, že kanceláře fungující pod takto silnou značkou by mohly přinést celosvětové zkušenosti i nové možnosti při prodeji realit u nás. Vznikla tak realitní kancelář Reality 21, která se později spojila s realitní kanceláří Bonus a 28. listopadu 2008 tím byla oficiálně založena síť CENTURY 21 v České republice,“ pokračuje Jelínek a dodává: „V tomto roce jsme rozšířili naši síť o více než 20 kanceláří a v Evropě do naší rodiny přibyl nejen náročný německý, ale i velmi zajímavý slovinský a chorvatský trh, kde naši značku naleznete od nového roku.“
Lídr inovací na realitním trhu
Za dobu svého působení společnost CENTURY 21 přivedla k životu hned několik přelomových nástrojů, které přinášely klientům lepší služby a také zvýšení prodejní ceny nemovitostí. Mezi ty nejzásadnější patřily:
- Závazek prodávajícímu: Jde o gentlemanskou dohodu o komplexních službách poskytovaných klientům. Z dnešního pohledu to můžeme chápat jako etický kodex, do té doby nevídaný přístup ke klientům, který definoval morální základ chování realitní kanceláře vůči klientům a přístup k obchodu.
- Exkluzivní smlouva/služby: Smluvní vztah mezi klientem a makléřem založený na úspěšném způsobu řízení prodeje, a tím i dosažení nejvyšší možné prodejní ceny.
- Homestaging: CENTURY 21 byla první síť realitních kanceláří, která začala tuto exkluzivní službu nabízet klientům zdarma. Jedná se o profesionální úpravu interiéru prodávané nemovitosti, která ji zatraktivní. Současně to znamená přelom ve způsobu prezentace nemovitostí.
- Technologie: CENTURY 21 neustále rozvíjí používané technologie a je lídrem v 3D prohlídkách, na které navazuje možností elektronických podpisů dokumentů, on-line prohlídek a dalších nezbytností v on-line prostředí, které jsme začali podporovat již před pandemií covidu-19.
- Špičková Akademie: Celosvětově oceňovaný koncept vzdělávání makléřů v realitách, rozvoje jejich znalostí a sdílení know-how. V rámci Akademie se konají také profesní zkoušky makléřů.