
Podle průzkumu Main Street Across the World se letos nejdražší nákupní třídou světa stala Via Montenapoleone, a to jako první ulice v Evropě. Přeskočila dokonce slavnou Upper 5th Avenue v New Yorku. Nejdražší ulicí v Asii se stala stává Tsim Sha Tsui v Hong Kongu.
Unikátní žebříček Main Street Across the World srovnává téměř padesátku zemí světa, kde analyzuje nejdražší nákupní ulice na základě výše nájemného ve 138 městských čtvrtích po celém světě, z nichž mnohé jsou spojeny právě s luxusním zbožím.
Českou republiku v tomto žebříčku reprezentuje již třetím rokem Pařížská ulice. Průzkumem porovnávané nejvyšší dosahované nájemné v Pařížské k letošnímu třetímu kvartálu činí 2,7 tisíce eur (více než 68 tis. Kč) za metr čtvereční ročně, tedy zhruba 225 eur (zhruba 5,7 tis. Kč) za metr čtvereční měsíčně. Přestože se nájemné oproti loňsku nezměnilo, Pařížská se o jednu příčku propadla.
Ještě více luxusu
Příští rok to ale může být jinak. Pařížská ulice má totiž slušný potenciál k dalšímu růstu – díky dokončovaným projektům. Otevře se zde například pětihvězdičkový hotel Fairmont Golden Prague společně s novými obchody, které rozšíří nabídku i další značky, ale také s restauracemi, bary nebo wellness.
Celkově se tak rozšíří nabídka v Pařížské ulici přibližně o 15 procent obchodní a volnočasové plochy, vznikne také velice kvalitní veřejný prostor. Pak je tu už dokončený prodej historické budovy, která slouží jako pražské sídlo luxusní značky Louis Vuitton. Od investiční společnosti Amundi Czech Republic ji koupil Raiffeisen nemovitostní fond, který spravuje Raiffeisen investiční společnost.
„Prodej této nemovitosti potvrzuje schopnost realitního týmu Amundi strategicky spravovat aktiva a poskytovat investorům Komerční banky stabilní výnosy, a to i v proměnlivých tržních podmínkách,“ uvedl Hubert Joachim, zástupce Real Estate Amundi Czech Republic a současně CIO Amundi Real Estate Paris.
Pražské komerční nemovitosti v prestižních lokalitách si podle něj udržují vysokou atraktivitu a mohou být zajímavou investiční příležitostí. „Budova v Pařížské ulici je toho skvělým příkladem,“ dodává Vít Svoboda, portfolio manažer Raiffeisen realitního fondu, zodpovědný za transakci a realitní fond.
Uvedl, že pro jeho firmu jde o významnou transakci. „Pařížská 3 je synonymem toho nejlepšího jak z pohledu kvality, lokality, tak nájemce. Louis Vuitton – celosvětově nejhodnotnější a největší módní ikona. Jsme rádi, že se nám podařilo za podpory našich poradců a důvěry našich podílníků tuto transakci dokončit,“ uvedl Svoboda.
Luxus mezi turisty
Společnost Savills nedávno faei.cz informovala o tom, že zaznamenala výraznou expanzi luxusních značek v dovolenkových destinacích. Některé z nich dokonce navrhly limitované exkluzivní kolekce inspirované místním prostředím.
Například Armani Neve je nyní dostupná v lyžařských centrech Courchevel, Svatý Mořic, Crans Montana a Megève, a Prada uvedla na trh kolekci ASPENX inspirovanou známým střediskem Aspen v americkém Coloradu.
„Hlavním důvodem pro expanzi luxusních značek v horských a letních dovolenkových destinacích je, že se po pandemii u movitějších zákazníků zvýšila chuť po cestování,“ řekla Lucie Hanuš, marketingová manažerka v Savills.
„V důsledku toho se v letech 2022 až 2023 zdvojnásobil počet otevřených luxusních obchodů v zimních a letních letoviscích a oproti průměrnému celosvětovému vývoji před pandemií byl nárůst téměř čtyřnásobný,“ doplnila.
Začátkem letošního roku otevřela značka Louis Vuitton dva pop-up butiky (krátkodobý prodej v kamenném obchodě – pozn. aut.) na ostrově Zuma Mykonos, kde byla k dispozici její limitovaná exkluzivní letní kolekce.
Značka také v rámci kampaně LV By the Pool ovládla místa u bazénů v tomto letovisku, což znamenalo potisk světoznámého monogramu na lehátka, ručníky, a dokonce i na samotný bazén.