Paříž potvrzuje svou pozici jako město s nejvyšším ratingem

Poslední průzkum Anholt-GfK City Brands IndexSM (CBISM) ukazuje, že Paříž si zachovává svou nejsilnější pozici. Počtvrté od zahájení tohoto průzkumu veřejnost považuje Paříž za nejlepší z 50 hodnocených měst. Polepšila si rovněž australská města: Sydney předehnalo New York (na 4. místě) a znovu tak získalo pozici mezi třemi nejlepšími, a Melbourne poskočil na sedmé místo a předběhl tak Amsterdam (8.) a Berlín (10). Zde jsou některá zjištění studie CBISM ze září a října 2017; studie se uskutečňuje jednou za dva roky.

Studie hodnotí moc a přitažlivost každého města a nabízí holistický a detailní pohled založený na šesti klíčových dimenzích:

Známost (mezinárodní postavení a pověst)
Místo (venkovní prostředí a doprava)
Předpoklady (základní požadavky, jako jsou možnosti cenově dostupného ubytování a úroveň občanské vybavenosti)
Lidé (přívětivost, kulturní rozmanitost, jak bezpečně se člověk cítí)
Společenský ruch (co zajímavého lze podnikat)
Potenciál (ekonomické a vzdělávací příležitosti)

CBISM rovněž demonstruje ošidnost spoléhání se pouze na národní značku.  Jak bylo zjištěno v letošní studii Nation Brands IndexSM, řada měst si vede ve srovnání s postavením své země hůře. Berlín slouží jako jasný příklad, neboť se jen tak tak udržel mezi první desítkou nejlépe hodnocených měst. „To může překvapit, když si uvědomíme, že Německo jako země se umístilo v průzkumu Nation Brand Index v roce 2017 na 1. místě a chlubilo se tím, že má ze všech zkoumaných zemí nejvyrovnanější image,“ prohlásil Vadim Volos, senior vice president GfK pro veřejné záležitosti a poradenství. „Naznačuje to, že města nemohou spoléhat pouze na národní značku země, musí rovněž kultivovat svou vlastní jedinečnou image.“

Mezi nejlépe hodnocenými městy mají tendenci převládat západní města a v předešlých letech získávala právě ona ze strany globální veřejnosti lepší hodnocení nežli města východní.

V roce 2017 se štěstí obrátilo a mnohá města bez ohledu na region či stupeň rozvoje si polepšila. Například Tokio patří mezi několik ne-západních měst, jež se se svým hodnocením umístilo v první polovině. Poté, kdy v roce 2013 Tokio v hodnocení pokleslo, podařilo se mu během dvou následujících CBISM studií svou image obnovit a vylepšit. Tokio zaznamenalo v roce 2017 nejvyšší zisk bodů ze všech měst (+1,79) a dotáhlo se na Vancouver na 11. příčce a předběhlo Madrid, Barcelonu, Washington D. C., Toronto a Vídeň.

Pokud jde o města Středního východu a Afriky zařazená do studie CBISM, pak je jediným městem, jež neskončilo na konci seznamu, Dubaj. Dubaj následuje velmi těsně za městy v první polovině (27. místo) s tím, že díky kategoriím „známost“ (15.) a „místo“ (16.) si upevňuje a vylepšuje svou image. Přestože je Dubaj v tomto regionu městem s nejlepší reputací, cenu za největší zlepšení získává Durban (+1,51), který díky tomu předběhl Káhiru.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Můj partner utrácí dvakrát víc než já, říkají Češi

Češi příliš nevěří ve schopnost svých partnerů hospodařit s penězi. Podezřívají své protějšky ze zbytečných výdajů a nedůvěra jde často tak daleko, že svým drahým polovičkám nejsou ochotni půjčit vůbec žádné peníze. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny, který mapuje finanční chování a návyky Čechů.

ČSOB: Klidnou letní dovolenou většina podnikatelů nezná

Klidnou letní dovolenou většina z malých a středních podnikatelů a firem nezažije. Celá třetina z nich si o letošních prázdninách volno vůbec nevybírá. A z těch, co si pracovní oddech dopřejí, se jen 37 procent naplno věnuje odpočívání a vypouští práci z hlavy. Vyplývá to z analýzy trávení volného času v rámci …

Equa bank zvyšuje úročení spořicího účtu HIT na 1 % p.a.

Od 20. srpna 2018 zvyšuje Equa bank bonusový úrok u spořicího účtu HIT z nynějších 0,6 % p.a. na 0,8 % p.a. Se standardní úrokovou sazbou (0,2 %) tak mohou být vklady na tomto účtu zhodnoceny až 1 % p.a. Od počátku září navíc banka upravuje podmínky pro získání této bonusové sazby. Nově bude stačit v daném měsíci …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru